Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Czy dla świętego spokoju nie znając historii auta tak na prawdę warto wymienić panewki? Auto w lipcu dokładnie 31 lipca będę miał równe 3 lata nic się nie dzieje, no ale auto ma już chwile i przebieg koło 200 tys oczywiście tyle na liczniku, jak kupiłem to miało 154 czy tam 151 tys ale coś w tym stylu już nie pamiętam, obecnie ma 194 tys wiec w zasadzie dużo nie jeżdzę, taki koszt wymiany panewek to chyba z robocizną 1200zł i chyba spokój na 200 tys km przynajmniej, a chyba lepiej wydać tyle niż potem x5 więcej, tylko czy na prawdę warto się w to bawić?

I przy okazji zapytam jeszcze o lagune 2 po lifcie z silnikiem 1.9dci 120koni bo brat ma i pyta o to samo, przebieg prawie też coś blisko koło 200 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cenny to tylko słyszałem obiło mi się o uszy, to znaczy rozumiem ze taniej to wychodzi?

Ogólnie jaki cały koszt z nowym przeszlifowanym wałem z robocizną do mojego auta mniej więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

ja w swoim Meganie 1,5 82 KM , ostatnio też zarejestrowałem dziwny dziek jakby wentylator walił o kartkę, jednak gdy udałem się do mechanika to przestało, mam najechane 170 tys i też myślę o profilaktycznej wymianie panewek, czy ktoś wie gdzie i za ile to można zrobić w okolicach warszawy??

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież do nowych panewek robi się szlif lub wymienia się wał.

Lecz w serwisach zalecają wymianę tylko panewek.

W pewnej dużej firmie (były Avans - kiedyś część mediaexpertu) auta flotowe megane II z 1.5 dCi i 1.9 dCi były poddawane przy przebiegu 100 000 zabiegowi wymianie samych panewek. I nic złego im się nie działo. Śmigały przez kolejną setkę do kolejnej wymiany. Duża dyskusja rozgorzała na temat panewek i ich profilaktycznej wymiany. Rozważmy: jeśli w układzie panewka czop w łożysku ślizgowym hydrostatycznym zużywa się panewka tzn. że film olejowy zostaje przerwany i dochodzi do styku bezpośredniego powierzchni czopu i panewki. To powoduje ubytek materiału szczególnie widoczny na panewce (zmiana koloru gdyż znika warstwa fosforanowa). Czop jest twardszy. Więc mniej się zużywa. Wymiana panewek ma więc sens, bo one zużywają się szybciej od czopu i poprzez zwiększony "luz łożyska" ucieka ciśnienie oleju więc zmniejsza się odległość czop-panewka doprowadzając do jej erozji. Nowa panewka nominalna spowoduje odtworzenie właściwych luzów łożyska i podniesienie ciśnienia oleju tworzącego film - warstwę oleju dzięki czemu łożyska te nazywają się właśnie hydrostatyczne. Zmniejszy się tym samym ryzyko pracy na sucho układu panewka-czop i możliwość zatarcia.

Nie zapominajmy, że pompa olejowa tłoczy olej który spośród elementów ruchowych silnika najpierw smaruje wał korbowy i w nim jest największe ciśnienie oleju. Dopiero potem trafia olej do kanałów smarujących na końcu wałek rozrządu.

Czy ktoś wymienił profilaktycznie panewki i przez to zatarł silnik? lub choćby którąś z panewek?

Jeśli nie to cała kłótnia (robić-nie robić) jest czysto teoretyczna.

Czekam na wypowiedzi osób które mają WŁASNE doświadczenia po profilaktycznej wymianie panewek czyli jak to piszą po dokonaniu naprawy wyprzedzającej.

p.s. zauważcie że spośród 9 łożysk (5 podpór wału i 4 korbowody) zacierają się tylko te korbowodowe. Dlaczego? bo są najbardziej obciążone suwem pracy. Wybuch nad pojedynczym tłokiem powoduje największe obciążenie "punktowe" łożysk wału przez korbowód. Wał jest podparty tak, że na każdy tłok przypadają dwa sąsiednie łożyska. Czyli obciążenie w odwrotnym stosunku 2:1, większe na korbowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie Ty pisałeś

No nie ja chyba raczej nie.

Dziś zadzwoniłem do mechanika który odpowiadał w przywołanej nieistniejącej już firmie za flotę aut.

Owszem wymieniali panewki. W jednym z aut oddali wał do regeneracji czyli szlifu aby złożyć układ na nowych panewkach.

Po 20 000 km wał szlag trafił, tym razem obróciło panewkę. Podejrzewali kiepsko wykonany szlif. W tamtych czasach wał kosztował 3000pln, a szlif wału 700pln.

Wykonali we flocie kilka napraw głównych po takich przygodach.

Uwaga! mieli w magankach same 1.5 dCi, skrzynia 6 biegowa, dwumas, i chyba 101 KM. On wspominał jeszcze o tym że w tych motorach był natrysk oleju na denko tłoka.

Tylko takie auta mieli. Słabych silników typu 82 lub 85/86 KM nie posiadali.

I tu nasuwa się pytanie: czy obracane są panewki w każdym silniku (typie silnika) czy w wybranych??? Tych 1.5 dCi jest od groma. Może niektóre problemy dotyczą wybranych wersji/typów???

Może w tych najprostszych jest lepiej?

Minęło mi 200 000 km i też mnie interesują możliwe do wystąpienia usterki i możliwość ich zapobieżenia.

p.s. Mrarku jak tam "zatkany" EGR, bez efektów ubocznych, polecasz to zrobić???

p.s.2. Ty mnie pamiętasz jeszcze z palio/siena chyba:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nicka kojarzę, ale P/S to już zamierzchłe czasy. Ja pozytywnie wspominam obydwie moje Sieny :notacrook:

Co do EGR - 26 kwietnia minie 3 lata od zaślepienia (~70 kkm) i mam same pozytywne skutki <ok> tak, ze ja bym się nie zastanawiał na Twoim miejscu.

Z tego co ja się orientowałem przekręcanie panewek dotyczy 1,5 dCi do 101 KM włącznie i 1,9 dCi 120 KM.

w 1,5 dCi 105 KM i wyższe (110 KM) nie mają tych problemów, tak że kto nie przeszedł to chyba wszystko przed nim. Ty masz 200 kkm a u mnie przekręciło przy licznikowych 242 kkm, ale faktycznie ok. 340 kkm, tak że jeszcze masz czas :)

Mój aktualny mech namawia mnie na wymianę, ale obawiam się że niedługo zmienię SC na młodszego i raczej nie będę panewek wymieniał :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja się orientowałem przekręcanie panewek dotyczy 1,5 dCi do 101 KM włącznie i 1,9 dCi 120 KM.

w 1,5 dCi 105 KM i wyższe (110 KM) nie mają tych problemów, tak że kto nie przeszedł to chyba wszystko przed nim.

Tylko, że silnik 101KM to mocniejsze 82KM, a po 2006 roku 82KM wymieniło się na 86, a 101 na 105 i mocniejsze.

Moje jest 86 czyli po liftowy. Ciekawi mnie zdanie nt. wymiany samych panewek bez szlifu wału, od osoby która to zrobiła i jeździła przez kolejne X kilometrów.

Z EGR pomyślę.

p.s. W sienie były 3 motory 1.2, 1.4 i 1.6. Różne pojemności, różne moce. Poza tym w obrębie danej pojemności prawie żadnych różnic.

Tu w dCi jest tak wiele odmian, mocy, rozwiązań. Po co? robimy dobry silnik i klepiemy przez kilka lat. Teraz wycofali z oferty 1.9 pozostawili 1.5, wprowadzili wcześniej 2.0 a teraz ciachają 1.6. Zbyt dużo zmian.

p.s.2. mój pali wg zegara 4.2-4.3. A katalogowe jest 4.7. W sumie nieźle.

p.s.3. kiedyś byłeś wrogiem (2012) używanych silników z motodoktorem. No i co. Wiem. Tylko krowa nie zmienia poglądów. Spoko.

p.s.4. ciekawe czy odezwie się ktoś w sprawie panewek.

Jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w 1.5 i jak to zmierzyć????

Jakie sa pozytywne skutki zatkania EGR???

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:
- jesteś tego pewien?

k9k724 - 86KM to kolejna wersja k9k722 - 82KM.

82KM to silnik z MII z lat 2002-2005

86KM to silnik wprowadzony w megankach II po liftowych MIIPhII czyli z lat 2006-2008, ta sama moc jest też w MIII.

Być może już w 2005 roku w MIIPhI się pojawił. Nie wiem nie jestem wyrocznią w tej sprawie.

A propos to w MIII ponoć rozwiązano problem obracających się panewek. Jeśli ktoś wie jak to może się odezwie.

Bo niby jak: nowa wydajniejsza pompa oleju??? inny materiał panewek??? inaczej rozwiązane ich smarowanie (kanały olejowe w czopach wału)???

Najprostsze to wydajniejsza pompa. Jeśli tak to może da się wymienić pompę w MII na taką z MIII?

Czytałem o modyfikacjach polegających na wsadzeniu do 1.5 pompy oleju z 1.9, ale niestety bez szczegółów technicznych.

I tu nasuwa się pytanie: czy obróciło komuś panewki w k9k724 (86KM), jaki rocznik, po jakim przebiegu i przy jakich interwałach wymiany oleju???

Może na tym forum bywają mechanicy z Renault - ale tacy z wiedzą i doświadczeniem, którzy znają odpowiedzi na moje pytania i sugestie?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

.....aaaaaaaaaaaaaaaa.... A ja myślałem (po lekturze prasy różnorakiej) że 1.9 trapią bardziej turbiny.

Czyli to nie będzie wydajniejsza pompa?

Może i w 1.9 wprowadzili lepsze - wydajniejsze pompy później?

Skoro 1.5 ma tyle modów?

Dobrze koś napisał: prasa pisze: jeśli masz 1.5 to panewki Ci obróci i wtryski padną. Wrzucają w ten sposób wszystkie 1.5 do jednego wora, bo kluczem jest nie TYP silnika a jego pojemność.

No chyba że TTTM:))) I każdy 1.5 nieważne od typu się zatrze.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!