Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie odpala! Pomocy !


gilerson125

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko wszystkim. Szukałem opcji szukaj ale nie znalazłem żadnego podobnego tematu wiec pisze nowy. Postaram sie bardzo szczegółowo opisać mój problem. Mianowicie jestem posiadaczem Megane II phI 1.5 dci 82km na osprzęcie Delphi. Problem jest taki ze auto nie chce odpalać po 2 dniowym postoju wyświetla się komunikat na komputerze INJECTION FALUT i czerwona kontrolka STOP. Kręci dobrze ale nie ma wg żadnej reakcji. tak samo dzieje się na ciepłym silniku przy próbie uruchomienia ten sam komunikat ale po kilku razach i trzymaniu gazu w podłogę auto zaskakuje i jak trzymam przez chwile na obrotach komunikat gaśnie i jest wszystko ok. Ma moc i naprawdę jedzie dobrze nie kopci. Czasem zapali sie ten komunikat podczas jazdy ale auto nie traci mocy jedzie tak jak wcześniej. Nie wiem co może byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Wyczyściłem juz czujnik położenia wałka rozrządu jak i wału korbowego. Nie podłączałem auta pod kompa bo w okolicy nikt nie ma CLIPA. Moze ktoś miał podobny problem i może pomóc mi to rozwiązać. Teraz przed Świętami mam w planach zmienić jeszcze filtr paliwa wszystkie węże paliwowe cały układ na nowo i zmienić czujnik temperatury silnika. Dodam ze zdarza się jak zacznę go holować to zapala po chwili. i potem już pracuje. Zdarza się ze Megi pracuje na wolnych obrotach i sama zgaśnie. Potem bardzo ciężko ja uruchomić. Poratujcie mnie jak to rozwiązać bo tracę już chęci i sile do Renault. Pomocy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat tak śerdno pasuje.U mnie rozrusznik kręci. Nowe AKU. EGR wyczyszczony był wraz z całym dolotem. paliwo leje tylko Verve. I nawet po 4-5 próbie nie idzie odpalic. chyba ze linka :( jak by nie dostawał paliwa na wtryski bo nawet po kilku razach nie ma żadnej reakcji nawet przy pedale w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przetłumacz sobie komunikat.

Injection fault = usterka wtrysku

Nie musisz znać angielskiego, wpisz w google ;-)

Rozrusznik kręci bo to nic wspólnego z rozrusznikiem ani akumulatorem nie ma Z EGR też nie Egr to zawór recyrkulacji spalin. Linki pedał gazu nie ma, masz w nodze potencjometr.

Na 100% i zaraz reszta Ci potwierdzi masz padnięty wtrysk lub wtryski

Edytowane przez Grzechuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtryski ??? to dlaczego jak juz odpali to chodzi według mnie ok. Jak na 1.5 ma dużo mocy i jedzie naprawdę spoko. przy przyspieszaniu nie kopci wszystko jest ok. w każdym zakresie obrotów ma moc nie przerywa. Tylko problem jest przy odpalaniu i jak chodzi na wolnych to lubi zgasnąć i już ma problem z odpaleniem. na ciepłym jak i na zimnym silniku. Nie ma kompletnie różnicy.

Więc czy to napewno wtrysk???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% i zaraz reszta Ci potwierdzi masz padnięty wtrysk lub wtryski

Nie prawda. Proszę przeczytać link zalecany ze zrozumieniem a najlepiej zapoznać się z tematem ;

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 nie roztaczaj zaraz czarnej wizji powinieneś jeszcze dopisać " wymień panewki i lej olej T2 do każdego tankowania".

Według mnie to CLIP prawdę CI powie co się dzieje z Twoim silnikiem ,piszesz ,że nikt w okolicy niema CLIPU ,a serwis?

Możliwe ,że cofa Ci się paliwo i dlatego masz takie problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są czarne wizje, tylko grzecznościowa uwaga dla właściciela auta, aby nie popłynął z kosztami tylko im zapobiegł, poczytaj

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najtaniej to zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy. Jest to podstawowa czynność diagnostyczna w tym silniku na osprzęcie delphi. Nic nie kosztuje a powie nieraz więcej niż clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez myślę ze.jest to przyczyna ze cofa sie paliwo. Dlatego chce wymienić filtr paliwa i wymienić wszystkie węze od paliwa. Tylko powiedzcie montować zaworki zwrotne na powrocie czy również na zasilaniu? Nie ukrywam nie znam budowy silnika dci a w innych autach nie miałem takiego problemu. Chciałem autko oszczędne a narazie pakuje w nie tylko kasę. Także jakbyście mogli podrzucić jak najlepiej zrobić caly układ od początku żeby wszystko grali byłbym wdzięczny. A jak to nie pomoże bede dalej prosił was o pomoc.

 

Dodano: 13 gru 2016 - 19:09

Czyli mam poprostu poodpinać wezyki od przelewu i powkladac w jakieś pojemniki czy naczynia. I auto powinno pracować na wolnych obrotach?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 :?:Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym tutaj siać paniki tym bardziej że zbliżają się święta i dołowanie kogoś może być nie na miejscu, jednak wg. mojej opinii uszkodzony masz układ zasilania paliwem, a dokładnie mówiąc wtryski.

Miałem prawie identyczny problem jak Ty rok temu z tym że u mnie nie gasł po odpaleniu, ale jak postał powiedzmy 8 godzin po wyjściu z pracy był problem z odpaleniem, zapalał średnio za 5 - 7 razem przy temperaturze 0, -5 ( nie chce wiedzieć co by było jakby temperatura spadła jeszcze niżej :) ). Na początku też się łudziłem że może to być cofające się paliwo, jednak komunikat "injection fault" jasno wskazywał na wtryskiwacze. U mnie jeden wtrysk nie pracował praktycznie wcale, ale z racji tego że jeżeli w środku znajdują się opiłki należy poddać do regeneracji wszystkie wtryski i pompę tak aby ta naprawa miała jakiś sens.

Mogę dodać że u mnie pojawiał się również ten komunikat kiedy wciskałem pedał w podłogę (np. przy wyprzedzaniu).

Tak jak koledzy wyżej radzą - zrób test przelewowy wyjdzie który wtrysk przelewa, jednak moim zdaniem będzie to główna przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Jacek-J129 zapomniał dodać, że miał kontakt z opiłkami i napisał ;

-Ja ze swojej strony powiem tyle - na początku narzekałem że nieudany silnik - dziś po roku jeżdżenia po regeneracji nie mam zastrzeżeń, choć boję się żeby nie przytrafiło mi się to drugi raz. Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 ;

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.

Spalanie też mnie bardzo zadowala. Co najważniejsze silnik pracuje jak benzyniak, w środku cisza i spokój. Ja nie narzekam jakoś na te auta, też rozmawiałem chyba z wszystkimi i sobie te auta chwalą, pod warunkiem wymiany oleju na czas i prawidłowej eksploatacji. Wymiana oleju co 10 tys. to dla mnie nie problem i na pewno jeżeli będę tym jeździł nie będę przeciągał wymian.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zjerzdzam także zrobię testy przelewowe wymienie filtr paliwa i węże. Zobaczymy czy to cos da. Wieczorem bede sie jeszcze odzywał :)

 

Dodano: 16 gru 2016 - 17:47

Witam wszystkich. Dziś po trasie jestem zadowolony. Auto jechalo ok ale na walnych gasie po ok 30sek i wywala błąd wtrysku. Zrobiona próba przelewowa wyszło po 8-12 ml na cylinder przez 1 min na wolnych cylindrach. Przewodów jeszcze i filtra nie robiłem. Zabiorę sie za to jutro ale chyba wtryskwacze możemy wykluczyć

 

Dodano: 17 gru 2016 - 16:01

A wiec tak. Wymienione wszystkie weże nowe złączki wszystko naprawdę starałem sie robić fachowo. Wymieniłem filtr paliwa. Auto nadal robi to samo tyle ze tez na ciepłym silniku. Wywala błąd samochód gaśnie i ma wielki problem z odpaleniem. Juz nie wiem co może być ? Czy czujnik temperatury silnika mógłby powodować takie rzeczy ? I dlaczego samochód potrafi zgasnąć podczas jazdy ?

Edytowane przez gilerson125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!