Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różne problemy z silnikiem


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

z 1.5 Dci na układzie Delphi należy się obchodzić jak z "jajkiem". Mam ten motor i (jeżeli przebieg nie był kręcony) to przy 150 tys. km robiłem wtryski i pompę.

Na początku nie chciałem regenerować pompy - bo koszty i jeszcze raz koszty, aż w końcu mechanik uświadomił mnie że jeżeli zrobię same wtryski będzie to tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto, bo pompa sieje opiłki na układ.

Należało wyczyścić cały układ wraz z bakiem, na to koniecznie nowy filtr paliwa no i bez regeneracji pompy też się nie obyło.

Koszt ? 3000 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 1.5 Dci na układzie Delphi należy się obchodzić jak z "jajkiem".

 

Opisz swoją przygodę w temacie Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 , aby więcej użytkowników skorzystało z Twojego doświadczenia i właściwej decyzji. Wielkie słowa uznania dla kumatego mechanika

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo pompa sieje opiłki na układ

 

Czy ten mechanik pokazał te opiłki, czy po prostu był kolejnym jasnowidzem? Przeczytałem internet kilka razy - hasło wtryskiwacze/opiłki 1.5 dci i oprócz tekstów w stylu "trzeba wymieć układ wtryskowy bo opiłki" to nie spotkałem się z wpisem "mechanik pokazał mi opiłki".

 

Pytanie do wszystkich forumowiczów oprócz Andrzej-2010 - widział ktoś z Was opiłki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bałem się że ktoś próbuje mnie naciągnąć na kasę, ale dla jasności poprosiłem mechanika aby mi udowodnił co tak właściwie dzieje się z tymi pompami że "sieją" metalem w układ.

Pokazał mi rozebraną pompę i uwierz mi że nie wiele tam potrzeba aby zapychało wtryskiwacz. Jest tam jedna rzecz która w jednym miejscu leciutko się wyciera (wygląda to jak płytka metalu z jednej strony starta na tyle że ledwo wyczuwasz to paznokciem, ale właśnie to powoduje podanie części tzw. opiłków do układu).

Uświadomił mnie również że regenerował takie pompy gdzie nawet korpus nie nadawał się do regeneracji i było trzeba brać drugą na części.

Na sam koniec zadałem mu pytanie dlaczego więc Delphi jest aż tak złe ?. Porównał pompowtrysk z grupy VW z delphi z Renault - podobno skok wtryskiwacza w delphi jest tak mały że wystarczy mikroskopijne zabrudzenie aby skutecznie blokować pracę, natomiast w VW skok jest na tyle duży że przepali "śmieci". Ale jak to na sam koniec podsumował regeneracja 4 wtrysków w Renault = regeneracja 1 pompowtrysku w VW.

Dodam że Pan który przeprowadził mnie przez tą bolesną dla portfela naprawę specjalizuje się głównie w silnikach Diesla. Cieszy się bardzo dobrą opinią w moim rejonie, tak więc myślę że warto mu było zaufać.

Pozdrawiam

Edytowane przez Jacek-J129
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!