Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCE


tobias25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Renault Megane III Grandtour z 2009 roku z silnikiem 1.4 TCE. Problem mój jest dość poważny i nie ukrywam że potrzebuję konkretnej pomocy-podpowiedzi w sumie. Mój silnik 1.4 TCE H4J700)padł- według ASO oraz mechanika specjalizującego się w Renault (nie ASO) nie do użycia- blok głowica korbowód. Usiłuję znaleźć silnik na rynku wtórnym ale jest to praktycznie niemożliwe. Jeśli ktoś wie gdzie mógłbym taki silnik znajdę do byłbym bardzo wdzięczny. Druga sprawa jest taka że na rynku jest bardzo dużo silników 1.2 TCE czy ktoś ma wiedzę czy jest możliwość zamontowania silnika 1.2 TCe do mojej Meganki?

Pozdrawiam i czekam na jakieś info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak te słupki kosztowały od 2500 zł do 3500 zł. Teraz widzę grubo bo chodzą po 6000 zł. Widzę,że "problem" z tym silnikiem zaczyna się nasilać. Tu masz kolego, ale drogie i chyba będzie ciężko o tańsze. http://allegro.pl/silnik-1-4-tce-130-km-scenic-iii-megane-iii-i6693410701.html http://allegro.pl/silnik-1-4-tce-h4j-a700-goly-slupek-i6690714105.html Tutaj dwumasa, ale w opisie jest, niby dostępny i silnik. http://allegro.pl/dwumas-renault-megane-iii-kombi-2009r-1-4-tce-i5511170384.html

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg oryginalny, płyn chłodniczy zrobił spustoszenie w bloku, dwukrotny szlif głowicy położył właśnie głowicę, długa historia po pierwszych objawach ubywania płynu pojechałem nie do tego mechanika co trzeba i się narobiło potem to już tylko reanimowanie trupa

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym przypadku chip (najprawdopodobniej), w drugim mechanik pastuch. O kolejnych dwóch przypadkach nic nie wiem akurat. Wstrzymałbym się osobiście przed wyciąganiem pochopnych wniosków, może dlatego że sam mam 1.4:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że posiadam, aż dwa 1,4TCe i oba są po chipie w dodatku oba jeżdżą na podtlenku LPG mam duże szanse na załapanie się na play listę :-)

Może wtedy robiąc remont przywrócę im pojemność 1598cc i będzie 1,6TCe.

Puki co w moich TCe wszystko działa bez zastrzeżeń, olej wymieniam co 10-12kkm i nie daję w palnik na zimnym silniku po za tym normalna eksploatacja.

Faktycznie jakiś nagle dziwny wysyp tych awarii TCe na naszym forum, patrząc na zagraniczne fora nie znalazłem jeszcze tego typu problemów, silnik opisywany jest jako bardzo udany i mało zawodny, może to nasze zadymione krajowe powietrze im szkodzi :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trafiło między innymi na mnie. Mimo, iż rzeczywiście silnik uważany jest za udaną konstrukcję czasem zdarzają się takie babole być może dlatego jest tak mało na rynku tego typu używanych silników a jeśli są to ceny powalają. Dzięki za linki do ogłoszeń niestety jedno nieaktualne drugie....do zastanowienia. Gdyby ktoś natknął się na taki silni będe bardzo wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzwoń po firmach specjalizujących się w częściach do aut francuskich ich pracownicy jeżdżą po europie i kupują na zamówienie klientów, pytaj ile by kosztowo ściągnięcie takiego silnika, szukaj na portalach aukcyjnych. W okolicach Poznania było trochę takich firm. Możliwe, że w sobotę będę w jednej z takich to popytam. Swego czasu widziałem na aukcjach gołe 1,4TCe za około 1500zł. Siniki H4JT występowały jedynie w Megane III i Scenic III w latach 2009-2013.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

widać że styczeń 2017 był felerny dla silników 1,4 TCE, w połowie stycznia padł - pękł blok silnika pomiędzy 3i4 cylindrem. Nie było żadnych objawów usterki postawiłem wieczorem auto po całym dniu, a rano odpalił już na 3 cylindrach i telepało całym silnikiem. Niestety silnik do wymiany, blok cylindrów był nieosiągalny w całej Europie. Znalazłem blok cylindrów w Rumunii, chcieli 2500 zł, ale się nie odważyłem. Sam silnik z osprzętem 6000 zł z rozbitego anglika. Czekałem i szukałem na allegro. Przebieg anglika łatwo jest sprawdzić na angielskiej stronie Rządowej, trzeba tylko znać nr rejestracyjny auta i podają przebieg przy ostatnim przeglądzie. Miałem 184 tys km teraz mam silnik z przebiegiem ok 96 tys. Silnik 1,4 tce jest bardzo rzadki jak się okazuje. Mam rozebrany silnik i jak się patrzę na niego to blok silnika jest bardzo delikatny i powiedział bym że ażurowy. Tak że został mi cały silnik z pękniętym blokiem - nie ma możliwości regeneracji bloku. Pozdrawiam

 

Dodano: 22 lut 2017 - 22:08

jeśli miałbyś pytania to napisz na emaila [email protected], pozdrawiam

 

a jeszcze jedno wymiana na silnik 1,2 tce nie jest opłacalna (bo możliwa pewnie tak) choć te silniki 1,2 tce są popularne i jest ich cała masa i ceny od 1 do 2,5 tys. zł, nawet znalazłem te silniki z zerowym przebiegiem za 2,7 tys. zł.

Edytowane przez bob_64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!