Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem szczerze w megi III spryskiwacze sikają jak chory na prostatę, wycieraczki nie zbierają od nowości a ja sprawę po prostu olałem. Myślę, że pewne słabości tego auta trzeba przeboleć. Ale.. jeśli te same błędy pojawiają się w następnym modelu, to coś jest już nie tak. Szczerze mówiąc w poprzednich samochodach, które miałem, czegoś takiego jak problem ze spryskiwaczami po prostu nie było, nie licząc PF 125p z roku 1971 i Poloneza rocznik 1983 :-)

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię problemem jest tu komplet tj.niskociśnieniowa pompka (oczywiście nikt wysokociśnieniowej nie zamontuje jak od spryskiwaczy xenon) , cienkie gumowe rurki i wątpliwej jakości dysze.

Myślę że po gwarancji zrobię to tak, pompka w VelSatisa / Laguny II, twarde wężyki i dysze z jakiegoś VW mgiełkowe.

Sama pompka, mocniejsza, prawdopodobnie rozerwie wężyki (pomimo że ciśnienie jest małe ale...grubość rurek jest jak...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden sposób na poprawę spryskiwania szyby - trzeba założyć pompkę która ma wysokie ciśnienie - tak jak pisze sasio.

Żadne inne zabiegi nic nie dadzą.

Ja już myślałem czy nie podmienić z Laguny II - bo mi chyba po mojej została.

Tylko ciekawe czy średnica trzpienia będzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc pompki, średnica wężyków itd to jedno, a drugie to estetyka(!) - umiejscowienie spryskiwaczy pod maską.

Powoduje to, że strumień płynu trafia pod strugę powietrza opływającego maskę i tym sposobem tłamszony skraca zasięg "psikania".

Wypuszczony z nad maski w tej strudze powietrza lub nad nią (nad jej obszarem o największym ciśnieniu) nie napotyka na te trudności i leci dalej na szybę

 

Rysunek poglądowy (może ktoś się pokapuje o co kaman):

 

 

Edytowane przez Andon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie napisałem, że to jedyny sprawca takiego stanu rzeczy.

Inni nie ma tego problemu bo mają np mocniejsze pompki i inną aerodynamikę.

Z tego co wiem to Mokka ma krótszą maskę i nachyloną pod większym kątem co powoduję, że "strefa największego napierania" na szybę jest zdecydowanie wyżej niż w Magene, która ma maskę bardziej płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem w innym wątku w końcu dostałem te zmodyfikowane dysze. Trwało to trochę ale są super. Pięknie rozpylają na całą szybę tylko, że niestety na postoju. W czasie jazdy jest jak zwykle. Bez wymiany pompki całe to kombinowanie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MarcinDe napisał:

Andon oczywiście że ma to znaczenie - nawet duże, ale przecież samochód projektują inżynierowie "znający" swoją robotę, to powinni przecież wziąć to pod uwag i wsadzić mocną pompkę, a wsadzili badziew.

Powinni, a dali słabszą, tańszą... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!