Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

3 problemy nie dające spać.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

doskwierają mi trzy problemy z moją Meganką (kombi 1.5 DCi - 2003) i licze na wasze wskazówki jak się do nich zabrać i czy wogóle da sie cos "wykombinować". No to zaczynam, jeśli znasz rozwiazanie na który kolwiek problem bede wdzieczny za poswięcenie kilku chwil na odpowiedź :

 

1. Zgrzyty galki biegów, problem z ich wbijaniem. Na zimnym silniku biegi działaja ok ale po około 30 min jazdy gdy juz sie silnik nagrzeje bądź gdy samochód stoi na slońcu biegi wchodza z oporem. Dźwignia chodzi jakby dwa elementy się zacieraly. Mechanik powiedział ze trzba wymienić kable od "gałki" do skrzyni. Z tego co sie orientuje kable sa dostepne wyłącznie z dźwignia zmiany biegów co troszku jest kosztowne, w związku z powyższym mam dwa pytanka: czy jest możliwość rozkręcenia dźwigni i przesmarowania ja jakims smarem wogole czy jest sens jakich kolwiek kombinacji czy poprostu trzeba wymienic element i pogodzic sie z lżejsza kieszenią?? Znalazłem w internecie interesującą mnie część ale od Megan SL 1.4 2005 (na zdjęciu dźwignia jak i kable wygladają identycznie jak w moim aucie), czy wie ktoś moze czy jest to ta sama część, czy jak to mówia diabeł tkwi w szegółach??

 

2. Jakiś czas temu zabrałem się za naprawę szyby od strony kierowcy (działała tylko czasem, aż któregoś dnia otworzyła sie i zamknąć nie chciala), doszedłem ze wadliwy jest silniczek. Postanowilem podmienić od strony pasażera (wiadomo kierowca najważniejszy <ok> ) okazało sie że nie do konca pasuje przy okazji rozwineły mi się linki. No i własnie dzięki swojemu geniuszowi intelektualnemu jak i manulanemu zostałem bez dwóch działających szyb (la viva clima). Mimo usilnych prób nie jestem w stanie nawinąć linek tak aby były napiete jak poprzednio, ciagle jest luz przy "ślimaku". Nie demontowałem całego mechanizmu trzymającego szybe tylko ściągnełem obudowe drzwi nie wiem moze powinienem wszystko wyciagnąć może wtedy... Ktoś mi powiedziąl że uratuje mnie kupno całego mechanizmu z silnikiem tylko ze czemu na ebayu sprzedają linki do naprawy w/w mechanizmu i sam silniczki od szyb skoro jest to nierozłączny element?? Zmagał się ktoś może z tym problemem??

 

3. Ostatni problem to w sumie ciężko stwierdzić czy problem, czy moja nadwrażliwość. Otóż gdy z pozycji prostych kół lekko skręcam kierowniće w lewo bądź prawo słysze metaliczny odgłos (stuknięcie), zarowno w czasie jazdy jak postoju. Czy kręce kierownicą intesywnie czy delikatnie, stuk jest ten sam. W czasie jazdy nie wyczuwam zadnych drgań, opon mi nie zdziera tylko w sumie sam odgłos. Powiedzcie czy to normalne w tym aucie czy cos chyba zaczyna sie dziać?? Na koniec dodam tylko ze jestem bardzo świeżym urzytkownikiem marki Renault.

 

Z góry dzięki za wytężenie oczu na moje smutne-story i za zywą dyskusję :(

Pozdr...

[nie piszemy postów boldem :) na forum zezwalamy na używanie polskich liter ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten stuk ( metaliczny odgłos) przy kręceniu kierownicą to na 90% łożyska amortyzatów.

Miałem ten sam problem. Po wymianie wszystko jest ok! Koszt to 70 zł łożyska i 150 zł wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2/ na forum jest wiele tematów dotyczących naprawy szyb w MII. a to przykład: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3078&...highlight=szyby

 

Niestety nie mogę znaleźć instrukcji od mojej meganki odnośnie tych szyb, w podanym linku opis jest super ale do scenica :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( metaliczny odgłos) przy kręceniu kierownicą to na 90% łożyska amortyzatów.

 

A ja mam wymienione łożyska kilka tygodni temu, ale w momencie ostrzejszego skrętu i ruszaniu słychać hałas jakby "wycie układu wspomagania", co to może być? czasem też jakby przeskoczenie jakieś blaszki sprężynującej przy skręcaniu kołami. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę znaleźć instrukcji od mojej meganki odnośnie tych szyb, w podanym linku opis jest super ale do scenica :cry:

A co to za różnica? Scenic to taka nadmuchana Megana, wiele części mają wspólnych, w przypadku podnośników również.

Nie mniej bez wyjęcia całego podnośnika się nie obejdzie, wątpię, żebyś ustawił odpowiednio linki w podnośniku w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie z powodu "trzech pytań nie dających spać" robi się totalny burdel. Wszystko sie tu miesza, podnośniki szyb z zawieszeniem, jeszcze tylko brakuje by ktoś na pierwsze pytanie odpowiedział i już mamy komplet. Wszystkie tematy występują oddzielnie na forum, więc tam należy szukać odpowiedzi, ewentualnie stawiać pytania. Ten temat zamykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!