Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak ładowania alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka ładowania i STOP więc mówię pewnie przyszła pora zajrzeć do alternatora. Po 3h próbie udało się w końcu go wyjąć i trafił do regeneracji gdyż skończyły się szczotki. Cały dzień oczekiwania i w końcu telefon alternator ładuje i jest do odbioru. Po 2h montowania jest już w samochodzie. Odpalam ładowanie jest. Jeździłem 2 tyg aż tu pewnego dnia gdy temperatura zeszła około 0stopni wsiadam do mojej meganki i niespodzianka brak ładowania. Po przejechaniu około 2km ładowanie wróciło. Wkurzyłem się. Wyciągnąłem alternator ponownie i oddałem na gwarancje. Gościu co go naprawiał posprawdzał wszystko i u niego na szafie testowej ładowanie jest a u mnie w samochodzie nie ma dopiero po przejechaniu od 2 do 3km. Prąd na kostce gdy nie ma ładowania niecałe 12V w obu pinach a gdy wraca ładowanie ponad 13,5V. I pytanie do was gdzie mam szukać przyczyny tego zjawiska? Dodam że gdy temperatura jest powyżej 6-7stopni ładowanie jest.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że gdy temeratura jest powyżej 6-7stopni ładowanie jest

Po przejechaniu okolo 2km ładowanie wróciło.

Te dwa fakty świadczą o tym, że załączenie grzałek ogrzewania kabiny powoduje spadek ładowania. Grzałki załączają się w temperaturze poniżej 6-7 stopni i grzeją przez kilka kilometrów. Prawdopodobnie alternator nie ma odpowiedniej wydajności pod obciążeniem.

Ciekawe czy szefa testowa elektryka ma możliwość sprawdzenia alternatora pod obciążeniem około 1000 W bo tyle mogą prądu pobierać grzałki.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa sprawdzał na szafie pod sprawdzałem 110A przez pare minut aż go prawie zagotował i ładował cały czas.

 

Przemo wtyczka jest ok ścisło wchodzi i gdy pojawi się ładowanie na 2 pinach ma około. 13,5V

Edytowane przez bartek_1617
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że któraś grzałka powoduje zwarcie i wówczas żaden alternator nie poradzi. Jedyne wyjście to sprawdzić lub odłączyć grzałki. Zasilanie do nich znajduje się za osłoną na prawo od pedału gazu. W każdym bądź razie załączenie grzałek powoduje problem z alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest coś innego bo temp mi osiągneła 90stopni i dalej nie ładował.

 

Dodano: 14 paź 2016 - 16:09

Wtyczka odpięta i dalej brak ładowania. I dzisiaj temperatura spadła do -2 i dopiero zaczął ładować po 15km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw klimatyzację na 15 st. lub wentylator kabiny na prędkość 0. Wówczas na pewno wykluczysz obwód związany z dodatkowym ogrzewaniem. Jak będzie ładowanie to tam będzie przyczyna a jak dalej nie będzie ładowania to należy szukać przyczyny w alternatorze lub regulatorze napięcia.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale alternator był w regenetacji i u niego było wszystko ok. A meganka nie posiada jakiegoś czujnika ładowania zależnego od temperatury powietrza?

 

Dodano: 14 paź 2016 - 17:13

A powiedz mi jedno ile ma być Volt na kostce po odpaleniu jak alternator nie ładuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A meganka nie posiada jakiegoś czujnika ładowania zależnego od temperatury powietrza?

Nie posiada.

Przy braku ładowania w instalacji jest napięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!