Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupić Megane ?


renmaister

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli bierzesz pod uwagę kiedykolwiek gazować to tylko 110 KM.

MI - Megane I, MII - Megane II, MIII - Megane III, MIV - Megane IV, a SI, SII, SIII, SIV - odpowiednio dla Scenica, analogicznie GS (Grand Scenic). Typowe skróty, aby nie używać powtórzeń w pisaniu (i mniej pisać). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.6 co ile jest wymiana oleju i jakiej jest jej koszt? bo rozumiem że 1.5 dCi to zaleca się na około 15 tyś

 

Dodano: 15 mar 2017 - 23:08

a jakie są opinie na temat 1.9 dCi lub 2.0 dCi?

Edytowane przez renmaister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego, gdzie będziesz wymieniał olej, jeżeli w ASO, to będzie drożej.

ja wymieniam, tak jak pisałem wcześniej co rok (to mniej więcej 10k km), koszt oleju Elf 5l to max 120 PLN + filtry (oleju 20 pln, powietrza 35 pln, kabinowy 70 pln) + wymiana, łącznie jakieś 260 pln.

ceny ze sprawdzonego sklepu moto z netu - jest takich sporo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz co rok lub 15 tys. km po to, aby mieć spokój psychiczny. Możesz wydłużyć interwał wymiany oleju, ale dużo nie zaoszczędzisz, a z tyłu głowy zawsze będzie siedziało pytanie "czy nie powinienem wcześniej?".

Kolega wymienia co ok. 10 tys. km, bo najzwyczajniej w świecie mija wtedy rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 1.9 i 1.5 dci jeździłem 'obama', ale krótko.. Mi się nic nie działo, ale wszyscy znajomi mechanicy(trochę ich znam) stawiają te dwa silniki pod względem awaryjności na równi. Co do 2.0 dci m9r to zupełnie inna jednostka (zaprojektowana z nissanem, składana w koreańskiej fabryce samsunga, na łańcuchu nie na pasku rozrządu). Jest mniej popularna, ale nie słyszałem o niej złych opinii.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

II mnie nie interesuje, szukam jeszcze opinii i informacji na temat silnika 2.0 dCi w III generacji

 

Dodano: 04 kwi 2017 - 10:12

Nadal nie mogę znaleźć aktualnych opinii na temat silników, i na żaden nie mogę się zdecydować na 1.6 bo za dużo pali, na 1,5 dCi bo ponoć wadliwy tak jak 1.9 dCi a na temat 2.0 dCi nie ma opinii a ofert sprzedaży tylko 10

Edytowane przez renmaister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0dci tak jak ktoś już wcześniej pisał to konstrukcja Nissana , bardzo dobrze sprawdza się patrząc na Lagune III w których on częściej wystepował. Największa jego wada to słaba podaż (w Polsce nie był oferowany w MIII) więc jesteś skazany na auta z importu. 1.5dci cały czas był modernizowany i w Megane III już całkiem nieźle się sprawuje. Tak samo 1.9dci po zmianie w turbinie i układzie smarowania moim zdaniem jest dobrym wyborem (na forum nie ma wątków w MIII o jakiś mega usterkach).

Ogólnie kupująć diesla to bym skupiał się na stanie auta i historii serwisowej a nie tylko na silniku. Ceny 2.0dci też są sporo wyższe od 1.5dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od pół roku więc jak narazie tylko raz zmianiałem olej ale zamierzam co 15tyś to robić (koszt max 150zł to nieduży wydatek). Rozrząd będę robił niedługo właśnie koszt części to około 300 - 400zł + robocizna więc to raczej nie majątek. Ja narazie zrobiłem tylko 5 tyś. km ale wymieniłem tylko filtry i olej. Autko mi spala średnio 7l/100km ON przy codziennej jeździe w Krakowskich korkach i weekendowych wypadach (mam ciężką nogę).

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem z Krakowa, ale korki najczęściej omijam jeżdżąc do pracy obwodnicą więc pewnie będzie mi trochę mniej palił, własnie zastanawiam się nad 1.9 dCi czy lepiej szukać 2.0 i mieć np spokój z rozrządem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!