Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie odpala! Pomocy !


gilerson125

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro sie tym zajmę. Po jak go wykręcę w celu dobrego wyczyszczenia to zapowietrzę układ ? Jutro sie zajmę zobaczę czy pomoże. Oby bo jutro musze jechać w trasę a takim autem to strach troche. Juz kończą mi sie pomysły co może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik temperatury silnika mógłby powodować takie rzeczy ?

Tak, jest jednym z głównych winowajców problemu z zapalaniem, drugim winowajcą to;

czujnik położenia wałka rozrządu jak i wału korbowego.

Proponuje ;

- sprawdzić świece - ale trzeba je zdemontować,

- oraz z lupą przyjrzeć się filtrowi paliwa - przeciąć - opiłki,

- sprawdzić szczelność układu dolotowego powietrza,

- oraz zalecenie kolegi aniewa

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok jutro postaram sie wszystko ogarnąć. Ale powiedzcie mi co do czujnika temp silinika ma błąd wtrysku ? Skoro w przelewach nie wyszło nic, dlaczego podczas odpalania wywala błąd wtrysku i kontrolke stop ? Jak odłączę EGR stanie się cos ? Przerasta mnie juz ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedzcie mi co do czujnika temp silinika ma błąd wtrysku

Czujnik ten nie wywala błędu wtrysku.

Błąd wtrysku wywala najczęściej zbyt niskie ciśnienie odczytane przez czujnik ciśnienia. I tu mogą wystąpić dwie możliwości. Faktyczne zbyt niskie ciśnienie spowodowane zużyciem pompy lub lejącymi wtryskiwaczem (wtryskiwaczami) na przelewie albo błędnym odczytem przez czujnik na rampie wtryskowej.

Uszkodzony czujnik rozrządu może powodować problem z rozruchem ale podczas pracy silnika nie ma najmniejszego wpływu na pracę silnika i nie wywala błędu.

Przelewy wyszły Ci dobrze więc przyczyny bym szukał w czujniku ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby w jakim celu mam studiować powyższy temat? Nie mam żadnych problemów ze swoim samochodem :mrgreen: A nawet gdym miał to mam dostateczną wiedzę (między innymi dzięki temu forum i dostępnej literaturze) by problem rozwiązać samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich temat chyba ogarnięty. Wyczyściłem wszystkie czujniki i kostki do nich dochodzące. Zaślepiłem powrót w pompie i puściłem go bezpośrednio do węża powrotnego. Zdemontowałem cały dolot wyczyściłem i pospadałem jak Bóg przykazał. Auto odpala chodzi fajnie jak narazie, złapał temperature odpalał, pokazywal dalej sie błąd na początku ale nic złego nie powodował. Jutro jade na Clipa usunąć błędy. Zobaczymy co wyjdzie. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie będę zakładał nowego tematu bo wydaje mi się, że mój przypadek do niego pasuje... mianowicie - auto nie odpalało ani na ciepłym, ani na zimnym silniku z błędem dotyczącym modułu świec żarowych oraz regulatora ciśnienia ON.

Wymiana świec żarowych, czyszczenie połączeń elektrycznych, modyfikacja węży paliwa (dodano zaworki zwrotne, wymiana na wężyki i opaski + pozostawienie tylko zasilania i bezpośredniego powrotu z pompy), wymiana filtra paliwa (i tak musiałem), czyszczenie czujników nic nie dały.

 

Wykonałem próbę przelewową i wyszło, że 1, 3 i 4 wtrysk leją w okolicach 3 do nawet 4 razy za dużo. Tym samym pompa nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia i auto nie odpala. Próbowałem sam poradzić sobie z tematem - ponumerowanie i demontaż wtrysków, zaznaczenie skręcenia, wyczyściłem wszystko mocząc w mieszance WD40/LM2666/T2... niestety bez większych rezultatów - przelew spadł może o kilka ml, ale bez rewelacji.

 

Postanowiłem jeszcze przeczyścić regulator ciśnienia ON w pompie... tu fakt, tłoczek działał z oporem, wyczyściłem - posypał się brokat :(... no cóż dokończyłem czyszczenie, skręciłem... dalej to samo...

 

Przekazałem wtryski do dokładniejszej weryfikacji i usłyszałem, że to "złom", a dodatkowo we wtryskach odnaleziono opiłki pochodzące z pompy (tak więc potwierdza się co wcześniej napisałem). Niestety nie znam tego zakładu dlatego piszę na forum aby się poradzić.

1. Czy mam przekazywać wtryski do regeneracji, czy jednak mam szukać nowych, a może samemu wymienić zaworki (a może coś jeszcze) i tanim kosztem wskrzesić ów "złomy"?

2. Czy pompa wtryskowa może być w takim przypadku regenerowana, czy tylko nowe bądź używane wchodzą w grę (mam 8200057225 / 8200057346 - takie nr mam na naklejce na pompie)?

 

PS: o co ewentualnie mam pytać zakład weryfikujący wtryski bo będę je odbierał i miał okazję do przedyskutowania dalszych działań?

 

Mój post ma na celu otrzymanie wskazówek jak niskim kosztem (w porównaniu do nowych gratów) poradzić sobie z tym problemem...

 

Mój silnik to 1.5 dCi (BM0F, CM0F) 60 kW / K9K 722 / 82KM

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wesoło jak pompa do remontu .Albo ją remontować albo szukać używki i nie wiadomo co wyjdzie .Mnie kiedyś bo pytałem z ciekawości za remont pompy powiedział 1200 zł.Wtryski zrobisz sam bo kupisz zaworki i wymienisz .Potem płukanie przewodów ropą .I sprawdzenie czy opiłków nie ma w baku.Wymiana filtra paliwa wiadomo .Jak masz garaż to do zrobienia to jest.Jaki masz przebieg co.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg? 240 tkm...

 

Najprawdopodobniej pójdę w kierunku jednak nowej pompy (8200057225 za 1400PLN może być?) i wymianę zaworków we wtryskach...

Chciałbym tylko doprecyzować naprawę wtrysków - te składają się m.in. z kołka regulacyjnego (różne długości) + sprężynka długa + zaworek + przekładka wtrysku + sprężyna krótka + iglica + końcówka. W kontekście przelewu wymiana samych zaworków jest elementem wystarczającym - tzn. wymagane minimum aby ruszyć temat zbyt dużych przelewów? No i jeszcze pozostaje sam model zaworka - które konkretnie pasują do mojego motorka?

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!