Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strzał pod maską i wyłączenie silnika (STOP)


mg1500

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmawiałem dziś z dosyć doświadczonym mechanikiem o Twojej sytuacji. Mówi że być może dolna część korbowodu mogła narobić takich szkód - przez okres swojej kariery naprawiał jeden taki przypadek. Ponoć miska olejowa w 1.5 jest bardzo "miękka".

Silniki Reno 1,5 dci nie mają powodu aby je traktować w specjalny sposób, tylko właściwie eksploatować

Skończ chłopie zachowywać się jakbyś Ty produkował i sprzedawał za wszelką cenę te silniki. Ten silnik na tle innych producentów wypada najzwyczajniej słabo i tyle ...

Prawidłowa eksploatacja ? Co masz robić oprócz zmiany oleju na czas i tankowania dobrej jakości ON ?. Jeździć co rok na wymianę pół silnika bo Renault oszczędza na materiałach ?, totalna bzdura.

Mam wrażenie że koncern Renault testuje swoje silniki na klientach ... niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mg1500.

Auto masz od nowości ?

Z którego roku to auto?

Jaki olej stosujesz?

Co ile km robisz wymiany oleju i filtra oleju ?

Czy wcześniej nie zauważyłeś odgłosów z okolic silnika ?

Jaki charakter jazd występuje u Ciebie; miasto , trasa, mieszane ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że zainteresowaliście się moim tematem, dzięki wielkie.

Dziś ten mechanik polecił mi innego, gdzie czas oczekiwania to min. 2 tygodnie. Może i złota rączka, ale niech spróbuje ocenić swoim okiem, bo z tego ci wy piszecie, to dostałbym ze 3 tysiące za złom, prawda ?

Ktoś jeszcze pytał o moje auto i jak eksploatowane, więc odpowiadam (może i dla potomnych).

Autko 2004 i zakupiłem je jak miało 130 tyś km, a sam zrobiłem ze 40 tyś.

Wszystko wymieniane na bieżąco, układ hamulcowy komplet, nawet filtr paliwa, który nie był tani.

Mocy ma...no niedużo, ale jazda pod górkę nie stanowi problemu.

W lato kopci na czarno z rury, ale tylko jak włączę klimę na poziom 3 lub 4, więc podejrzewam, że mocy brakuje, ale jakoś przeżyłem ostatnie lato.

Paliwo ostatnio leję tylko VPower Nitro+ z Shella. Auto zachowuje się po nim bardziej kulturalne i jest cichsze.

Olej mam bodajże 10w40 Castrol - wymieniany w serwisie razem ze wszystkimi filtrami co ok 10 tyś.

Wcześniej silnik nie dawał żadnych objawów zużycia. Nie dotykałem go w ogóle, a jedynie tydzień temu wymieniłem poduszkę pod skrzynią, bo wkurza mnie jak lewarek jeździ przód-tył. Sorry, przyzwyczaiłem się do wygody Reni :)

Poziomu oleju nie sprawdzam w ogóle, a jedynie ostatnio przed dłuższą drogą (tą gdzie się spitolił), dolałem do spryskiwacza i przy okazji sprawdziłem stan oleju. Było na max, a ostatnia wymiana ok 8 tyś temu w czerwcu.

Jazda to praktycznie miasto (10+10 dziennie) i kilka razy do roku trasa 500 km, gdzie prędkość waha się od 70 do 160 (odcinki 200 km). Owszem, auto staje się głośnie, ale to już obroty wysokie i słabe wytłumienie wnętrza.

Teraz pozostaje mi tylko czekać, ale głosy podpowiadają mi, abym szukał innego. Też bym chciał Renię i chyba zdecyduję się na 3-kę benzynę 1.6. Kombi którego nie lubię, ale wydaje mi się, że komfort będzie zbliżony - i do tej MEgane 2, i do mojego poprzedniego - 19-ki. Choć jakbyście mieli jakieś doświadczenia, czyli co kupiliście zamiast jedynki czy dwójki, to napiszcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz renault do nowych aut dodaje linki do tych tematów, mrarek, nie wiedziałeś o tym? Od jakiegoś czasu na forum praktycznie skończyły się problemy z silnikami, ludzie dostrzegli zbawczą moc wspomnianych wyżej informacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Szczerze to ja nic nie wiedziałem o tych opiłkach. Wymieniałem filtry w "stacji szybkiej obsługi" i chyba powiedzieliby mi o tym gdybym je miał.

We środę mechanik ma zająć się moim silnikiem, ale już się naczytałem że to "wał, panewki, do widzenia", więc chyba będę zmuszony pozbyć się tego autka.

Mocno wkurzony dzisiaj, podjechałem do salonu obejrzeć sobie 4-kę megankę, ale powiem wam że albo mieli jakiś ubogi modem na wystawie, ale byłem dziś niedzisiejdzy, bo w 4-ce prawie wszystko nie podobało mi się - w tym sedanie. Fotele z przodu liche, jakby dla panienki 1.6m wzrostu i małym dupsku. Maska tak wysoko podniesiona, że czułem się jak w czołgu i nie widziałem przodu samochodu. Drążek zmiany biegów za mocno wysunięty do przodu, albo inaczej - podłokietnik za mały. I na koniec tunek przeszkadzający sobie grzebać w jajkach oraz "drewniane" fotele z tyłu. W każdym razie jeszcze zrobię jedno podejście, ale teraz do megi 3 hatchback. Może tutaj będzie lepiej, bo na chwilę obecną mogę wydać 40k i celuję we francuzy, więc myślałem że nowa megi będzie w sam raz, ale ona jest coraz mniejsza w środku.

Czy mógłbyś proszę opisać pokrótce swoją 3-kę ? Ja miałem wcześniej megankę 2 sedan i takiego komfortu w środku bym oczekiwał nadal, ale wszyscy piszą że 3-ka jest mała w środku (w porównaniu do 2-ki). POwiem wam, że nie wiem jakie auto teraz kupić...Jestem kompletnie w kropce.

ok zaraz to sprawdzę i dam znać, akurat mam chwilkę idę do autka, i po próbie na ręcznym hamulcu cofając ani zero drgań, jedynie przy odpaleniu minimalnie a potem nic

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We środę mechanik ma zająć się moim silnikiem, ale już się naczytałem że to "wał, panewki, do widzenia", więc chyba będę zmuszony pozbyć się tego autka.

 

Kupując używane auto, trzeba się do tego przygotować;

-poczytać odpowiednią prasę, tematy na forum,

-dać sobie 0,5 roku na poszukiwania,

-a przede wszystkim trzeba mieć chłodna głowę i się nie napalać,

-kupować z osobą która się zna na autach

Poczytaj;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

No to wybacz, ale ja niestety jestem tym 0.0001% społeczeństwa, które jest walnięte, czyli idealistyczne, wrażliwe, wygodne, dramatyzujące i samo nie wiedzące czego chce. Jeszcze chciałoby wszystko na teraz. Dobra, idę sobie stąd, bo zaczynam was wkurzać ;)

ok zaraz to sprawdzę i dam znać, akurat mam chwilkę idę do autka, i po próbie na ręcznym hamulcu cofając ani zero drgań, jedynie przy odpaleniu minimalnie a potem nic

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!