Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno nabyłem scenika III z silnikiem 1,5 dci 110 KM z FAP. Większość mojej jazdy to miasto i dlatego postanowiłem założyć dodatkową kontrolkę sygnalizującą wypalanie filtra. Po prostu chciałbym by po rozpoczęciu wypalania nie przerywać tego procesu. Normalnie jest to dosyć trudne do zaobserwowania ale jak kontrolka zaświeci to wiemy na pewno, że ten proces zachodzi. Wprawdzie w FAP-ie z piątym wtryskiwaczem można przerywać proces wypalania ale jak będę wiedział, że do końca pozostało kilka minut to po prostu nie zgaszę silnika by doprowadzić do końca to wypalanie.

Sam montaż kontrolki jest bardzo prosty i zajmie poniżej godziny. Tymczasowo na próbę kontrolkę umieściłem przy drzwiach kierowcy jak widać to na poniższym zdjęciu.

post-4670-0-64986800-1491249401_thumb.jpg

 

Sama kontrolka to np. niebieska diodka na 12 V z rezystorem ok. 100 omów by ograniczyć jej jasność.

Podłączyłem ją do cewki elektrozaworu dostarczającego paliwo do piątego wtryskiwacza. Jest on przykręcony do bloku silnika powyżej rozrusznika.

By było łatwiej dojść to można wypiąć wtyczkę i do fioletowego przewodu podłączyłem plus diodki. Jest na nim napięcie 12 V po uruchomieniu silnika. Drugi brązowy przewód to masa sterowana sterownikiem silnika. Do tego przewodu podłączyłem minus diody. Na poniższym zdjęciu widać elektrozawór ale jeszcze bez podłączonych przewodów.

post-4670-0-85974000-1491249963_thumb.jpg

 

Dzisiaj miałem okazję zaobserwować działanie kontrolki podczas wypalania filtra. Akurat byłem w trasie a wypalanie trwało 9 minut. Kontrolka cały czas to sygnalizowała.

post-4670-0-55988100-1491250087_thumb.jpg

 

Z tego co zauważyłem to nie słychać jakiejś większej różnicy w pracy silnika jak i też nie wzrosło znacząco chwilowe spalanie ale to akurat trudno ocenić bo warunki jazdy były zmienne. U mnie wypalanie występuje średnio co 800 - 1000 km.

Jest to rozwiązanie tymczasowe bo docelowo kontrolka wyląduje w wyświetlaczu i w miejscu kontrolki FAP tylko świecić będzie na inny kolor niż czerwony. Oczywiście kontrolka fabryczna nie będzie usunięta.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable doraźnie puszczone przy lewym nadkolu i do kabiny pod uszczelką drzwi. Z zewnątrz nic nie widać jedynie po otwarciu drzwi widoczny jest krótki odcinek przewodu. Jest to rozwiązanie chwilowe dla sprawdzenia działania. Teraz obczaję którędy puścić przewody na stałe do licznika.

A poprzednim scenikiem jeździ córka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłony silnika nie trzeba zdejmować. Jeżeli chodzi o dojście do elektrozaworu to wystarczy podnieść maskę i zobaczysz elektrozawór przykręcony do bloku silnika nad rozrusznikiem. Rozrusznik w tym silniku jest z przodu. Wypinasz z zaworu wtyczkę, do przewodów z wtyczki dolutowujesz swoje dwa przewody do zasilania kontrolki. Nawet nie trzeba odłączać akumulatora. Poniżej zdjęcie komory silnika z pewnego oddalenia na którym lepiej widać umiejscowienie zaworu paliwa.

post-4670-0-97653900-1491415170_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super - dziękuję.

Postaram się to jak najszybciej zamontować.

Chce sprawdzić jak wypala się w FAP, mając spaliny z 2T.

 

Dodano: 12 kwi 2017 - 19:52

@aniewa

 

Poszedłem Twoim tropem i dziś też zamontowałem kontrolkę.

Z moimi kowalskimi ręcami zajęło mi to nieco więcej niż godzinę, bo dostęp lutownicą do wtyczki jest słaby.

Ale ostatecznie jest zrobione - zastosowałem rezystor 470 Ohm i też ładnie świeci.

Umieściłem kontrolkę obok gniazda zapalniczki. Kabelek niestety przez nadkole i drzwi.

Że działa to wiem, bo podczas testowania układu dioda 1x błyśnie.

Teraz patrzeć kiedy się załączy.

 

Dziękuję za pomysłowe rozwiązanie!

 

thumb_hosting_zdjec_1492022888__2017-04-12_kontrolka_wypalania_fap_dpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że woltomierz masz w tym samym miejscu co ja. Skąd podciągnąłeś zasilanie do niego? Ja podpiąłem się pod lampkę w schowku pasażera i po włożeniu dłoni za klamkę od razu pokazuje napięcie i nie gaśnie podczas rozruchu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to rozwiązanie tymczasowe bo docelowo kontrolka wyląduje w wyświetlaczu i w miejscu kontrolki FAP tylko świecić będzie na inny kolor niż czerwony. Oczywiście kontrolka fabryczna nie będzie usunięta.

 

Cześć, mam pytanie czy nie da się podłączyć tej diody właśnie w miejsce fabrycznej kontrolki filtra, która jest na desce rozdzielczej?

Pytam ponieważ w swojej MIII mam "w polu" prędkościomierza analogowego (wersja GT/ GTline) właśnie tę kontrolkę od filtra ale chyba fabrycznie niepodłączoną bo nigdy nie zaobserwowałem by choćby mignęła. Sam filtr wypala się bo widać to w raportach z Clip-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję dołożyć obok fabrycznej kontrolki swoją kontrolkę w innym kolorze tak by wypalanie filtra świeciło na np. na pomarańczowo lub żółto a błąd tak jak to fabryka wymyśliła czyli czerwono. Miejsca w wyświetlaczu scenica wystarczy, wcześniej któryś z userów dokładał białą kontrolkę do sygnalizacji zaświecenia świateł dziennych obok fabrycznej zielonej kontrolki pozycyjnych. W meganie pewnie też miejsce się znajdzie obok fabrycznej kontrolki FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!