Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem szczerze w megi III spryskiwacze sikają jak chory na prostatę, wycieraczki nie zbierają od nowości a ja sprawę po prostu olałem. Myślę, że pewne słabości tego auta trzeba przeboleć. Ale.. jeśli te same błędy pojawiają się w następnym modelu, to coś jest już nie tak. Szczerze mówiąc w poprzednich samochodach, które miałem, czegoś takiego jak problem ze spryskiwaczami po prostu nie było, nie licząc PF 125p z roku 1971 i Poloneza rocznik 1983 :-)

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię problemem jest tu komplet tj.niskociśnieniowa pompka (oczywiście nikt wysokociśnieniowej nie zamontuje jak od spryskiwaczy xenon) , cienkie gumowe rurki i wątpliwej jakości dysze.

Myślę że po gwarancji zrobię to tak, pompka w VelSatisa / Laguny II, twarde wężyki i dysze z jakiegoś VW mgiełkowe.

Sama pompka, mocniejsza, prawdopodobnie rozerwie wężyki (pomimo że ciśnienie jest małe ale...grubość rurek jest jak...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden sposób na poprawę spryskiwania szyby - trzeba założyć pompkę która ma wysokie ciśnienie - tak jak pisze sasio.

Żadne inne zabiegi nic nie dadzą.

Ja już myślałem czy nie podmienić z Laguny II - bo mi chyba po mojej została.

Tylko ciekawe czy średnica trzpienia będzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc pompki, średnica wężyków itd to jedno, a drugie to estetyka(!) - umiejscowienie spryskiwaczy pod maską.

Powoduje to, że strumień płynu trafia pod strugę powietrza opływającego maskę i tym sposobem tłamszony skraca zasięg "psikania".

Wypuszczony z nad maski w tej strudze powietrza lub nad nią (nad jej obszarem o największym ciśnieniu) nie napotyka na te trudności i leci dalej na szybę

 

Rysunek poglądowy (może ktoś się pokapuje o co kaman):

 

 

Edytowane przez Andon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie napisałem, że to jedyny sprawca takiego stanu rzeczy.

Inni nie ma tego problemu bo mają np mocniejsze pompki i inną aerodynamikę.

Z tego co wiem to Mokka ma krótszą maskę i nachyloną pod większym kątem co powoduję, że "strefa największego napierania" na szybę jest zdecydowanie wyżej niż w Magene, która ma maskę bardziej płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem w innym wątku w końcu dostałem te zmodyfikowane dysze. Trwało to trochę ale są super. Pięknie rozpylają na całą szybę tylko, że niestety na postoju. W czasie jazdy jest jak zwykle. Bez wymiany pompki całe to kombinowanie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MarcinDe napisał:

Andon oczywiście że ma to znaczenie - nawet duże, ale przecież samochód projektują inżynierowie "znający" swoją robotę, to powinni przecież wziąć to pod uwag i wsadzić mocną pompkę, a wsadzili badziew.

Powinni, a dali słabszą, tańszą... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!