Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem silnika


beerman71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Temat oklepany, ale mi opadaja rece. Scenic 1,4 16v, kupiony za pare groszy, z informacja ze ciezko odpala. Myslalem jakis bzdet, ale niestety zaczyna mnie to przerastac. Z zawodu jestem mechanikiem (starej daty), i z elektronika nie mam za wiele wspolnego. Opisze objawy:

Silnik raz na pare dni odpala, pracuje ok 30min po czym gasnie

Nastepne proby odpalenia daja taki efekt jak przy braku paliwa, badz nieregularnej iskrze

Wymienilem:

czujnik polozenia walu (najpierw ze sprawnego auta, nastepnie nowy)

swiece zaplonowe

podmienilem cewki(ze sprawnego auta)

Ecu, immo, stacyjka

przedzwonilem kable do czujnika polozenia walu

podmienialem pompe paliwa.

Po kazdej z tych operacji nadal ten sam objaw. Jezeli ktos mnie moze oswiecic, bede wdzieczny. dzieki za wszelkie porady. Marek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Sorki ale mam niemieckigo windowsa i niemiecka klawiature jak przeloze na polskie znaki to nie moge sie polapac.Co do skrzynki to rozebralem ja na drobne wszystko czyste

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 1.3, 1.5, 5.6, 8.1 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzalem,sprawdze jutro i odzwe sie wieczorem,dzieki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 07 sty 2017 - 16:31

Przełączyłem się na polski.Auto dzisiaj odpaliło chodziło 15min i zgasło,pochlaniacz oparów paliwa sprawny,podmieniałem,reszta jak na początku tematu,ma ktoś jakieś pomysły,może KZFR,jak się do niego dobrać,i jak sprawdzić,rozrząd wymieniony 20tys do tyłu w serwisie Renault,przebieg 153tys

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzałeś złącze/kostkę w UPC odpowiedzialną za pompę paliwa? Ewentualnie zobacz jak zgaśnie, czy na odpowiednim pinie od pompki jest wtedy dobre napięcie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może KZFR,

w 1,4 nie ma.

Moim zdanie problem z czujnikiem temperatury lub z wtryskiwaczami, ewentualnie z regulatorem ciśnienia.

Pozostałe elementy wykluczyłeś.

Przyszło mi jeszcze do głowy... Przy wymianie świec i cewek czyściłeś ich gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam po kolei

gniazd świec nie czyściłem

z odpiętym czujnikiem temperatury zachowuje się tak samo

podpinałem pod tester wiele razy, żadnych błędów

po zgaśnięciu na pompkę po włączeniu zapłonu przychodzi +12 no ok3sek, mierzyłem bezpośrednio przy pompie, jutro będę dalej grzebał, jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to jestem otwarty na wszelkie propozycje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła mi do głowy taka myśl, że po 15-30 minutach pracy w zbiorniku wytwarza się podciśnienie na skutek braku przewietrzania zbiornika paliwa i pompa nie podaje odpowiedniego ciśnienia. Po dłuższym postoju ciśnienia się wyrównują i silnik odpala. Na próbę uchyl lekko klapkę we wlewie i sprawdzisz czy problem ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś otwarty na wszelkie propozycje to proponuję sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa jak silnik już zgaśnie. Może filtr zapchany albo przytkane otwór zasysania paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy odpiąć czujnik temperatury, trzeba zamontować sprawny. Nie każdy tester jest miarodajny.

Należy sprawdzić ;

przepustnicę, oring przepustnicy i potencjometr przepustnicy, uszczelki kolektora dolotowego i szczelność całego dolotu, szczelność układu paliwowego, sondę lambda, czujnik spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę podmieniałem, kolektor szczelny, układ paliwowy szczelny, pompa po zgaśnięciu podaje paliwo tak samo jak w mojej megane 1,6, pompy zamieniałem, jutro podmienię czujnik temperatury

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!