Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III 1.4TCE 2011 VF1KZ1V0645668223


valgrind

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, co sądzicie o poniższej ofercie?

Mój odnośnik

Rok 2011, ze Szwajcarii, ogłoszenie widziałem już we wrześniu 2016, jest książka (it, de, fr), serwis co 30kkm (wymiana oleju silnikowego!).

W opisie cytuje "Megane z silnikiem benzynowym bardzo ekonomicznym i dość dynamicznym". Chyba powinno być odwrotnie :)

 

Szwajcarska igiełka :)

Edytowane przez valgrind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymaga zadnego wkładu finansowego. Możliwość sprawdzenia auta na dowolnej stacji technicznej lub salonie samochodowym koszty poktywa kupujący

To zapytaj że jeżeli twierdzi że jest perfekt samochód i nie trzeba wkładu finansowego to czy jak pojedziecie gdzieś na sprawdzenie i wyjdzie że coś jest nie tak to czy wtedy on zapłaci za dany przegląd?

Pewnie powie że nie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie myślę zrobić. Umawiamy się następująco: jedziemy na "prześwietlenie" jak wyjdzie ok to ja płacę i kupuję, jeśli nie płaci sprzedająca. Na bank sprzedająca się wykręci.

Czy też zauważyliście że fotel kierowcy ma rozdarcie poszycia?

 

1.4 TCE jest podobno projektowany na 250k km. To silnik od nissana, rozrząd na łańcuchu, brak hydrauliki zaworów, pod LPG trzeba lubryfikacje założyć i do tego kontrola luzów zaworowych co 30k km.

Sprawdzenie tych luzów to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp. Co do silnika to opinie tutaj są różne: od euforii do sceptycyzmu.

 

Jakie macie porównania tego silnika do chociażby 1.4 TSI, 1.6 THP, inne z turbo?

Co do spalania to chyba oczywiste. Jeśli turbo wpompuje więcej powietrza do żeby się najefektywniej spaliło to trzeba dać więcej paliwa (stosunek stechiometryczny 14.7/1). Turbo w zasadzie

pompuje cały czas, od niskich obrotów, a poniżej 1500 obr. w praktyce benzyną się nie jeździ. Czy ten 1.4 TCE daje radę w kombi z kompletem pasażerów.

Jak się ma do 1.6. Czy różnica jest zauważalna?

 

Dodano: 21 lut 2017 - 10:38

Kolejna sprawa. Zauważyliście że oprócz tego ogłoszenia (sprzedająca Kasia) w tej samej scenerii (kostka brukowa, drzewa, krzaki, brama, brama, otoczenie) jest też oferta

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-ka-titanium-ID6ylJmf.html#3a94578be6

ale wystawiona już przez "Jasia". Auto również ze Szwajcarii. Nawet maja tą samą datę wystawienia ogłoszenia 19.02.2017 (hurtem taniej?).

Obie oferty maja Fakturę VAT.

Również mają dopisaną identyczną formułkę, cytuję

"Możliwość sprawdzenia samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej,lub salonie samochodowym koszty pokrywa kupujący."

Kasia i Jasiu w jednym żyli domku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sprawdzenie luzów zaworowych to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp " - wielka bzdura.

Kontrola nie wymaga rozpięcia rozrządu, dopiero regulacja luzów - wymaga

Auto Kasi - to wielka mina, jest od 0,5 roku w ofercie, szkoda czasu i zdrowia.

Każde auto sprowadzone do sprzedaży - to złom, wielki bubel, gdyż sprawne, nie bite - to kosztuje znacznie więcej

Poczytaj;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sprawdzenie luzów zaworowych to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp " - wielka bzdura.

Kontrola nie wymaga rozpięcia rozrządu, dopiero regulacja luzów - wymaga

 

Zgadza się, nieprecyzyjnie napisałem. Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja " - ponowna bzdura. Poczytaj trochę forum.

Podaj przykłady na Twoją tezę.

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Sprawdziłem, nikt tu nie napisał, że regulował zawory, także ta teza też niekoniecznie musi być prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja " - ponowna bzdura. Poczytaj trochę forum.

Podaj przykłady na Twoją tezę.

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Czytałem ten wątek wcześniej, teoretyków sporo z gatunku: ktoś ma kolegę, którego kolega ma LPG, a jego najlepszy kolega jest akurat mechanikiem samochodowym, itp.

W hondach kontrola zaworów co 60k km, w mojej KIA ceed co 90k km. Moja KIA ma ok. 160k km i zawory po kontroli na granicy (jazda tylko na benzynie).

Interwały dotyczą benzyny, która jak wszystkim wiadomo posiada dodatki "smarujące" jak kiedyś dodatek ołowiu.

Niestety LPG nie ma takich dodatków, a japońskie zwłaszcza głowice/zawory są temperaturowo wyliczone na benzyne. Zalej sobie ON albo inna benzynę niż Pb95 i podziel się z nami swoimi doświadczeniami.

Czy również wtedy będziesz regulował zawory po 150k km?

Skoro silnik 1.4 TCE H4J od nissana, a w Lagunach III popularny silnik M4R 140KM również od nissana ma problemy z LPG (jakie pewnie się domyślasz, a może nawet o nich również czytałeś)

to chyba nie trudno się domyślić.

Nie mówię NIE dla LPG i tego silnika, jestem tylko ostrożny w osądach.

 

Dodano: 21 lut 2017 - 17:53

Sprawdziłem, nikt tu nie napisał, że regulował zawory, także ta teza też niekoniecznie musi być prawdziwa.

A spotkałeś tu kogoś z silnikiem 1.4TCE H4J z LPG i przebiegiem powyżej 100k km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutną podstawą jest, aby dobrze dobrać, zainstalować i zestroić instalację LPG u znających się w tym temacie ludzi !!!

Jeżeli regulacja byłaby co okres kontroli - to auto to by miało taki duży popyt ??

Silnik poddany do instalowania LPG powinien być w nienagannym stanie technicznym,

Takie same obawy były w przypadku Toyot, Mazdy 6. Wszystkie te auta są kupowane i zakłada się w nich LPG.

Megan 1,4 TCe - jest trudno dostępny na naszym rynku i jak tylko dobry egzemplarz się pokaże jest kupowany i ma wysoką cenę, znacznie wyższą niż odpowiednik np; 1,5 dci.

W przypadku regulacji zaworów; większość tzw.szklanek podlega zamianie miejscami, tylko parę szklanek trzeba dokupić lub zeszlifować setne części milimetra tej części szklanki która styka się z trzonkiem zaworu thumb_hosting_zdjec_1487700639__szklanka_-_popychacz.jpg

Szereg silników 1,4 TCE - jest poddawana czipowaniu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eżeli regulacja byłaby co okres kontroli - to auto to by miało taki duży popyt ??

Taki sam popyt jak każde inne auto tej klasy z małym, doładowanym silnikiem na pośrednim wtrysku.

Są lepsze silniki do LPG jak ociężała (1500kg) Astra IV 1.4T czy 1.4 T-Jet we Bravo/Tipo (to chyba wszystko w tej klasie), przynajmniej w nich kontroli/regulacji zaworów nie trzeba robić (przynajmniej dopóki wystarczy hydrauliki).

 

Dodano: 21 lut 2017 - 21:03

Takie same obawy były w przypadku Toyot, Mazdy 6. Wszystkie te auta są kupowane i zakłada się w nich LPG.

Do każdego auta da się założyć gaz tylko nie zawsze ma to sens (opłacalność). Nie bez powodu istnieje tzw. czarna lista Prins'a (H4J jest tam wpisany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!