Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagrzewnie silnika w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Dokładnie. Mnie ta sprawa troszkę niepokoi. Nie jest to mój pierwszy samochód. Inna sprawa, że wskaźnik pokazujący temperaturę jest lekko mówiąc nieudany. Bardzo słaby zakres pokazuje. W serwisie twierdzą, że przy 83 stopniach następuje całkowite otwarcie termostatu i tak ma być w tym modelu. Jak temperatura spadnie do 79 to automatycznie wskaźnik znika do pierwszej "kreski". Nic, kupiłem dziś interfejs OBD II i sam postaram się zobaczyć jaką temperaturę osiąga moja Renia.

Przy okazji witam kolegę z Piekar Śląskich jak i wszystkich na forum ;)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym się udać do serwisu, który się specjalizuje w Renault, ale nie jest ASO. Z doświadczenia wiem, że tam nieco sprytniejsi ludzie pracują. Na priv mogę polecić jedno miejsce na śląsku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na priv mogę polecić jedno miejsce na śląsku.

a to jakas tajemnica?

 

Dodano: 19 paź 2016 - 14:49

Będę wdzięczny bo nie znam warsztatów w okolicy które są dobre właśnie w Renault.

na Bytomskiej masz bardzo dobry warsztat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ten sam problem zauważyłem w swoim Megane z silnikiem 1.6 110km. Autko posiadam od wiosny i cały czas wskaźnik temperatury był na środku skali. Teraz przy temperaturze ok 9 stopni wskaźnik staje w pierwszej pozycji. Czasami dochodzi do środka ale po chwili jazdy znowu wraca do pierwszej kreski. Byłem dziś w serwisie i też stwierdzili, że tak ma być. Czy napewno? Pozdrawiam!

Nie jest to prawidłowe zachowanie auta z tym silnikiem!

Jeszcze nigdy, nawet w największe mrozy, po rozgrzaniu auta, wskaźnik temperatury podczas jazdy "wracał" do pierwszej kreski.

Silnik 1600 grzeje bardzo dobrze, przy tym zużyciu paliwa, gdzieś ta energia musi "wychodzić" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak będzie po wymianie.

Silnik 1600 grzeje bardzo dobrze

W benzyniakach temperatura otwarcia termostatu wynosi 89 stopni. Jeśli druga kreska zapala się przy 80 stopniach, to jest 9 stopni buforu. dość sporo. Jeśli w dieslu termostat otwiera się przy 83 stopniach, to jest tylko 3 stopnie buforu od zapalenia drugiej kreski, więc nie dziwne że takie problemy występują. Polecam podłączyć skaner obd, dobrze widać co i jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja po czterech miesiącach od zakupu czyli od czerwca do września jeździłem w ciepłe dni i było git we wrześniu, gdy temp. spadły maksymalnie jedna krecha. ASO wymieniło bez ociągania i teraz lulu z tym, że musiałem jechać raz jeszcze na małą reklamację bo nie zaadoptowali nowego termostatu( a propo nowe termo nie rozbieralne + czujniki i inne bzdety koszt w aso prawie 400 stówy kiedyś proste termo 30zł). Auto to fluence 1.6 16v 110 km KM + LPG pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony na gwarancji :)

 

Efekt: dalej w tą pogodę nagrzewa się dość wolno do środkowej kreski, ale jak już się nagrzeje to trzyma, a nie opada niżej. Wydaje mi się, że jest lepiej. Wskaźnik pokazuje środkową kreskę kiedy wychwyci temp. 80 st. C, a termostat wg. dokumentacji technicznej ma takie parametry: zaczyna się otwierać przy 81 st. C plus minus 3 stopnie, otwiera całkiem przy 83 st. C. Jak widzicie jest spora tolerancja a wskaźnik jest wyskalowany bardzo blisko temp. otwarcia termostatu - dlatego w zimę może tak pokazywać. Jeśli otwiera przy 79 stopniach, to wciąż mieści się w tolerancji fabrycznej, a tych 80 st. żeby pokazać środkowy słupek na wskaźniku, może wtedy nie osiągać łatwo.

 

Nie sprawdzałem jeszcze czy rura nie robi się gorąca dużo wcześniej niż przy tych 81 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadę na wymianę termostatu w przyszłym tygodniu. Zobaczymy jak będzie u mnie ;-)

 

Jestem po wymianie termostatu w mojej Megane. Diagnoza była jak najbardziej trafna. Teraz temperatura ładnie trzyma 90 stopni jak już się zagrzeje. Wskazania na desce rozdzielczej są raczej mało wiarygodne. Pierwsza kreska zapala się przy 50 stopniach natomiast druga przy 75. Myślę, że już długo tak jeździłem z niedogrzanym silnikiem... Warto zainwestować w interfejs OBD II i czasami sobie sprawdzić podstawowe parametry, dlatego dziękuję Wszystkim za rady i pomoc.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Marpro1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!