Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prawdopodobne, że masz rację. Swego czasu nagrywałem parametry pracy silnika podczas 40 minutowej jazdy z obrotami 1700-2700 i temperatura spalin przed turbiną oscylowała w granicach 380-480 st a na filtrze było 330 -390 stopni. By samoczynnie się wypalił musi być ponad 600 celsjuszów na filtrze. Nie wiem czy jest możliwe osiągnięcie tych temperatur podczas jazdy ekspresówką lub autostradą z dużą prędkością. Niedługo będę robił trasę po ekspresówce to sprawdzę jeszcze raz parametry podczas tej jazdy utrzymując obroty ponad 3 tysiące i sprawdzę czy ubywa sadzy bez załączenia piątego wtrysku. Fakt faktem nieraz jeżdżę z większymi obrotami na dłuższych trasach a filtr zawsze wypala się z zadziwiającą regularnością 500-600 km i zawsze włącza się piąty wtryskiwacz.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, już kilkukrotnie zauważyłem podczas jazdy z większą prędkością od 170 km/h w górę że na chwilę załącza się wtryskiwacz. Tak jakby miał pomóc w utrzymaniu wyższej temperatury filtra. Dzieje się to nawet gdy nie ma dużej ilości sadzy, więc wygląda to tak, jakby sterownik przy okazji samoistnego uzyskania temp. filtra wykorzystał to do wypalenia jakiejś ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy rozróżnić dwie rzeczy. To co napisałem zakładając temat to kontrolka jest podłączona do elektrozaworu zasilającego piaty wtryskiwacz. Otwarcie elektrozaworu nie jest równoznaczne z otwarciem wtryskiwacza. Zdarza się podczas jazdy, że elektrozawór paliwa otwiera się na kilka, kilkanaście sekund w sumie nie wiadomo po co bo przy poziomie sadzy kilka, kilkanaście gramów. Raczej nie do wypalania sadzy. Tak samo dzieje się po wyłączeniu silnika, prawdopodobnie dla rozładowania ciśnienia paliwa w przewodzie do wtryskiwacza. Mam też kontrolkę sygnalizującą załączenie grzałek nurnikowych i zawsze przy wypalaniu sadzy załącza się elektrozawór  paliwa i włączają się grzałki nurnikowe. Wtedy na 100 % jest wypalanie filtra. Tak jak pisałem w poprzednim poście sprawdzę jeszcze czy jest możliwy  ubytek sadzy podczas gdy sterownik nie wprowadza procedury wypalania. Wydaje mi się to mało prawdopodobne ale sprawdzę temperaturę spalin przed turbiną, w filtrze dpf i stopień zapełnienia podczas jazdy ekspresówką bez załączania piątego wtrysku. Jak temperatura dpf osiągnie ponad 600 stopni i sadzy będzie ubywać oznaczać to będzie samoczynne wypalanie filtra bez rejestracji w liczniku wypaleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam piątego wtryskiwacza natomiast zamontowałem kontrolkę pracy grzałek nurnikowych i zaobserwowałem że przy normalnej jeździe zwykle dom - praca - dom w sezonach od wiosny do jesieni grzałki załączają się co 380-600 km. W lecie trasa Chorwacja i z powrotem i temperatury na zewnątrz 30-40 st C, grzałki załączyły po 3000 km.

W sezonie zimowym przy temperaturach ujemnych i 0+ oraz trasach podobnych jak wcześniej, kontrolka grzałek świeci przez 75% czasu jazdy - czy to jest prawidłowe?

Edytowane przez beez1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą to jest prawidłowe, grzałki nurnikowe w temperaturach ujemnych grzeją przez kilka kilkanaście minut, w trasie to przez około 15-20 km chyba, że wcześniej gasi się samochód i ponownie uruchamia. U mnie wyłączają się dopiero gdy silnik osiągnie 76 stopni C. Ale jak kontrolka zgaśnie i ponownie się zaświeci na rozgrzanym silniku to oczywiście jest to oznaką wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A czy któryś z Kolegów posiadający silnik k9k636 bez piątego wtrysku mógłby sprawdzić czy podczas procesu wypalania FAPa grzeją lusterka? Gdzieś na forum Dacii wyczytałem, że im grzeja lusterka i szyba tylna, więc podłączają bez zbędnych kombinacji diode do lusterka i tyle. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie ogrzewania tylnej szyby zawsze skutkuje załączeniem ogrzewania lusterek. Lusterko pasażera zasilane jest bezpośrednio z tylnej szyby natomiast ogrzewaniem lusterka kierowcy steruje moduł drzwi kierowcy.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nic nie da. Załączenie ogrzewania tylnej szyby załącza ogrzewanie obydwu lusterek, trochę innymi drogami ale zawsze grzeją obydwa. Możesz spróbować podłączyć się pod prawe by mieć 100 % pewności.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pewnie dlatego, że filtr jest bezpośrednio za turbiną przy bloku silnika a nie pod samochodem. Nie ma więc problemu z osiągnięciem odpowiednio wysokiej temperatury spalin dla procesu wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat po czym rozpoznać że filtr DPF zaczął się wypalac podczas jazdy Megane GRANDTOUR 3 nie zapala się żadna kontrolka więc jak to sprawdzić bo podejrzewam że filtr się nie wypala prawidłowo a 5 wtryskiwacz nie podaje dawki paliwa do wypalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!