Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System rejestrujący przejazd na czerwonym świetle - omijanie innego pojazdy


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z braci forum orientuje się czy sytuacja uchwycona na poniższych zdjęciach jest jednoznacznie kwalifikowana jako przejazd na czerwonym świetle?

 

Przebieg zdarzeń:

 

Samochód A - skręcający w prawo

Samochód B - jadący prosto

 

Dla prawego pasa świeci się zielone światło. Dla lewego pasa, czyli skręcających w lewo - czerwone. Samochód A i B poruszają się prawym pasem. Samochód B jedzie w bezpiecznej odległości za samochodem A. Kierowca samochodu A w ostatniej chwili włącza prawy kierunkowskaz i gwałtownie zwalnia aby skręcić na skrzyżowaniu w prawo. Kierowca samochodu B odbija na lewy pas aby bezpiecznie ominąć samochód A. System rejestrujący przejazd na czerwonym świetle robi zdjęcie samochodowi B i traktuje to jako przejazd na czerwonym świetle.. Czy słusznie?

 

Czy kierowca samochodu B powinien, skontaktować się z GITD, opisać sytuację licząc, że tam też pracują ludzie czy też nie liczyć na logikę i zrozumienie i użyć wniosków wygenerowanych poprzez anulujmandat.pl lub odwolaniemandatu.yanosik.pl ? :)

post-56621-0-76788400-1484415290_thumb.jpg

post-56621-0-03389200-1484415296_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem odwołanie i opis sytuacji.

Na fotkach dokładnie widać, że sceniol jedzie prosto czyli zgodnie z światłami na sygnalizatorze.

Jedynie z czym się trzeba liczyć, to kara za przekroczenie ciągłej linii.

Tu mogą stwierdzić, że należało zachować ostrożność i taką odległość, że nagle hamujące poprzednie auto nie było by powodem zmiany kierunku jazdy, a tylko wyhamowania na właściwym pasie ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych zdjęciach nie widać niestety jasności sytuacji na skrzyżowaniu. Interpretacja nie jest jednoznaczna. Przekroczenie linii ciągłej P2 za co grozi mandat karny 200 PLN i 5 pkt.Dodatkowo jest wyprzedzanie na skrzyżowaniu 300 i 5 pkt. Ciebie chcą ukarać za czerwone światło.

Przejazd na czerwonym to 500 i 6 pkt. W zasadzie na jedno wyjdzie tylko punktów masz mniej. Jeżeli miałeś rejestrator i nagrałeś całe zajście to możesz liczyć na to że anulują Ci mandat. Jednak w tej sytuacji pewnie za coś zapłacisz. Mimo wszystko życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem popełniłeś wykroczenie. Z pasa do skrętu w lewo, dla którego paliło się światło czerwone, pojechałeś na wprost. I tu nie ma znaczenia, że pojazd przed Tobą gwałtownie hamował. Masz zachować taką odległość od poprzedzającego pojazdu, aby w każdej sytuacji bezpiecznie wyhamować bez konieczności zmiany pasa ruchu. Można napisać odwołanie, papier przyjmie wszystko. Ale znając nasze realia to jeszcze dowalą Ci mandat za przekroczenie linii ciągłej i spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym. Co by było, jakby na pasie do skrętu w lewo stało auto? A może jednak mogłeś się zmieścić za tym autem, tylko za bardzo Ci się spieszyło?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jest wyprzedzanie na skrzyżowaniu 300 i 5 pkt.

Nie zgodziłbym się, ruch jest kierowany sygnalizacją świetlną, więc taki mandat tutaj nie ma prawa mieć miejsca. Co innego, gdyby ruch nie był kierowany.

Kolego, odwołaj się, nawet mailowo można się dogadać (tak u mnie w pracy zrobili - z 500 zł na 300 zł zjechali, nie pamiętali kto prowadził i nie doszli do tego nawet, gdy na maila dostali filmik).

Może nie dojdzie do sytuacji, że nic nie zapłacisz, ale na pewno bez problemu da się zejść do niższej kwoty. Niestety jest to też Twoja wina, że nie zachowałeś bezpiecznej odległości za jadącym przed Tobą pojazdem. Także jakiś tam mandat dostaniesz, ale jeśli nie podejdziesz do tego nerwowo, to będzie mniejszy.

Tak, tam pracują normalni ludzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem popełniłeś wykroczenie. Z pasa do skrętu w lewo, dla którego paliło się światło czerwone, pojechałeś na wprost. I tu nie ma znaczenia, że pojazd przed Tobą gwałtownie hamował. Masz zachować taką odległość od poprzedzającego pojazdu, aby w każdej sytuacji bezpiecznie wyhamować bez konieczności zmiany pasa ruchu. Można napisać odwołanie, papier przyjmie wszystko. Ale znając nasze realia to jeszcze dowalą Ci mandat za przekroczenie linii ciągłej i spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym. Co by było, jakby na pasie do skrętu w lewo stało auto? A może jednak mogłeś się zmieścić za tym autem, tylko za bardzo Ci się spieszyło?

 

Kto zawsze zachowuje taką odległość od poprzedzającego pojazdu, aby w każdej sytuacji bezpiecznie wyhamować bez konieczności zmiany pasa ruchu, niech pierwszy rzuci kamień ;) Wierz mi, staram się zachowywać bezpieczną odległość, przede wszystkim ze względu na chorobę lokomocyjną córki. Gdybym jej nie wtedy nie zachował to pewnie nie zdążyłbym nawet wcisnąć pedału hamulca przed zderzeniem. Spotykam czasem delikwentów jadących za mną w odległości paru metrów.. Z drugiej strony gdyby kierowca wcześniej włączył kierunkowskaz, sygnalizując z wyprzedzeniem swój zamiar, sytuacja w ogóle nie miałaby miejsca. Hamulce mam w pełni sprawne, ale to jednak 18 letni Scenic vs. młody Passat, przypuszczalnie z tarczami z przodu i z tyłu. Przypuszczam, że gdybym zdecydował się jednak na ostre hamowanie, zwolnił z 70-80km/h do tych 5km/h z jakimi toczył się wchodzący w zakręt Passat, to zamiast wezwania z GITD, miałbym jedynie wymiotujące dziecko z tyłu..

 

Z tego co na zdjęciu ,jedziesz z pasa lewego ,na wprost na czerwonym świetle.Do tego powinna jeszcze dojść jazda na wprost z pasa do skrętu w lewo.

 

Dorzućmy jeszcze przekroczenie linii ciągłej i brak sygnalizacji manewru zmiany pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagranie niech sprawdzą i wtedy z nimi rozmawiaj. Nie widzę sensu zgadywania, co może się wydarzyć, bo tylko sobie nadzieje możesz zepsuć. Bądź miły, wyraź skruchę, powiedz, że gość zdecydowanie za późno włączył kierunek i wcisnął hamulec w podłogę, aby skręcić (powinni mieć to na nagraniu), a Ty w trosce o własne dziecko nie chciałeś ostro hamować i wybrałeś wg Ciebie bezpieczniejszy wariant - przejazd obok tego auta (bo na skrzyżowaniu nikogo nie było). Proste. Następnie pochwal się, co się udało wskórać. :) Póki im sam nie wytkniesz za co jeszcze mogą dać Ci mandat, to oleją te kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że gdybym zdecydował się jednak na ostre hamowanie, zwolnił z 70-80km/h do tych 5km/h

To się nie działo oczywiście w terenie zabudowanym.

A które to skrzyżowanie w Krakowie ma rejestratory ?

Edytowane przez 11348
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naprawdę dostałeś mandat za przejazd na czerwonym świetle od GITD, to na 99% możesz się z tego wyłgać.

Poczytaj o tym tu:

 

https://anuluj-mandat.pl/blog/post/z-dniem-25042016-wygasly-gitd-uprawnienia-odnosnie-fotoradarow-monitoringu-swiatla-czerwonego-i-odcinkowego-pomiaru-predkosci

 

A to wezwanie to dostałeś dopiero teraz?

Bo fotka jest z sierpnia, minęło prawie 5 miesięcy, nie wiem, czy się nie przedawniło.

Jak GITD strzela fotki na rondzie w Jabłonnie, to pisemko wymuszające przyznanie się do winy jest na poczcie w ciągu tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naprawdę dostałeś mandat za przejazd na czerwonym świetle od GITD, to na 99% możesz się z tego wyłgać.

Poczytaj o tym tu:

 

https://anuluj-mandat.pl/blog/post/z-dniem-25042016-wygasly-gitd-uprawnienia-odnosnie-fotoradarow-monitoringu-swiatla-czerwonego-i-odcinkowego-pomiaru-predkosci

 

A to wezwanie to dostałeś dopiero teraz?

Bo fotka jest z sierpnia, minęło prawie 5 miesięcy, nie wiem, czy się nie przedawniło.

Jak GITD strzela fotki na rondzie w Jabłonnie, to pisemko wymuszające przyznanie się do winy jest na poczcie w ciągu tygodnia.

 

Dzięki za link, czytałem kiedyś o tym. Do mandatu jeszcze daleka droga. Na chwilę obecną dostałem jedynie wezwanie alternatywne, na które odpowiedziałem już kiedyś pismem wygenerowanym przez Yanosika. Odpisali mi 2 miesiące temu, z tym że podważają zasadność tego pisma - poniżej skan. Dlatego zapytałem co sądzicie o sytuacji na zdjęciach. Mając w perspektywie obniżenie albo anulowanie karty, wybieram to drugie. Dzisiaj odeślę im kolejne pismo - będę Was informował o postępach. Przypuszczam, że takie coś przedawnia się po roku lub nawet dwóch latach.

 

post-56621-0-20807300-1484551661_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z kimś z tej strony, co link wcześniej podałem.

Za niewielkie pieniądze poradzą Tobie , dostaniesz też odpowiednie pismo , które trzeba do GITD wysłać.

Bardzo polecam, znajomemu pomogli.

GITD prawie nigdy po pierwszym piśmie nie odpuszcza, trzeba pisać kolejne, aż w końcu odpuszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!