Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie silnika problem.


Cooler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moim Renault Megane 1 fl. Mowa o silniku 1.4 16v czysta benzyna bez lpg. Problem polega na tym, że auto ma skłonności do tego, że nie chce odpalić i to nie zależnie od tego czy silnik jest ciepły, czy zimny, czy po długim postoju czy krótkim itp.

Nie dzieje się to zawsze ale ostatnio coraz częściej, zazwyczaj odpala od razu czy to mróz czy po dłuższym postoju a jak przyjdzie ten moment że nie chce odpalić, to kręcę rozrusznikiem kilka razy i dopiero po kilku próbach odpali, czasem szybciej się to uda a czasem muszę kręcić wielokrotnie. Co to może być? Nie mam dużej wiedzy o silnikach ale to chyba nie jest wina pompy paliwa czy rozrusznika, bo auto tak jak wspominałem odpala na strzała bez względu na warunki a jak przyjdzie ten nieszczęsny moment to jest męka żeby się udało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powinien zwrócić na to uwagę jak kręci rozrusznik jak nie ma kłopotów, a jak wtedy gdy się pojawią, jeżeli przy problemach słabiej ciągnie, to przyczyna może być rozrusznik lub słaba kondycja akumulatora (duże spadki napięcia na aku podczas pracy rozrusznika). Jeżeli w obydwóch przypadkach kręci normalnie (tak samo), to może powodem być pompa paliwa lub coś z jej zasilaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik raczej dobry, bo kręci tak samo czy odpala, czy nie chce odpalić, a akumulator też raczej nie jest problemem. Kilka dni temu go specjalnie podładowałem.

A czy może to być przypadkiem czujnik położenia wału? Gdzieś czytałem o tym, bo ktoś miał podobny problem i ten czujnik okazał się być wadliwy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności należy sprawdzić;

-szczelność całego układu dolotu, szczelność układu paliwowego, szczelność połączeń i czystość przepustnicy,

-stan oringu przepustnicy i potencjometr przepustnicy, stan uszczelek kolektora dolotowego,

-stan; świec, czujnika położenia wału, czujnika temperatury płynu chłodzącego ,

-poczytaj; Problem z odpaleniem silnika[/url]

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ci rozrusznik kręci normalnie a odpala po kilku próbach sprawdź czujnik położenia wału , odpiąć i podłączyć ponownie wtyczkę. U mnie jak występował ten problem wystarczyło lewą nogą popukać w pod nóżek i odpalał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności należy sprawdzić;

W pierwszej kolejności jak ma problemy z odpalaniem to należy auto podłączyć pod clipa, aby nie iść w koszty i wymieniać wszystkiego po kolei aż się trafi co było popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dzisiaj miałem okazję podpiąć Megankę pod komputer i wyskoczyły 2 błędy widoczne na zdjęciu, domyślam się że mają coś wspólnego z tym odpalaniem co czasami nie chce silnik zapalić ale nie mam dużej wiedzy na ten temat. Może mi ktoś powiedzieć czy te błędy to coś poważnego? Nie chcę mieć niespodzianek w przyszłości dlatego wolę interweniować.

post-99077-0-03744500-1489773895_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ten pierwszy może mieć znaczenie na kłopoty z uruchomieniem silnika, ale nie jestem pewien, czy on pełni rolę czujnika położenia wału. Ja bym sprawdził czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra. Ten drugi będzie miał wpływ na ilość spalanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam wrażenie że ten pierwszy błąd ma coś wspólnego z opisanym problemem, a co do spalania to nie zauważyłem jakiejś zmiany, pali mniej więcej tyle ile taki silnik powinien. Meganka póki co odpala od strzała tak jak pisałem ten problem występuje co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam wrażenie że ten pierwszy błąd ma coś wspólnego z opisanym problemem,

Odkrywcy ;)

Tak się zastanówcie? Skąd niby ECU ma wiedzieć kiedy ma być wygenerowana iskra na świecach?

Czujnik położenia wału/koła zamachowego jest najważniejszym czujnikiem sterującym pracą silnika. Sygnał tego czujnika w pierwszej kolejności jest barany pod uwagę przez ECU przy uruchomieniu silnika. Jak jest z problem z tym sygnałem wtedy są problemy z uruchomieniem.

Zacznij od wyczyszczenia czujnika. Nie pytaj jak bo to było już opisywane nie raz. Nie pytaj gdzie jest bo to też nie raz było opisywane.

Jak to nie pomoże trzeba sprawdzić kabelki od czujnika do ECU, też nie raz było to poruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!