Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny odgłos silnika na niskich obrotach


Espeen

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem Megane III phl i niebawem po zakupie zauważyłem ze do 1500 obrotów słychać dziwny metaliczny dźwięk. Coś pomiędzy pieczeniem a dzwonieniem. Powyżej 1500 cisza.

Pierwotnie sądziłem że tak ma być jednak dźwięk jest na tyle irytujący że nie sadze aby była to norma.

Czy ktoś miał podobny problem?

Niedługo wybieram się do ASO jednak pewnie nic nie zdiagnozują, w końcu silnik działa a auto jeździ...

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jedź na sprawdzenie szybciej niż za niedługo.

Bo może się okazać, że to panewki albo tylko pompa wody lub coś innego małoważnego

W każdym razie nie jest to normalne.

 

BTW - poczytałeś na forum o podobnych przypadkach?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum oraz gdzie indziej ludzie wspominają raczej o dziwnych dźwiękach na wyższych obrotach lub o stukaniu. Nie znalazłem nigdzie opisu podobnej usterki.

 

ASO umówione na przyszły tydzień dam znać co zdiagnozują. Najważniejsze że to nie jest normalne więc nie dam sobie wmówić że ten typ tak ma.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj gdy przejrzałem się tym dzwiekom dokładniej to zauważyłem że dźwięk jest słyszalny nawet do 2000 obrotów i zawsze podczas przyspieszania. Gdy ustabilizuje się prędkość i nie wciska gazu dźwięk prawie zawsze znika.

 

Dodatkowym problemem który utrudni pewnie diagnostykę jest fakt że gdy silnik jest cieply to dźwięk słyszalny jest dużo rzadziej.

 

Dodano: 08 kwi 2017 - 21:03

W końcu udało mi się dotrzeć do ASO aby zdiagnozować problem. Niestety jedyne co ASO stwierdziło to, że słyszą to dzwonienie przy czym kompletnie nie mają pojęcia co to może być tym bardziej czy to jest usterka czy nie. Rekomendacja ASO to zostawić u nich auto na około 3 dni i będą grzebać. Niestety nie brzmi to dla mnie przekonywująco tym bardziej, że dzisiaj jedyny pomysł jaki mieli to przeprogramować komputer (nie pomogło), odłączyć turbo (nie pomogło).

 

Chyba nie ma wyboru trzeba jechać do drugiego ASO we Wrocławiu może tam znajdzie się ktoś kto zna się na czymś więcej niż wymianach oleju i filtrów.

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wcześniej ten wątek o przewodach paliwowych, nawet wspomniałem o tym w ASO, ale panowie od razu stwierdzili, że to nie mogą być przewody.

 

Ostatnio dźwięk jest słyszalny już praktycznie cały czas (niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) więc bez problemu udało mi się to nagrać.

Przez około kilometr jechałem na drugim biegu i tylko dodawałem gazu (dźwięk się pojawia) i wracałem do niższych obrotów. Na filmie zaczynam od około 1000 obrotów ale pod koniec ten sam dźwięk słyszałem nawet gdy przyspieszałem z 3000.

Dodatkowo już od startu silnika słychać ciągłe ciche metaliczne dzwonienie (nawet podczas postoju) jednak ciężko ten dźwięk nagrać.

 

Dziwne dźwięki z silnika - filmik

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobne dźwięki, też nie wiem co to może być. Im ciepłej na dworze tym dźwięk mniej słyszalny.

Napewno nie są to panewki czy wał. Zmieniałem silnik u mnie i dźwięk pozostał, więc musi to siedzieć w osprzęcie silnika. Podejrzewam te przewody paliwowe ale tamtym temacie nikt nie wyjaśnił konkretnie co wymieniali itd. Zrób zdjęcie twoich przewodów i zobaczymy czy mamy takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thumb_hosting_zdjec_1492112146__silnik_megane.jpg

 

@Fantasta wrzucam zdjęcie silnika mam nadzieje że wystarczy.

 

Jak chodzi o dalszą diagnozę, to jutro jadę do ASO raz jeszcze niestety tym razem nie do Renault tylko do Toyoty (kupiłem samochód używany w Toyocie z roczną gwarancją i oni pierwsi chcą spróbować zdiagnozować problem w związku z tym, że ASO Renault chce zatrzymać auto na kilka dni). Niestety nie liczę na powodzenie bo problem wydaje się być dość specyficzny. Tak więc zapowiada się dłuższy temat. Szczęśliwie nadchodzi ochłodzenie więc może będzie łatwiej zdiagnozować.

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz po wizycie w ASO Toyoty i bez niespodzianek. Nie są w stanie zdiagnozować usterki. Zdjęli paski osprzętu i dziwny dźwięk nie ustal. Odesłali mnie do ASO Renault a wiec za dwa tygodnie dam znać co zdiagnozowano. Auto jest na gwarancji wiec będę jeździł do upadłego aż znajda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już po wizycie w ASO i wyrok brzmi następująco. Dźwięk wynika z działania układu paliwowego i nie jest to usterka.

Porady jakie otrzymałem to:

- zaakceptować

- zmienić auto na Megane IV (tam poradzono sobie z tym problemem)

- słuchać głośniej radio

Serwisant wspomniał że w przeszłości wymieniali przewody paliwowe ale nie dawało to zadowalającego efektu a czasem pogarszało sprawę.

Nie przekonuje mnie takie wyjaśnienie. W dalszym ciągu uważam, że nie jest to normalne i akceptowalne aby auto tak hałasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!