Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagrzewnie silnika w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

Odgrzeje może temat. Podobnie jak u wielu przedmówców, ja również miałem problem z niepojawianiem się drugiego pola na wskaźniku temperatury (silnik 1,5 dci 110 km, fluence 2014). Posiłkując się poradami z tego forum, zakupiłem ELM, zainstalowałem aplikacje Car Scanner i monitorowałem temperaturę płynu chłodzącego. Okazało się, że silnik bardzo rzadko przekraczał temp. 80 st. C (drugie pole zapala się po przekroczeniu temp. 80 st. C a gaśnie jak temp. spadnie poniżej 75 st. C). Długo się wahałem ale ostatecznie zdecydowałem się na wymianę termostatu. Po wymianie drugie pole się pojawia i już nie gaśnie, natomiast temperatura oscyluje jak na niebieskim wykresie (na trasie dł. 40km). W dokumentacji dla tego silnika (K9K) wyczytałem że termostat powinien zacząć się otwierać przy temp. 83 st. C i osiągnąć pełne otwarcie dla 95 st. C, więc wygląda na to że dalej nie jest idealnie. W każdym razie drugie pole jest i chyba nie będę już dalej drążył tematu. Załączam dwa wykresy czerwony z przed wymiany i niebieski po wymianie termostatu.

Screenshot_20200304-154417.thumb.png.03268e95ee67786546601253f9bf97fe.pngScreenshot_20200404-191310.thumb.png.8f7a8b55ea15b8cb0c37694d18092a00.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, czyli termostat jako część składowa całego układu chłodzenia, utrzymuje zadaną w miarę stabilną temperaturę, zgodnie z jego nazwą -stat oraz -termo.

W niskich temperaturach, przy niedużych prędkościach, termostat cały czas pracuje, aby utrzymać zadaną temperaturę, czyli ją stabilizuje.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o tym, że termostat nie pracuje 0-1, posiada n stanów pomiędzy pozycją otwarty, zamknięty.

Co oznacza "dogrzewa duży" obieg? Zadaniem dużego obiegu jest wytracenie nadmiaru ciepła z układu chłodzenia.

Zanim cały układ osiągnie temperaturę max i stałego otwarcia termostatu, co w niskich temperaturach może nie nastąpić wcale, to wtedy właśnie praca  termostatu zapewnia w miarę stabilną zadaną temperaturę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!