Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lokalizacja silniczka krokowego


martunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o pomoc w zlokalizowaniu silniczka krokowego w Renault Megane Scenic po licie z 2001 r. Silnik K4M 1.6 16V Previlage

Wszędzie widzę tylko silniczek przy przepustnicy ale u mnie nie go tam, bo rozbierałem przepustnicę i czyściłem. Pedał gazu wychodzi na lince w osłonie i wchodzi gdzieś z pod zbiorniczek z płynem chłodzącym ale trochę poniżej i nie wiem czy to jest silniczek. A temat jest z uwagi na skaczące obroty poniżej nawet 300.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz silniczka krokowego, bo go zwyczajnie nie ma. Linka pedału gazu wchodzi do potencjometru pod zbiornikiem cieczy chłodzącej i tam porusza rolką. Rolka potencjometru przekazuje informacje do sterownika przepustnicy a ów steruje serwomotorem regulującym wychylenie lizaka w przepustnicy. Tyle. Sprawdź przede wszystkim świece i cewki, potem pompę paliwa i czujnik położenia wału. Układ raczej masz szczelny jeżeli obroty spadają więc lewe powietrze odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane Scenic po licie z 2001 r. Silnik K4M 1.6 16V

Czyli Scenic I PhII a nie PhI zmieniłem już tag przy temacie.

Gdzie masz przepustnicę, za silnikiem czy z boku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Sam sobie zaprzeczasz, bo w wymienionym przez Ciebie silniku, silniczek krokowy jest zamontowany na przepustnicy. Chyba wszystkie przepustnicy "na linkę", montowane były za silnikiem i korkowca w tym samym miejscu.

Swoją drogą autor tak to wszystko napisał że nie bardzo wiadomo o co chodzi.

Polecam wizytę na Downloadzie i znalezienie piliku z opisem wszystkich czujników dla silników K4J/K4M. W pliku znajdują się najistotniejsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego sobie zaprzeczam. Ja mam silnik k4m a700 i nie mam silnika krokowego. A przepustnice mam za silnikiem przy grodzi, miedzy obudowa filtra powietrza a silnikiem. Linką poruszany jest potencjometr tylko więc przepustnica nie jest typowo na linkę.

 

Edit: doczytałem że chodzi o scenica a nie o megane, więc w tym samym silniku może być jakaś różnica. Czy tak?

post-80362-0-74673400-1473513303_thumb.jpg nr. Silnika

 

post-80362-0-94764400-1473513323_thumb.jpg zdjęcie z widoczną przepustnicą

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przepustnicy idą tylko i wyłącznie przewody w kostce, żadnej linki. Ta rolka z linką, która zwykle jest na przepustnicy. U mnie znajduje się w potencjometrze, pod zbiornikiem płynu hamulcowego. I przekazuje informacje do sterownika przepustnicy. Także lizakiem nie porusza linka tylko serwomotor. Zrobiłbym zdjęcie potencjometru ale musiałbym go wykręcić a jest upał i sam wiesz :)

 

post-80362-0-12933200-1473516571_thumb.jpg

post-80362-0-43316400-1473516539_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz tzw elektroniczną przepustnicę.

Mnie chodziło o wcześniejszą wersję, gdzie linka pedału gazu steruje bezpośrednio przepustnicą.

Silnik masz dokładnie taki sam.

Tyle już siedzę na tym forum i znowu dowiedziałem się czegoś nowego, choć zaskoczony nie jestem. Francuska myśl techniczna jest po prostu zaje.... ;)

Umiejscowienie przepustnicy może mylić.

Możesz jeszcze napisać z którego roku masz tą Megankę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia dodane przez P.Tyreneusza przedstawiają dokładnie usytuowanie przepustnicy. Przeczyściłem świece i na razie samochód utrzymuje obroty. Przy okazji mam pytanko czy łożysko amortyzatora ma wpływ na to, że samochód ściąga w lewo ale nie za każdym razem? Wymieniłem końcówki drążków i sworzeń zwrotnicy i jest dalej ściąganie tak jak przed wymianą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być różnie. Niejednakowe ciśnienie w oponach, niesprawny amortyzator, przysiadnięta sprężyna, brak zbieżności. Więcej na szybko nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedzi.wymieniłem łożysko amortyzatora, ustawiłem zbieżność w serwisie i wszystko jest okey. Ale mam problem ze zlokalizowaniem potencjonometra przepustnicy w silniku k4m/JA1J 1.6 16V/ po lifcie, bo po podłączeniu kompa taki pokazał mi się błąd. Silnik wariował i strasznie zadymił i wyrzucił wodę z rury. Skasowałem go ale zalecają wymianę tego potencjonometra ale nigdzie coś go nie widzę. Na Allegro są takie czujniki ale coś mi one nie pasują do mojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zbiornikiem płynu hamulcowego. Plastikowe pudełko mocowane na 2 śruby m6. Wchodzi do niego linka pedału gazu i wychodzi taka podłużna wtyczka.

Edytowane przez Tyreneusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!