Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wypadanie mieszanki cylinder nr 4


Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu na słabe przyśpieszenie (od 0 do 100 km/h ok 20sekund a powinno być ok 12-13) podjechałem do mechanika i z czytał mi błędy z kompa, ponad rok nie byłem na komputerze i wyskoczyły takie błędy:

P0304 wypadanie mieszanki - cylinder nr 4

U0423 nieprawidłowe dane ze sterownika konsoli wskaźników

Skasował i przejechałem już ok 100km i błąd nie wyskoczył póki co, więc zastanawiam się czy jeśli by to była cewka to czy wyskoczył by już błąd czy dopiero może po czasie?

Dodam, że obroty nie skaczą, nie gaśnie i nie ma problemów z odpalaniem, nie świeci się check engine, tylko problem z przyśpieszeniem jest, po skasowaniu błędów dalej przyśpieszenie ok 20s.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w nowszych megankach to wygląda, ale u mnie jak padła cewka na jednym cylindrze, to poza tym, że był trochę mułowaty i troszeczkę klang wydechu się zmienił oraz chwilowe spalanie pokazywane przez komp poszło do góry, nie było żadnych innych oznak - check się nie zapalił mimo przejechania ok. 300 km od momentu stwierdzenia usterki (powrót do domu i jazda do ASO), że któryś cylinder nie pracuje. Więc wykasowanie samego błędu nie załatwia sprawy, a możesz przez taką terapię zajechać sobie katalizator, jeżeli przyczyną jest układ zapłonowy (cewka lub świeca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak jeszcze jedno pytanie ;) bo mechanik mi mówi, że jak błąd ponownie nie wyskoczył, to może to nie być wina cewki.

Po skasowaniu błędu nie widzę żadnej poprawy w jeździe, jeździ tak samo mułowato, póki co nie wyskoczył żaden błąd, to mnie martwi, bo jakby wyskoczył to pewnie by od razu było wiadomo co jest grane, myślisz że może być wina cewki a błąd komputera nie musi tego pokazywać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi na to jednoznacznie odpowiedzieć. U mnie w megance dwa razy padła cewka i w obydwóch przypadkach nie zapalił się check, mimo że przy pierwszym przypadku przejechałem samochodem jeszcze ok. 300 km. Nie wiem jak to wygląda w megankach, bo nie mam takiego podglądu, jak w corolli. W corolli przed zapaleniem się check'a, błąd jest rejestrowany jako sporadyczny lub oczekujący, on nie zapala check'a i jeżeli nie ma powtórnego jego wystąpienia, to prawdopodobnie ulega skasowaniu. Natomiast jeżeli wystąpi powtórnie (nie wiem ile razy i w jakim czasie) to przechodzi jako zapisany (przechowywany) i zapala się check. Może w megankach też jest podobnie.

myślisz że może byc wina cewki a błąd komputera nie musi tego pokazywać

Błąd z serii P0300 (wypadanie zapłonu) nie oznacza jeszcze, że to wina cewki czy układu zapłonowego, bo to może być wina np wtryskiwacza lub braku kompresji na danym cylindrze - wg mnie oznacza wypadanie cykli pracy. U mnie w corolli błędy z tej serii wyskoczyły (zapaliły check'a) dopiero jak padły dwa wtryskiwacze benzynowe, więc widać przy padniętym jednym wtryskiwaczu nie były jeszcze spełnione warunki do zapalenia się check'a, być może figurował jako oczekujący. Tu też tak może być.

Wg mnie najprościej byłoby na tym cylindrze podmienić cewkę i świecę (dla testu), które wiadomo, że są sprawne, zrobić jazdę testowa i zobaczyć jaki będzie efekt. Jak silnik odzyska ducha, to wymienić cewkę na nową, a jeżeli nie, to przyjrzeć by się należało wtryskiwaczowi.

Ale na początek wg mnie należałoby się przyjrzeć świecom na poszczególnych cylindrach, bo z reguły na tym szwankującym świeca odbiega wyglądem od pozostałych. Piszę o tym dlatego, żeby we właściwym miejscu (cylindrze) szukać - bo nie wiem jak faktycznie liczone są liczone cylindry - ja je liczę od rozrządu i tak licząc w corolli padły mi wtryskiwacze na 3 i 4 cylindrze, a błędy które sczytali w ASO to: P0300, P0301 i P0302, czyli tak jakby cylindry były liczone od skrzyni biegów.

Uważam, że to trzeba wyjaśnić, a nie jeździć z tą usterką. Pół biedy jakby padł wtryskiwacz, bo wtedy poza mułem i większym spaleniem nic się nie stanie, ale jeżeli to jest brak iskry, to oprócz muła i większego spalania, w dupę dostaje katalizator i może wcześniej dokonać żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!