Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE 1 VS MEGANE 2


intros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam dylemat- megane 1 czy megane 2.Generalnie rozglądam sie za megane 1. Samochód prosty konstrukcyjnie tanie cześci , bez przesadnej elektroniki. Mój kolega mechanik samochodowy ma klienta który chce sprzedac meganke 2 2005r 1,6 benzyna w miare atrakcyjnej cenie. Samochód sprawdzony przez mechanika podobno igła. Ja jednak boje sie trochę tego samochodu (elektronika itp ).Mam pytanko jak duża jest róznica w komforcie jazdy między megane 1 a 2 ? Jak duża może być różnica w kosztach serwisowania obydwu samochodów (mniej więcej )? Dodam tylko ze obecnie jeżdzę fiatem punto 2 fl w 4,5 roku zrobiłem nim 100tys i nic sie nie dzieje ,tylko typowe wymiany eksploatacyjne. Tak więc c trochę się przyzwyczaiłem do samochodu bez awarjnego i tanich części. Trochę się boje że w przypadku megane 2 to raczej mało prawdopodobne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jakiś czas temu przesiadłem się z Megane I na II. Jedyneczką latałem dobre 3 latka. Zero większych awarii, auto faktycznie proste, niezawodne i tanie w utrzymaniu.

 

Dwójka to już auto nowszej generacji. Na pewno bardziej komfortowe od poprzedniej generacji. Jeśli chodzi o elektronikę... na tamte czasy może było jej sporo, ale obecnie są bardziej przekombinowane samochody. W sumie sam nie uświadczyłem większych problemów, wszystko chodzi jak należy. Mam model z 2004 roku. Silnik praktycznie mamy ten sam (mówię o benzynie 1.6 16V, bo takim jeździłem. Z dCi jest już więcej problemów). też w miarę prosty i nie sprawia problemów. Części jest sporo i w miarę normalnych cenach.

 

Na pewno II Ci się spodoba względem jedynki. Mimo upływu lat Meganki II ciągle wyglądają w miarę nowocześnie.

W sumie Megankami latam już ponad 5 lat. Jedynką latałem 3 lata, drugą generacją latam ponad 2 lata. Oprócz normalnych rzeczy eksploatacyjnych nigdy nie wygenerowały mi jakiś dodatkowych kosztów.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyskaj opinię o aucie od innego mechanika, najlepiej na piśmie. Będziesz miał porównanie.

Koszty napraw ewentualnych zależą od ;

-stanu technicznego auta,

-sposobu eksploatacji auta przez kierowce,

-oraz od klasy auta .

Jest b.dużo tematów na forum o tym aucie i silniku.

Trzeba przestudiować problem, wypisać za i przeciw, udać się do ASO i zgłębić temat np;

Zakup Megane III Hatchback 1.6 lub 1.4 Tce + lpg

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia jak Kolega Colt1255. Pierwszą Meganką jeździłem 5 lat, od 2011 do 2016 roku kiedy to przesiadłem się na Megane II. Naprawdę smutno mi było się rozstawać z tamtym autkiem, łezka się w oku zakręciła. Było wygodne, naprawdę mało awaryjne, a do tego jak napisałeś, proste w samodzielnych naprawach i tanie w eksploatacji. Jak wsiadłem pierwszy raz do Megane II to jednak od razu odczułem dużo większy komfort jazdy, autko lepiej wyciszone i pewniej prowadzące się. Najbardziej nie spodobało mi się tylko wspomaganie kierownicy. W moim odczuciu jest za mocne, to hydrauliczne w Megane I było dla mnie lepsze. Choć już się do niego przyzwyczaiłem to dalej tęsknie za poprzednim wspomaganiem. Też obawiałem się elektroniki i właściwie z tego powodu szukałem Meganki(choć początkowo miało być Grande Punto, a później Thalia II :P) w jak najniższej opcji wyposażenia, byle z klimatyzacją, ale koniecznie manualną. Silnik 1.6 16V jest naprawdę dość trwałą bo prostą konstrukcją, dobry do gazowania, a przede wszystkim niewysilony. Nie chciałem także auta z turbo, absolutnie nie.

Jak poczytasz trochę forum to zobaczysz, że właściciele tych aut trochę walczą z elektroniką, ale jednak z drugiej strony dostępność części używanych, jak i nowych, jest bardzo dobra i wcale nie są jakieś drogie. Wiele niestety zależy od tego w jakim stanie to auto kupisz, jak było serwisowane i użytkowane. Masz zaufanie do tego mechanika co oglądał samochód? Osobiście uważam, że negatywne opinie o samochodach wynikają z tego, że na rynku jest pełno szrotów. Ktoś kupuje odpicowany przez sprzedawcę wóz i po dwóch tygodniach jest już w posiadaniu połowy nowego silnika, bo tyle się sypało po drodze...Pomijam oczywiście typowe wady konstrukcyjne, jak 1.5 dci z początków produkcji, czy koło zmiennych faz rozrządu właśnie w 1.6 16V, które do trwałych nie należy.

Powiem Ci jednak, że być może niedługo moja narzeczona będzie robiła prawo jazdy. Jeśli jej się uda to naprawdę poważnie zastanawiamy się nad zakupem pierwszej Meganki dla niej, mam jednak ogromny sentyment do tamtego auta, dobrze mi służyło.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na przykładzie scenioli.

Miałem starszego w dieslu 1,9 dT 90KM z 1997 roku i byłem nim zachwycony.

W 2010 przesiadłem się na sceniola drugiego po lifcie, z silnikiem 1,5dCi 106KM, 2007 rok produkcji, z prawie wszystkimi bajerami (opis na mojej stronie, link poniżej) i już w życiu nie wróciłbym do wcześniejszej wersji.

W starszym po 10 latach zaczynało zjadać nadkola i progi. Obecny po 9 latach od produkcji nie wskazuje by ruda o nim wiedziała.

Mało tego, nawet te nowsze moim zdaniem nie zasługują, by mojego sceniola na nie zamienić, co już niejednokrotnie na tym forum pisałem.

Do wglądu temat kol. mrarek, gdzie porównuje plusy i minusy sceniola II i sceniola III jakie posiadał i posiada.

Elektronika w II nie taka straszna, a bardzo wygodna.

Szczególnie ASR/ESP, klimatronik, HF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Co do mechanika to mam 100% zaufanie bo to mój dobry kolega (nie jedno piwo z nim wypiłem )Po za tym fachowiec od kilku lat prowadzi dobrze prosperujący warsztat i ma duże kolejki. Z kolei mój znajomy z pracy wprawdzie nie mechanik ale człowiek który naprawde zna się na samochodach 2 lata temu kupił bardzo zadbaną meganke (1.6 benzyna )i naprawdę miał z nią duże kłopoty i sporo kasy w nią władował. Miedzy innymi miał jakieś problemy z silnikiem był u 1 mechanika u 2 mechanika u fachofca od "francuzów " i żaden nie potrafił prawidłowo go zdiagnozować. Po zatym jeszcze kila mniejszych problemów. Ostatecznie znajomy sam po czasie doszedł przyczyny usterki. Tak więc jedno jest pewne megane 2 to nie punto.Meganka pewnie może być bezawaryjna ale trzeba mieć odrobine szczęści do tego samochodu. Mój znajomy tego szczęścia nie miał. Kurcze nie wiem może jednak się skuszę. Jak to mówią kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.Raz jeszcze dzięki za Wasze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, gojgien napisał, że w jego szczeniaczku po 10 latach pojawiła się ruda. Ja swoją Megankę z 97 roku sprzedawałem jak była już pełnoletnia i drobne wypryski dopiero z rok wcześniej zaczęły się pojawiać, chyba tylko w 3 miejscach jak pamiętam i to malutkie, a auto 100% pod chmurką stało. Lakier był już mocno zniszczony, w wielu miejscach zarysowany poważnie, wyblakły, ale rdza go omijała. Tak samo i z tymi awariami. Jeden będzie lał płyny i jeździł, a drugi będzie powiększał grono swoich znajomych okolicznymi mechanikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety była rdza. Jak zakupiłem sceniola drugiego, to tego starszego oddałem synowi, po wcześniejszej wymianie progów i nadkoli tylnych, oraz lakierowaniu tych elementów.

Po niedługim czasie sceniol starszy nie wytrzymał przeciążenia na śliskiej drodze zjazdu z A1 na węźle Sośnica i tak zakończył żywot w naszej rodzinie.

Niby z wierzchu wszystko było OK ale po zobaczeniu tego co było pod ładnymi zewnętrznymi blachami, strach było się bać co mogło być przy poważniejszej stłuczce.

Poniżej kilka fotek jak to ładne z wierzchu auto wyglądało naprawdę..

post-2372-0-69785300-1486331112_thumb.jpgpost-2372-0-67092700-1486331119_thumb.jpgpost-2372-0-55028400-1486331128_thumb.jpgpost-2372-0-13862700-1486331134_thumb.jpgpost-2372-0-10758700-1486331139_thumb.jpgpost-2372-0-31517400-1486331149_thumb.jpgpost-2372-0-77475600-1486331166_thumb.jpgpost-2372-0-87386300-1486331200_thumb.jpgpost-2372-0-62132800-1486331210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Dziś zdecydowałem sie i kupiłem megane 2 2002r 1,6 benz. Mechanik dokładnie przejrzał wszysto i nie było sie do czego przyczepić. Pozostaje miec nadzieje że meganka będzie tak samo bezawaryjna jak moje poczciwe ponto 2. Czas pokaże. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Jedynie co mi przeszkadza to zbyt słabe wspomaganie kierownicy, w punto miałem elektyczne z funkcją city. Raz jeszcze dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!