Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Próba kradzieży Scenica


Boski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie!

Dziś w nocy ktoś próbował ukraść mi scenica.

Wybił małą trapezową szybkę przy lusterku i otworzył sobie drzwi od środka.

Wyłamali mi półkę na napoje by dostać się podpięcia do komputera. I to by było na tyle.

Nie wiem czy się podpięli, czy nie ten kabel wzięli, ale samochód na szczęście nie odjechał.

 

Jedno mnie strasznie niepokoi, a jest to fakt że wystarczy zbić szybę od zewnątrz i od środka otworzyć sobie samochód.

Czy jest możliwość, aby nie szło otworzyć drzwi od środka mimo zamkniętego samochodu z zewnątrz?

Czy można to jakoś w komputerze zaprogramować?

Trochę człowiek nerwowy jest teraz, więc w salonie renault dla spokojnego snu zamontują mi autoalarm. Czy nie stracę gwarancji jak będzie grzebane w samochodzie i montowany autoalarm przez autoryzowany salon?

 

I jakie zabezpieczenie najlepiej radzicie do dodatkowego zamontowania? (Tak wiem, że najlepsze zabezpieczenie to AC w full wersji (i takie w concordii posiadam), ale jednak chciałbym i spokojniej spać i ograniczyć przyszłe zapędy złodziei)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nic odkrywczego nie napiszę, ale dla mnie sens mają tylko zabezpieczenia niestandardowe, własnej roboty, na które złodziej nie jest przygotowany. Tak uratowało się moje biedne Seicento kiedyś. Mieszkałem jeszcze w bloku i autko się komuś spodobało. Rano miałem wyrwany bębenek zamka w drzwiach pasażera, zapewne po to żeby na biegu kluczyk dorobić bo o dziwo w stacyjce siedział kluczyk... Pasował, ale nie odpalał przez immo. Maska była otwarta, więc grzebali przy immo zapewne, ale nie poddała się dorobiona samodzielnie blokada z grubej stali. Blokada miała za zadanie złączyć ze sobą gałkę zmiany biegów na wstecznym z zaciągniętym ręcznym. Widać było ślady piłowania na mojej blokadzie, ale ta się nie poddała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym samochodzie miałem założoną blokadę dźwigni biegów na kluczyk. Kolega w swoim A6 miał zamontowany mechanizm, który wymagał przyłożenia kluczyka w sekretne miejsce, aby można było go uruchomić. Było to takie nietypowe rozwiązanie, które cztery razy uratowało kumpla przed kradzieżą samochodu. Złodzieje, po prostu nie wiedzieli jak można uruchomić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawił mnie ten Bear Lock, no i widzę,że u mnie punkt montażu jest m.in. akurat w serwisie renault. Czyli z gwarancją czy utratą nie ma chyba problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość, aby nie szło otworzyć drzwi od środka mimo zamkniętego samochodu z zewnątrz?

Wciskasz szybko dwa razy zamykanie samochodu i powinien się aktywować deadlock. Czyli dokładnie to o czym mówisz. Ale HandsFree już nie będzie działał do następnego odpalenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się złodziej uprze to na lawecie auto wywiezie. Najlepiej nie tracić kasy na żadne pseudo zabezpieczenia tylko wykupić AC i ma się przynajmniej spokój od wszystkiego czyli kradzieży, wypadku, spalenia itd.

 

Jak masz AC to dokup sobie to http://allegro.pl/imitacja-blokady-blokada-skrzyni-biegow-lip-lock-i6745912748.html i będziesz miał spokój :)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LIP-LOCK, genialne :D Akurat Bear-Lock nie jest pseudo zabezpieczeniem według mnie, są w sieci filmiki jak próbują to rozwiercać, wybebeszać na siłę, wrzucają nawet do ciekłego azotu i nic. Zabranie na lawecie jest zawsze trochę przypałowe, ktoś musi być naprawdę zdeterminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lawetę czujniki przechyłu, albo parkowanie by utrudnić.

Gratuluję właścicielowi powodzenia. Zazwyczaj czyta się o niemieckich autach, a tu niespodzianka.

Używałem blokady biegów, nie polecam. Nie to że ją sforsowali. Sam przestałem zamykać, bo tylko do sklepu na minutkę, do domu na chwilę, tylko na noc.

Jeżeli to ma działać to samo ma się uzbrajać bo zamknięciu auta.

Gniazdo diagnostyczne jest ułatwieniem dla takich oprychów. Programatory do dorabiania kart, emulatory z alledrogo. Szkoda że w scenicu nie schowali go dalej pod

przesuwanym schowkiem. Wyłamali podstawkę bo schowka nie mogli przesunąć bez prądu i dostali się w końcu. Może warto zaryglować to gniazdo, dyskretnie zamontować

rozłącznik na przewodzie od komunikacji.

Dodatkowy prosta blokada zapłonu też jest dobra. Ale musi być przemyślana, by przed uruchomieniem auta nie wykonywać dziwnych czynności wzbudzających zainteresowanie pasażera.

Albo witamina AC. Którą pewnie i tak będziesz zażywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w maluchu miałem taki domowego montażu elektrozawór na linii paliwa ze zbiornika.

Bardzo tanie rozwiązanie z ukrytym klawiszem włączenia tego zaworu.

Jak była próba kradzieży tego auta , to znalazłem je 200 metrów dalej, stanęło z braku paliwa :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskasz szybko dwa razy zamykanie samochodu i powinien się aktywować deadlock. Czyli dokładnie to o czym mówisz. Ale HandsFree już nie będzie działał do następnego odpalenia silnika.

 

O i czegoś takiego szukałem.

Zamontuję sobie jeszcze blokadę skrzyni biegów.

W końcu to scenic a nie BMW X5, to kto normalny będzie dążył do tego aby uprzeć sie na ten typ.

 

A pozatym, czy w serwisie będą widzieć, kto się kiedy podłączał do samochodu?

I czy jest możliwość zablokowania dostępu do samochodu dla danego komputera?

Edytowane przez Boski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!