Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybko padający naładowany akumulator przy uruchamianiu silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !

Od pewnego czasu borykam się z problem odpaleniem samochodu po nocy, przyzwyczaiłem się podładowywaniu go w zimniejsze dni,

jednakże sprawa jest dosyć kłopotliwa bo akumulator rozładowuje się szybko w różnych sytuacjach, przykłady poniżej.

1. Samochód zaparkowany wieczorem, akumulator naładowany, rano zakręci 3-4 sek. i koniec, później już nie ma sił.

2. Po dłuższej jeździe, zatrzymałem się przy sklepie, zgasiłem silnik, zostawiłem dmuchawę włączoną na 10 minut, samochód nie odpala.

3. Dzisiaj pokazał się problem z wtryskami, pomyślałem, że może słabe aku, naładowałem (13,8V) samochód zakręcił trzy razy, na resztę nie miał sił, akumulator rozładowany.

Wcześniej pamiętam, że jeżeli pojawiał się problem z odpaleniem silnika, rozrusznik kręcił przez bardzo długo, nawet parę minut, dając szanse na odpalenie, dziś wystarczy nawet przy naładowany akumulatorze zakręcić kilka sekund i akumulator rozładowany totalnie bez próby kręcenia, elektryka od razu gaśnie.

Pomiar obciążenia w spoczynku wynosi w granicach normy do 0,03. Alternator sprawny.

Proszę o wskazówki gdzie mogę doszukiwać się rozwiązania problemu. Bardzo dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator masz do wymiany. Jeżeli uważasz, że jest sprawny, a problem tkwi gdzieś indziej to podmień z innego samochodu i zobaczysz czy jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć Wszystkim raz jeszcze.

 

Dziękuje za żywe zainteresowanie tematem,

odwiedziłem elektryka samochodowego, bo z akumulatorem było coraz gorzej, nawet kilkugodzinne podładowywanie nie specjalnie przynosiło efekt zamierzony,

choć muszę przyznać że napięcie było w granicach normy nawet w czasie poddawania się aku przy kręceniu.

 

Elektryk zobaczywszy schowaną w samochodzie Centrę Futurę skrzywił się niewyraźnie.Z Prądu rozruchu 720A zostało 451A czyli niezbyt wiele. Jako że Diesel potrzebuje kopa na rozruch taka wartość to dużo za mało.

 

Dla potomnych opisze jedynie objawy zbyt niskiej pojemności akumulatora:

 

1. Napięcie akumulatora w granicach normy.

2. Zapalone światła przez 5-10 minut na wyłączonych silniku powodują unieruchomienie samochodu.

3. Podobnie z dmuchawą.

4. Prąd spoczynkowy w normie (0,03)

5. Akumulator padający po nocy.

6. Dłuższe kręcenie niż 8 sekund powoduje rozładowanie aku.

 

Jeszcze chciałbym Was zapytać, czy w przypadku tego akumulatora jest możliwa regeneracja tzn. uzupełnienie elektrolitu? Czy jest to rzeczywiście skuteczne ? Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

 

Aku: FUTURA 72AH 720A

Edytowane przez HELLDAN24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator jest zasiarczony to jego regeneracja nie ma większego sensu. Musiałbyś wylać elektrolit, wypełnić aku wodą destylowaną, naładować, wylać wodę, nalać nowej, naładować, wylać...i tak dobrych kilka razy powtarzać, a po ostatnim wylaniu wody dokładnie osuszyć i zalać świeżym elektrolitem o odpowiedniej gęstości, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działał.

Co do sprzedaży to wątpię. Ja osobiście w życiu bym nie kupił używanego akumulatora, chyba że od zaufanego znajomego, bo nie mam innego wyjścia, ale chociaż wiem mniej więcej co kupuję.

Jak chcesz odzyskać kasę to rozbij i sprzedaj płytki ołowiane na złomie :notacrook: ale wtedy zapłacisz kaucję przy kupnie nowego aku bo nie oddasz starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

Wątpię aby ktoś chciał kupić taki akumulator. Futura ma to do siebie, że pada po gwarancji (3lata) i dlatego lepsza jest Centra plus, bo dłużej działa (ma inną budowę płyt niż futura).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!