Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy można bezpiecznie jeździć mając uszkodozn


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Ostatnio jadąc autem po raz pierwszy zdarzyło mi się, że hamulec podczas jazdy zrobil się twardy. Dopiero jak zacząłem pulsować to popuścił. I tak było cały czas przez jakies 10 km. Z tego co czytałem na forum prawdpodobnie jest to uszkodzone serwo. Założyłem nowy temat gdyż chciałem się spytać o kwestie bezpieczeńswta. Tzn jak długo można tak jeździć i czy nic mi nie nie grozi. Oczywiście pojadę z tym do mechanika, ale wiadomo teraz jest długi weekend i nie ma za bardzo na to czasu. A to jednak hamulce wiec żartów nie ma. Na mój gust nic mi nie grozi, oprócz tego że bardziej się namęcze przy hamowaniu. Ale może jest inaczej, zatem proszę o pomoc. Dzieki i miłego wypoczynku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zloty888, jak Ci życie miłe to nie przyspieszaj za bardzo bo nie wyhamujesz. Bez wspomagania hamulców to jest tragedia(wiem jak jechałem na lince z wyłączonym silnikiem a wtedy też brak wspomagania) Jak najszybciej to napraw bo będziemy mieć twój przód auta na sumieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie maluch nie posiadały serwa hamowania, myślę że pytanie Twoje można uznać za retoryczne bo jeżeli serwo nie byłoby potrzebne do bezpiecznej jazdy to czy fabryki montowały by je w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, że retoryczne:) Nie zamierzam tak jeździć długo, tak jak mówilem po długim weekendzie to naprawie. Pytałem tylko czy jest to naprawa typu byle prędzej do mechanika i zabronione jeździć. Po za tym kurcze czytam i śledze forum dokładnie, bo dzisiaj zrobiłem ok. 30 km i wszystko było ok. Więc nie wiem czy zaczyna się psuć, czy tylko jakiś przewód od serwa bo raczej nie całe padło. Co prawda przy hamownaiu czułem troche twardego ale to tak powiedzmy 20% więcej niż normalnie, ostatnio to był tak bardzo twardy. Tak czy owak wizyta u mechanika pewna, nie chciałbym tylko się złapać na naciągacza. A swoją drogą macie jakiegoś swojego speca od Megi w Krakowie?Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to poszedł zaworek zwrotny i serwo nie trzyma ciśnienia. sprawdź go. jest montowany przy serwie i od niego odchodzi przewód do silnika. powinien on puszczać w jedną stronę powietrze a w drugą nie.

aha sprawdź serwo podczas uruchamiania silnika tzn. wciśnij hamulec i uruchom silnik. pedał powinien opaść.

Ja w maździe miałem taki przypadek że jak wcisnąłem parę razy hamulec to tłoczki już się nie cofały i była to wina pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, powiem szczerze, że czytałem już o teście serwa i rano go wykonałem. Gdy odpaliłem silnik to pedał hamulca poszedł od razu do dołu, czyli prawidłowo. Dlatego też zacząłem mieć wątpliwości co do samego serwa. Może właśnie jest tak jak Ty mówiszz ztym zaworem zwrotnym. Spytam prosto z mostu bo mechanik ze mnie żaden, czy jestem to wstanie sam zrobić? Nie jest tak, że zupełnie lewy jestem ale jednak po za proste naprawy raczej nie wychodze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o zaworek i jego wymianę to parę chwil. wyciągasz go z gumy z serwa i odłączasz przewód potem wkładasz nowy podłączasz przewód i koniec. jednak pytanie czy to on jest winny. (ja na szrocie za taki zaworek do poprzedniego auta płaciłem 5zł więc nie duży pieniądz a można sprawdzić)

post-5486-1209762516_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze zwariuje z ta Megi:) Normlanie od czasu jak napisałem posta o twradym pedale hamulca, przez ostatnie ponad 100 km wszystko ok, tak jak ma być. W sumie nic tylko się cieszyć, tylko jednak zastanawia takie coś. Choć jak tam czytam forum to Megi często ma przypadłości nazwijmy je z Archiwum X, tzn. wystąpi jakiś objaw raz czy dwa i potem znów ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!