Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

888EX888

Megane III phI Silnik do gazu

Recommended Posts

Witam, mam zamiar wymienić moją MeganeI ph2 1,4 16v LPG na nowszą Megane III Grandtour z silnikiem...? No właśnie nie wiem który silnik będzie sobie dobrze radził na LPG. Przeszukałem fora i znalazłem sprzeczne informacje o tym, że Meganki III mają hydrauliczną regulację zaworów, natomiast gdzie indziej ludzie się wypowiadali, żę np. 1,4 TCE nie ma hydrauliki. Proszę o informację które silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworów, a które nie. Który silnik polecali byście do zagazowania? Moje wymagania to żeby na trasie dało się nim jechać z 120-130km/h(typu wyjazd na wakacje), natomiast w użytkowaniu codziennym(dojazdy do pracy) był w miarę możliwości oszczędny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko stary 1.6 16V - to jest chyba konstrukcja z R19 albo może nawet wcześniejsza. Sam chcę zamienić 11. letnie MII 1.6 16V + LPG na nowego Scenica. Jeżeli Renault zrezygnuje (a podobno w ciągu roku są takie plany) z tego silnika zanim kupię nowy samochód to skreślam markę Renault, bo zostaną tylko małe benzyny z turbiną a w takie połączenie nie wierzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6 16V K4M będzie do końca listopada sprzedawana w Polsce. W Rosji czy innych krajach Azjatyckich, Ameryki południowej, Afryki południowej i Australii będzie nadal dostępne.

 

Czyli czas poszukać auta japońskie, koreańskie, amerykańskie.

Edytowano przez airbites

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niebawem będę gazował SIII 1,4TCe. Przez dłuższy czas zbierałem wszelkie informacje o tym silniku. Z opinii wielu użytkowników aut z 1,4TCe silniki sprawują się dobrze z zasilaniem LPG. Ważne jest, aby instalacja była dobrze dobrana, a przede wszystkim fachowy montaż i zestrojenie, a po przejechaniu 50kkm należy sprawdzać zawory, wymiana oleju co 10-12kkm.

Unikać silników 2,0 16V M4R Nissana zakładanych po 2008 roku miały słabe głowice, ponoć w 2011 poprawili i jest OK, tak twierdził jeden ze sprzedawców salonu Renault na Śląsku w którym dostępne były Laguny już zagazowane z tym silnikiem.

Silniki 1,2TCe mają bezpośredni wtrysk paliwa i koszt instalacji około 8tys.zł (był nawet niedawno dostępny Scenic III 1,2TCe z instalacją LPG w salonie)

Podobnie w 1,6TCe jest bezpośredni wtrysk.

Silniki 0,9TCe są gazowanle, lecz opinii o nich nie znam.

Pozostaje poczciwy 1,6 16V K4M, który gazuje się bez problemów (Dacia gazuje je w salonie)

Na rynkach wschodnich Rosja, Ukraina i Białoruś dostępne są jeszcze 2,0 16V F4R, który był idealny do LPG.

W MIII były jeszcze silniki 2,0T i 2,0TCe to silnik 2,0 16V FR4 + turbina i też świetnie radzi sobie z LPG.

Szkoda, że tego ostatniego nie ma w SIII.

Edytowano przez aston76
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a po przejechaniu 50kkm należy sprawdzać zawory

możesz więcej napisać o tej operacji ? Pisałem do dwóch serwisów i w obydwu dostałem informację, że w silniku jest hydrauliczna regulacja zaworów. Szykuję sięna ten silnik i chciałbym wiedzieć o nim jak najwięcej. Gaz będziesz montował we Wrocławiu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taką informację mam od zaprzyjaźnionego mechanika z serwisu, który też jedzi 1,4TCe na LPG, ponadto wyczytałem już kiedyś na forum LPG o sprawdzaniu zaworów co pewien czas. W moim 2,0 16V po przejechaniu 80kkm na LPG mechanior sprawdził zawory i było wszystko OK. Kolega rok temu sprowadził 2,0 16V z Holandii z fabrycznym LPG z przebiegiem 190kkm i musiał robić zawory, a 2,0 16V też jest hydraulika. Tak więc lepiej kontrolować co pewien czas.

 

Dodano: 29 paź 2014 - 20:10

W silniku 1,4Tce nie ma hydraulicznej regulacji, ale są szklanki na 100%

Regulacja odbywa się za pomocą szklanek o różnej grubości i w zależności od stopnia zużycia wymienia się

Niczego manualnie-ręcznie się nie reguluje !

To obecnie najpopularniejszy sposób, regulacja na szklankach (znane też jako szklanki regulowane)

Jeden z mechaników ASO znający dobrze 1,4TCe twierdzi, że to bardzo dobry system i nie pamięta przypadku w którym musiałby wymieniać szklanki.

W silnikach 1,4TCe z LPG zaleca jedynie kontrolę co 40-50kkm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie oddałem swoja 1,4 TCe do zagazowania. Jak ma turbo to i zawory są mocniejsze, nie ma bata.... Tak jak kolega wyżej pisał dobry gaziarz to podstawa. Poza tym w serwisie Renault w Łodzi też gazowali te silniki tylko za 4,5 tys zł.

Pozdrawiam

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zagazowałem 2dni temu + chiptuning + lubryfikacja elektroniczna + strojenie na hamowni z sondą szerokopasmową AFR.

Pomiar na hamowni wykazał, że 1,4TCe miał 136,7KM i 202,6Nm, czyli prawie 7KM dostałem w gratisie co by potwierdzało opinie innych użytkowników 1,4TCe o większej mocy w tych modelach.

Po kilkukrotnym zestrojeniu i kręceniu na rolkach hamowni finalnie wybrałem 162,2KM i 227,1Nm. Można było zrobić nawet 280Nm, ale ja chciałem, aby wysoki moment siły był dostępny w jak najszerszym przedziale obrotów i jest dostępny w przedziale od 2150 do prawie 5200obr, a nie jak dieselkach przez krótką chwilę i trzeba bieg zmieniać, bo przestaje ciągnąć :-) Ponadto bardzo wysoki moment w krótkim przedziale obrotów może powodować szybsze zużycie elementów silnika, skrzyni itp...

Dodatkowo założyłem lubryfikacje elektroniczną mającą za zadanie: chronić zawory i gniazda zaworowe przed wypaleniem, czyścić zawory dolotowe, wtryskiwacze oraz układ paliwowy, obniżać temperaturę w komorze spalania, smarować oraz zabezpieczać górną część cylindra.

Instalacja BRC SQ24, zbiornik w kole 70L przy czym jest o 1,5cm podniesiona płyta (podłoga) w bagażniku co nie stanowi problemu przy tak dużym bagażniku. Jeśli ktoś chce bez podniesionej płyty to można dać o 3cm niższą butlę wtedy mamy 61L.

Mechanicy, monterzy i szpece od dopieszczania silnika bardzo pozytywnie wypowiadali się o 1,4TCe, że ma spory potencjał w osiągach, dużą kulturę pracy i niezawodność.

Była nawet próba extrim na 173KM więcej nie szło, bo brakło powietrza w turbinie :-)

162KM jak dla mnie wystarczy.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i stało sie trrrr pszz zostało zamontowane :)

ja mam KME Nevo wtryski Barracuda i butla 55l w kole. Wszystko ładnie zamontowane , mimo ciasnoty pod maską bardzo ładnie zamontowane, wtryskiwacze pod osłoną silnika. Dostp do filtrów równiez bdb. Wlew LPG pod klapką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kilkukrotnym zestrojeniu i kręceniu na rolkach hamowni finalnie wybrałem 162,2KM i 227,1Nm

Kolego ten wynik masz na zasilaniu gazem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na LPG 159,6KM i 225Nm, dodam jeszcze, że strojenie na Pb było na paliwie 100-102 oktany.

W czasie jazdy różnica w przyspieszeniu jest dla mnie nieodczuwalna.

Na pewno będzie odczuwalna w portfelu :-)

Nie mam jeszcze miarodajnych wyników w spalaniu LPG, zatankowałem na pustą butlę 63,2l LPG, strojenie na hamowni, testy/jazda pod obciążeniem i przejechanie około 400km głównie autostradą trenując nowe osiągi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt całej operacji? (Chip + LPG).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Ile faktycznie Ci teraz pali LPG?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czy naprawdę polepszenie osiągów nie jest odczuwalne...?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Sorry za pytania w punktach ale dla jasności i przejrzystości tak łatwiej chyba :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też w najbliższej przyszłości będę rozważał tą opcję. Ps. Widzę, że w tym temacie sami Depesze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z podróży i mam pierwsze wyniki spalania, przejazd głównie autostradą prędkość 130-140 w porywach 160km/h, 3 osoby trochę bagażu, spalanie wg. komputera to 7,7/100 w rzeczywistości 9,1/100km LPG czyli jakieś 18% więcej on wskazań komputera.

Jak dla mnie to bardzo przyzwoity wynik, bo 2,0 16V przy tym stylu jazdy spalał 10,5-11/100 LPG i miał o prawie 20KM mniej.

1,4TCe przy prędkości 120km/h na tempomacie wskazywał spalanie około 6,5-7/100, najlepsze spalanie miał przy 94km/h 5,6-5,8/100, ale zaczęły mnie TIRy i autobusy wyprzedzać :-)

Jazda 1,4TCe jest o wiele przyjemniejsza niż 2,0 16V, przede wszystkim reakcja na pedał jest praktycznie natychmiastowa co bardzo pomaga przy wyprzedzaniu poza autostradą.

Na autostradzie na 6 biegu można komfortowo przyśpieszać już od 80km/h.

Chip jest odczuwalny na wszystkich biegach, na jedynce i dwójce przy suchej, czystej nawierzchni depnięcie w pedał i mamy poślizg, zaczyna działać układ antypoślizgowy ESP.

Jazda na tempomacie jest trochę nieekonomiczna, gdyż odczuwalne jest gwałtowne przyśpieszenie przy powrocie do zadanej wcześniej prędkości, inaczej tłumacząc przykładem: musiałem zwolnić do 90, bo TIR zajechał mi lewy pas, jak już zjechał na prawy i mam wolny lewy pas wciskam na kierownicy R (zapamiętane wcześniej 140km/h) wtedy tempomat przyśpiesza tak jakbym wcisnął pedał w podłogę, a na wyświetlaczu wskaźnik spalania chwilowego idzie na maxa.

Spalania w jeździe miejskiej jeszcze nie sprawdziłem, we Wrocku będzie to trudno ocenić, bo średnia prędkość przejazdu wachą się od 15 do 25km/h w zależności od pory dnia i dnia tygodnia.

Napiszę o średnim całkowitym spalaniu po przejechaniu 5kkm w 2,0 16V po przejechaniu 50kkm miałem niecałe 11/100 LPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie same Depesze... :) NICE :) Odnośnie auta i chipa... właśnie się zastanawiam. W gaz na 100 nie wejdę z uwagi na koszty - rocznie robimy max 8k km. A auto jeszcze na gwarancji. Ale ten chip mnie jednak zastanawia. 160km KM to już coś :)

 

Jest różnica między km (kilometry) a KM (konie mechaniczne). Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jazda po mieście w którym trzeba czasem depnąć, aby zdążyć na późnym zielonym, wychodzi 11,6 LPG/100. To pomiar z czystej jazdy po mieście, gdzie co kilkaset metrów są światła bez jazdy po obwodnicach autostradowych i śródmiejskich. Średnia prędkość przejazdu to 22,4km/h. Dla porównania podam wynik z 1,5dci 110KM Nissan Juke mojej siostry, której w identycznych warunkach spala 8,2 ON/100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem c2 to mówiłem, gdzie gaz, ale w końcu się przekonałem i już nie płacze na stacji tankuje za trochę ponad 70 zł i zasięg to około 270km - jazda dynamiczna. Ktoś mądry mi powiedział, jak się wejdzie raz w gaz to już się w nim zostanie. Niedługo kolejne auto zostanie przystosowane do LPG. Bo jeżdżę dużo a instalacja się zwraca za każdym razem jak jestem przy dystrybutorze.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak się wejdzie w gaz to już się z tego nie wychodzi. To lepsze niż najlepsza lokata w banku. @ witman jak koszt za CHIP-a? Ja obecnie mam Lagunę 2.0T i chcę ją najpierw zagazować a potem podnieść moc. Też chce iść w kierunku Nm a nie w KM. Konie Mechaniczne sprzedają samochód a Newtono metry rozpędzają samochód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie mam Lagunę 2.0T i chcę ją najpierw zagazować a potem podnieść moc

Zła kolejność. Najpierw się podnosi moc a potem pod uzyskaną moc dobiera się instalację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie... Ja biorę instalację z zapasem mocy (reduktor lepszy) a potem hamowania i strojenie silnika pod LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to nie wszystko. Liczy się instalacja jako całość. Bierzesz pod uwagę np. pętlące wtryski benzynowe? Jak zachowa się wtedy instalacja?

Edytowano przez deku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja zrobiłem wszystko w jednym zakładzie, instalacja + strojenie i hamownia wykonane przez ludzi mających duże doświadczenie o czym się przekonałem po raz kolejny.

Wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegarku, po przejechaniu 5tys.km mogę podać jakie jest spalanie LPG: trasa normalna jazda (bez autostrady) 7,6/100km, miasto 10,3-10,7 przy średniej prędkości przejazdu 22-23km/h.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz pod uwagę np. pętlące wtryski benzynowe?

Rozwiązaniem jest dobry sterownik i gazownik z doświadczeniem. Jeśli będzie źle po CHIP-ie to się wróci go gazownika i poprawi mapy wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale może się okazać, że mapy to za mało bo wtryskiwacze gazowe są za słabe a nie da się już wydajności podciągnąć zwiększając ciśnienie na reduktorze, albo będą problemy z wolnymi obrotami, jeżeli od razu założysz za wydajne wtryskiwacze.

Jasne, że można najpierw gaz potem chip, ale nie zapłacisz raz za jedno i raz za drugie tylko będziesz dopłacał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

deku więc wybiera się wtryskiwacze np. barracuda 130Nl, które można dławić dyszą, do tego np. kme twin i qboxa/lpg tech 224/kme nevo (kolejność przypadkowa). Gotowy zestaw na trudne warunki. Pamiętaj Woytus, że tech sobie z pętleniem nie radzi, a tylko pudruje syf, więc najlepszym rozwiązaniem i tak jest doprowadzenie beny do ładu. Mówi się zgodnie ze sztuką, że najpierw podnosimy moc, potem montujemy lpg, ja się do końca nie zgodzę, bo wystarczy sprytnie dobrać instalkę ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×