Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zabezpieczacie w jakiś sposób nowe tarcze przed korozją i zapiekaniem?

Mam na myśli posmarowanie płaszczyzny styku tarczy z felgą. Przy montażu "na sucho" zauważyłem że momentalnie pokrywają się rdzawym nalotem który z czasem przechodzi w regularną rdzę. Myślałem o oleju technicznym w sprayu lub paście ceramicznej (smar miedziowy jest ponoć nie wskazany przy felgach z aluminium).

Olej TECHNICZNY w spray wytrzymuje do ok. 200 st. (po odparowaniu pewnie zostawi jakąś powłokę izolującą) a smar ceramiczny +1000 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza do piasty nie dolega można spr czujnikem zegarowym,to częsty powod reklamacji tarcz,w razie

śladów smaru reklamacje są odrzucane, jest artykuł w necie firmy ate o prawidłowym montażu,nie będę umieszczał, można sobie wygooglać, poza tym nie widzę sensu takiej operacji co ile się wymienia tarcze,raz dziennie ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz tarczę to masz piastę-nie wolno smarować miejsca styku z tarczą...

Tego miejsca które zaznaczyłeś też nie wolno smarować-z prostej przyczyny-przy dużej prędkości smar zostanie rozrzucony, jak się dostanie do czujnika abs-zaswieci check...

P.s.

Po co tak kombinować jak można kupić tarczę 'malowane' ? Wyglądają bardzo fajnie szczególnie w zestawieniu z alusami

Edytowane przez tetryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre firmy mają w ofercie malowane tarcze, oczywiście tylko w miejscu które zaznaczyłeś. np http://www.mikoda.pl/sklep/news,details,9

Textar w wersji Pro też są malowane, ale warstwa ta dosyć szybko schodzi.

Nigdy nie czułem takiej potrzeby, ale spróbowałbym z jakimś lakierem żaroodpornym.

Osobiście smaruję delikatnie kołnierz piasty, gdzie wchodzi otwór centrujący felgi aluminiowej smarem przeciw zapiekaniu na bazie miedzi.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swoje tarcze w miejscu osadzenia felg mam od zawsze pomalowane felgmalem. Zero problemów z rdzą pod felgami i nawet lakier nie schodzi ani się nie łuszczy.

Tarcze też nie wykazują bicia z tego powodu.

post-2372-0-95762400-1480174687_thumb.jpg post-2372-0-95580700-1480174810_thumb.jpg

i w poprzednim, starszym sceniolu, akurat bębny tam były

post-2372-0-18630700-1480174859_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedź+sól+woda+ felga aluminiowa ... wygogluj sobie co to znaczy...

W życiu poza googlem jest jeszcze własne doświadczenie,tym najczęściej się kieruję.

Nie jest to miedź, lecz smar z dodatkiem miedzi. Sukcesem, jak napisałem, jest delikatne smarowanie a nie zapaćkanie kołnierza piasty.

Większość modeli felg aluminiowych jest lakierowana, jeżeli nie to otwór centrujący i tak szybko się pokryje bardzo odporną warstwą tlenków. Warstwa ta jest tak odporna chemicznie( wygogluj sobie, co to znaczy) , że w zbiornikach wykonanych ze stopów aluminium przewozi się mocno agresywne ciecze.

Piasta jest tłusta, więc otwór w feldze nie uszkadza się mechanicznie.

Robię tak już w którymś aucie a tubę smaru mam już kilkanaście lat. Zapewniam Cię, korozja elektrochemiczna nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!