Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala - electronic fault - nowa odsłona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Walczę już trzeci tydzień z moją Megi. Po problemach z upaloną wtyczką na pompie paliwa i 5 pinem na brązowej wtyczce PPH2 w skrzynce bezpieczników postanowiłem załatwić temat kompleksowo - nabyłem wtyczkę oraz same piny do wtyczek (rzecz jest standardowa i ma to wiele sklepów w necie) i wymieniłem wszystko na nowe. Zadowolony zasiadłem przed kierownicą, włożyłem kartę, nacisnąłem START i ....cisza :(

ELECTRONIC FAULT, SERVICE i znaczek poduszki.

Nie pali, brak: tylnych świateł, kierunkowskazów (awaryjne działają) oraz szaleje tylna wycieraczka.

Akumulator prawie nowy, naładowany.

Wyciągnięta (już 3 razy) skrzynka bezpieczników spod maski (były drobne ślady, wszystko wymyte izopropanolem).

Sprawdzona blokada kierownicy (przy okazji oczywiście walka z blokadą rygla) - złamałem przy okazji dźwignię regulacji kierownicy.

Rozebrana kierownica i sprawdzony zwijacz poduszki - jest git.

Wyciągnięta UCH - suche i czyste.

Wtyczka pod siedzeniem jak nowa.

W tylnych światłach trochę jedna masa była zaśniedziała - wyczyszczone.

Wszędzie czysto, sucho, żadnych zalań.

 

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł zanim wezmę na hol i zaciągnę do CLIPA i fachowca - mam daleko i ciężko zorganizować bo wszyscy pracują na okrągło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi się nasuwa to to, że zmieniając wtyczki pomyliłeś w którejś złącza i np. dostaje na innym przewodzie niż powinien masę. Sprawdź wszystko jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się odłączy wtyczkę od pompy jest to samo - aczkolwiek pięć razy sprawdzałem kolejność przewodów - trudno się pomylić bo masa jest na pierwszym pinie, który był upalony, na drugim jest plus po starcie i dwa kolejne to czujnik paliwa, który działa i pokazuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej wymieniałem tylko jeden pin - słynny piąty pin wtyczki PPH2 (brązowa wtyczka w BSI). Teraz sprawdziłem "na krótko" rozrusznik - kręci jak złoto. Zaczynam podejrzewać UCH, no chyba, że jakaś masa się odłączyła. Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że świeci od poduszki nie ma znaczenia dla odpalenia silnika. Pozostaje ELECTRONIC FAULT. Też robiłem kostkę od pompy paliwa i tak jak piszesz ciężko tam coś pomylić. Postaraj się podłączyć pod CLIPA, albo chociaż pod ELM może wyskoczą jakieś błędy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem pod ELM327 (v 1.5) i iCar2 (czyli ELM v 2.1) i jest to samo, czyli nie łączy się z ECU (programy przeróżne, od Torque lite, przez SDPROG, itd.). Jedyne co zadziałało to ELM terminal, w którym po komendzie AT SP 6 szyna CAN odpowiedziała OK. Czy są jakieś komendy w terminalu, które pomogą coś zdiagnozować ? Programy się nie łączą nawet po ustawieniu odpowiedniego protokołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam z ScanMaster - i nie mam problemów z połączeniem z ELM, klikam połącz np. na odpalonym silniku i to wszystko. Ktoś wczoraj zachwalał OhNo! Diag for Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nawet CLIP nie pomoże - znalazłem takiego posta, gdzie opisana jest sytuacja z brakiem zasilania na ECU i wtedy nie świeci ikonka silnika przy odpalaniu i właśnie u mnie nie świeci po włożeniu karty - trzeba szukać zaginionego napięcia...

 

No i pojechała na lawecie (szczęśliwie assistance jest..)

Elektryk podmienił skrzynkę bezpieczników (BSI) tę obok akumulatora i poszło.

280 zł robocizna, 220 zł skrzynka ze znanego portalu aukcyjnego :) (od diesla ale to nie ma znaczenia - wyposażenie poziom N3).

Wychodzi, że padła elektronika i nie dawała plusa po zapłonie. Jak będę miał czas to przejrzę, może coś znajdę :)

Jedyne co dalej fiksuje to tylna wycieraczka - po włączeniu zapłonu włącza się na parę "machnieć" i zatrzymuje w losowym miejscu mimo, że jest wyłączona na manetce.

No i teraz ELM 2.1 z SDPROG działa :)

Pokazał błąd P0010 - ale to pewnie z powodu zablokowanego koła zmiennych faz...

Edytowane przez tommy999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Mam problem z moją Meganką (1.6 16v 2004r.) tak jak w tytule, nie chciałem tworzyć nowego tematu bo widzę że jest ich już bardzo dużo.

Niestety nie znalazłem rozwiązania dla mojego problemu w tych wszystkich tematach. Przechodzę do rzeczy:

Wyświetla mi się informacja ELECTRONIC FAULT do tego świeci SERVICE, auto odpala bez wciśniętego sprzęgła lub hamulca, do tego nie mam oświetlenia wewnątrz auta.

Wyczyściłem skrzynkę bezpieczników pod maską, sprawdziłem styki przy światłach (w obu przypadkach nie było niczego niepokojącego)

Przed tym "czyszczeniem" był jeszcze jeden objaw - tylna wycieraczka chodziła przy każdym odpaleniu auta (kilka razy przetarła szybę i zatrzymywała się różnych pozycjach)

Po czyszczeniu chyba to ustąpiło bo puki co nie załącza się sama.

Zauważyłem też że bezpośrednio po tym wyczyszczeniu skrzynki błąd się kasuje i pierwsze uruchomienie silnika jest normalne

działa oświetlenie i mogę włączyć zapłon samym przyciskiem START/STOP. Ale jak tylko zgaszę silnik to następne uruchomienia są już z błędem.

Tu pewnie chodzi o to że akumulator jest odłączony chwile i się resetuje wszystko. Dwa razy tak zrobiłem i w obu przypadkach 1 uruchomienie było normalne.

 

Dodam że moja Megi jest w kombi no i to anglik (jeśli to jakoś pomoże).

 

Jutro będę jeszcze próbował dokopać się do tej kostki R2.

 

Proszę o jakieś rady, może ktoś z Was już widział ten problem i jakoś go rozwiązał.

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

Edytowane przez bloodvin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry

Pozwalam sobie podpiąć się pod temat niepalenia MEGANE II 1.5 dci 2004 rok. Auto jak jest zimne( letnie) zapala bez problemu. Powyżej ok 60 stopni zaczyna się problem z zapaleniem silnika- auto kręci wskakuje jakby na 2-3 cylindry i nie włącza pedału gazu. Zdarzy się że po 5-10 sekundach poszarpie sinikiem i wskoczy na swoje 850 obrotów i jedzie już ok, oczywiście do zgaszenia silnika.Wraz ze wzrostem temperatury silnika zapłon i wskoczenie na obroty jest coraz trudniejszy. Na bazie wyczytanych informacji wymieniłem:

1. termostat z obudową i czujnikiem temperatury

2.Czujnik położenia wału

3.czujnik pozycji waka rozrządu.

4.komputer sterowania wtryskiem ECU

Sprawdziłem:

1.podłączenia na akumulatorze

2.moduł UCH ( na nadkolu w komorze silnika) suchy i czysty bez jakichkolwiek zanieczyszczeń i nalotów

3. wiązki kablowe w okolicy akumulatora i ECU

4. wtyczki do ECU czyste i bez nalotów

 

Wszystkie te działania nie dały efektu. Dodam że po odpięciu czujnika temperatury auto zapala bez problemu z pływającym oczywiście gazem ale zapala. Przegląd CLIPEM - brak błędów, parametry silnika ( cisnienia paliwa i powietrza temperatury powietrza i paliwa) wszystko w normie. Jedyne co zauważyłem na CLIP to że w chwili kiedy nie zapala w pozycji silnik jest: rozrusznik włączony pomimo że auto pali( żle ale pali) a w chwili jak znika ten wpis auto wraca do życia ( obroty i gaz ok.)

Może Ktoś z Panów miał podobny przypadek.... szukam pomocy i podpowiedzi co jeszcze powinienem sprawdzić..??

z góry dziękuję

Dodam jeszcze że auto ma nowe wtryski, pompę po regeneracji, wymieniony filtr paliwa, o turbo i remoncie kapitalnym głowicy nie wspomnę....:)

 

 

Ups przepraszam za nie właściwe miejsce.

Edytowane przez Bog_dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam. Chciałbym dołączyć do tematu, tak dla potomności dla kogoś kto przeczytał (jak ja) cały internet w kwestii 'electronic fault' i nic to nie dało 🙃

Mi na trasie wyskoczył ten błąd i na lawecie do domu wracałem i 450 zł już w plecy! Sprawdziłem wszystko co w temacie na wszystkich forach było i faktycznie moduł upc bsi (ten z bezpiecznikami) z ujowym dostępem okazał się być mocno nadwyrężony, mianowicie na 2 wtyczkach stopione 2 piny - czarnej od świateł i białej 4ro pinowej od zasilania, Wymieniłem najpierw wtyczki (100zł), potem cały moduł upc (300zł). I nic! To samo!

Żaden z mechaników w okolicy nie chciał nawet tknąć się próby naprawy tej Meganki! Więc musiałem zająć się nią sam :)

Sprawdziłem metodą na żarówkę masę na pinach od sterownika OK! Zasilanie OK! Jednak komunikacji brak!

I teraz ciekawostka Panowie! Sprawdzałem wcześniej miernikiem bezpieczniki na plusie były ok! Jednak okazało się, że jedna nakrętka się poluzowała i prąd niby był, jednak za mały!!!

Wystarczyło przeczyścić i dobrze dokręcić! 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!