Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Co do DPF to mogę stwierdzić następujęce fakty:

1. samochód kupiony z oryginalnym przebiegiem 146 kkm (stan licznika zapisany między innymi w dpf)

2. maxiecu pokazał przy tym przebiegu 180 udanych wypaleń, 0 nieudanych (średnio co 810 km)

3. po przejechaniu 5 kkm maxiecu pokazuje 189 udanych wypaleń, ostatnie przy 151010 km czyli średnio co 550 km.

4. po podłączeniu kontrolki dpf wypalanie miałem co 700-800 km a obecnie co 400-500 km.

5. jazda miasto - trasa 60/40

Zdarzają się załączenia zaworu paliwa do piątego wtryskiwacza trwające od kilkunastu sekund do jednej minuty tylko nie wiem czy to są wypalenia rejestrowane przez komputer. Musiałbym po każdym takim przypadku podłączać interfejs by odczytać licznik wypaleń.

Dzisiaj podłączałem komputer do samochodu i po przejechaniu około 90 km od ostatniego wypalania zapełnienie filtra pokazuje 4,2 grama. Trochę za dużo jak na tak mały dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Są podobno już odpowiednie środki do kupienia, odkręca się jeden czujnik przed FAP-em drugi za, psiuka do środka, skręca całość do kupy i ognia :)

 

Dodano: 11 cze 2017 - 21:45

Dzisiaj podłączałem komputer do samochodu i po przejechaniu około 90 km od ostatniego wypalania zapełnienie filtra pokazuje 4,2 grama. Trochę za dużo jak na tak mały dystans.

Witam. Pozwolę sobie na takie przemyślenia: Skoro u Mnie oscyluje ten wynik w okolicy 13 g sadzy, to może filtr osiągnął dolną graniczną wartość poniżej której nie wypala już sadzy i jest w pewnym stopniu nieodwracalnie zapchany i tylko fizyczne lub chemiczne czyszczenie obniży ten wynik. Przecież do zera się nigdy nie wypala, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. U mnie SHELL, najpierw zwykły ON, teraz na próbę V-Power.

Jak nie będzie poprawy to chyba zmienię na coś innego, ale nie ma za bardzo co, bo STATOIL, SHELL, BP to jedna baza.

A ORLENA nie chcę lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. samochód kupiony z oryginalnym przebiegiem 146 kkm (stan licznika zapisany między innymi w dpf)

Przebieg jest zapisany w ECU silnika (nie ma to nic wspólnego z DPF-em) jak i sterowniku ABS.

Co do wypalania to u mnie jest identycznie: średnio co 550 kilometrów, eksploatacja typowo miejska.

Raz na jakiś czas trasa ok 30-60km.

Filtr wypala się gdy poziom sadzy przekroczy 15g.Przynajmniej tak jest w moim silniku k9k 836 90PS.

Clipem można odczytać ilość udanych wypaleń, przy jakim przebiegu było wypalanie czas jego trwania i czas od ostatniego wypalenia.

W moim sterowniku DCM3.4 nie ma ilości nieudanych wypaleń filtra DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wypala się gdy poziom sadzy przekroczy 15g.Przynajmniej tak jest w moim silniku k9k 836 90PS.

Witam. A gdzie można znaleźć takie info, że od 15g? Dla 110 PS pewnie też od 15.

Ja ostatnio tankuję na BP - te małe piranie może trochę oczyszczą silnik :)

Edytowane przez bacablue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba logiczne.Wystarczy obserwować CLIPem ilość sadzy w filtrze.U mnie nigdy nie przekroczyło 15g.Być może może osiągnąć np 17 jak nie ma warunków do wypalania.

Przez pól roku to obserwowałem i mnie 15g było graniczną wartością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był ledwo widoczny pajączek od montażu 2 lata temu lusterka fotochromatycznego.

W ub. sobotę od nagrzania zrobiła się pionowa krecha na warstwie wewnętrznej.

Nie płaczę, bo szyba nie była oryginalna.

 

Dodano: 17 cze 2017 - 22:04

Dziś zrobiłem montaż kontrolki w wyświetlaczu - zmałpowałem post kolegi aniewa.

Efekt jest bardzo dobry, aczkolwiek drugi raz bym się chyba tego nie podjął albo robiłbym to w temperaturach 25*C. Plastiki od wyświetlacza były jak przyspawane.

 

Wstawiłem zieloną diodę fi 3mm 3V z opornikiem 1,1 kOhm 0,125W. Opornik umieszczony oddzielnie, pod maską, jakby miał się ewentualnie grzać.

Widok po wstawieniu diody

thumb_hosting_zdjec_1497729406__2017-06-17_montaz_diody_dpf_001.jpg

 

Tutaj widać małą diodę w skrajnym prawym okienku

thumb_hosting_zdjec_1497729535__2017-06-17_montaz_diody_dpf_002.jpg

 

Montaż całości

thumb_hosting_zdjec_1497729593__2017-06-17_montaz_diody_dpf_003.jpg

thumb_hosting_zdjec_1497729625__2017-06-17_montaz_diody_dpf_004.jpg

Dioda zachowuje się prawidłowo, zatem z polaryzacją trafiłem.

Jak będzie wypalało, to wstawię fotkę.

 

Dziękuję koledze aniewa za pomysł i zachęcam innych do pożytecznego bajeru!

 

Dodano: 19 cze 2017 - 13:13

Dziś włączyła się kontrolka wypalania

thumb_hosting_zdjec_1497871644__2017-06-19_wypalanie_fap_kontrolka_02.jpg

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wg.obserwacji asedio;Eksploatuję Scenica III 2010 1.9dci 130KM./ 200.000 km

Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy. Trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP.

Z Clip'em wiem, że poziom sadzy w moim filtrze, kształtuje się na poziomie od 3 gr do 6 gr sadzy.

Podobno maks to 35 gr gdzie da się jeszcze wypalić a 45 gr to już serwis.

Nie zauważyłem, żeby przekroczył te 6 gramów.

Żadnych komunikatów na desce rozdzielczej na ten temat nigdy nie miałem.

Podczas moich jazd do pełnego wypalenia filtra nigdy nie dochodzi o czym Clip informuje w pozycji "Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy". U mnie jest ich w tej chwili 7.

Wynika z tego, iż dochodzi do prób wypalenia filtra ale tylko do poziomu 3 gr.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!