Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE4 GT205 - 1.6Tce Program


MAJSTERSKLA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że to mój pierwszy post na forum, przede wszystkim się przedstawię. Z tej strony Maciek. Gdynia. 5 lat jazdy audi w TDI, czas na Renault :)

Wracając do sedna.

Mam miesięczną megankę GT z przebiegiem 2kkm, zastanawiam się nad wgraniem chipa.

Jako, że vtech jest najbliżej mojego miejsca zamieszkania podjechałem poradzić się w sprawie programu.

Panowie zaproponowali chip tuning z opcją darmowego przywrócenia do ustawień fabrycznych przed serwisami.

Program chcę wgrać po serwisie olejowym i przejechaniu 3kkm.

Do tego czasu będę wdzięczy za każdą opinię czy informację na temat 1.6Tce, hamowni, skrzyni edc i wszystkiego co może się przydać.

Pytanie, które mi sie jeszcze nasuwa to sprawa wykrywalności takich programów czy nawet boxów. Czy mimo powrotu do ustawień fabrycznych/wypięciem boxa przed serwisem, w renault mają możliwość sprawdzenia na jakich ustawieniach/parametrach jeździł wcześniej samochód?

Przy okazji chciałbym spytać o różnicę pomiędzy silnikami 1.6 w clio 4 rs a tymi w megane 4 gt, jeśli ktoś z forumowiczów ma wiedzę proszę o wszelkie info.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wgrany zostanie przed serwisem ori program to wykrywalność jest na niemal zerowym pocencie. Żeby to odnaleźć musieli by specjalnie tego szukać. Ja miałem awarie na Chipie ( pękł pasek rozrządu ) i serwis był na tyle miły że wgrali ori sami.

Edytowane przez Bury22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dawaj znać jak już będziesz wiedział co z tego wyszło! Ciekawy jestem ile stockowo ma ten silnik na hamowni i ile wyjdzie po mapie w vtechu.

 

Siedzonka z alcantarą, czy zwykłe? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Jeżdżę od września GT kombi. Na ile się orientuję uważałbym z większym wysyłaniem skrzyni... daj znać jak będziesz po hamowni stockowym nastawieniem. Myśle ze jeśli chciałeś mieć więcej wrażeń warto było dołożyć do RS... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 11.11.2018 o 16:00, lubowitz78 napisał:

Skrzynia w Megane IV GT 205 EDC ma zapas jedynie do 300NM-także chip jest tutaj totalnym bezsensem.

Poza tym-chipować auto które z pojemności 1.6 ma aż 205KM???

Jak dla mnie taki zabieg to nieporozumienie.

 

Skrzynia ma zapas do 400 nm - tarczki bezpiecznie 350 nm przyjmują - i tak są tuningowane te skrzynie

 

Skrzynia jest stosowana w nowej Alpine A110 która ma 320 nm

 

Megane IV GT wstępnie na stage 2 można chipować do 255 z nowym wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do Kadjar 1.6 tce tuner zaproponował program na 200 koni i 315 Nm. ale przy fabrycznych 163 auto nie zachwyca hamulcami i prowadzeniem :) wiec się waham bo zawias można wrzucić niższy o 3mm z eibacha (komplet B12) ale z hamulcami to chyba w tym pontonie ciężko coś zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Sarna1 napisał:

Mi do Kadjar 1.6 tce tuner zaproponował program na 200 koni i 315 Nm. ale przy fabrycznych 163 auto nie zachwyca hamulcami i prowadzeniem :) wiec się waham bo zawias można wrzucić niższy o 3mm z eibacha (komplet B12) ale z hamulcami to chyba w tym pontonie ciężko coś zrobić. 

Bo to nie jest buda na 200KM. Kupiłeś reklamę, to tylko podwyższony dupowóz  :) Ani sport , ani 4x4. 

 

 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) bez przesady. Miałem kiedy merca ml’a 55 to też był kiosk na kołach......i hamował jeszcze gorzej. 
To samochód żony, ja mam coś co skręca i hamuje ;) może dlatego czuje niedosyt. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sarna1 napisał:


To samochód żony, ja mam coś co skręca i hamuje ;) może dlatego czuje niedosyt. 

To rozumiem. Kobiety lubią auta tego typu. Modnie , wyżej,  nie za duże i dość miękkie. Moja uwielbiała Scenica - automat , panorama , akwarium.  Typowy dupowóz

Wracając do tematu-  rozpędzić to raz , sztuka to zmieścić się w drodze i zahamować. Myślę że GT może mieć z tym słabo w okolicach 250KM. Konieczna zabawa w nowy zawias , koła , hamulce.  Nie wiem czy nie lepiej nie szukać RSa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzikuman napisał:

 

Skrzynia ma zapas do 400 nm - tarczki bezpiecznie 350 nm przyjmują - i tak są tuningowane te skrzynie

 

Skrzynia jest stosowana w nowej Alpine A110 która ma 320 nm

 

Megane IV GT wstępnie na stage 2 można chipować do 255 z nowym wydechem.

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, SATCH napisał:

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

Trzeba sprawdzić sprzęgła z katalogiem. Czy faktycznie tak jest .

Swoją drogą- myślę że komponenty są w większości takie jak w EDC z dieslem.  A tam jest grubo ponad 300 Nm

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!