Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty przy odpalaniu na ciepłym


the_godfather

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W ostatnim czasie zauważyłem, że ciepły silnik zaraz po odpaleniu wchodzi na niskie obroty (ok. 400-500), a po kilku sekundach pracuje już równo. Czasem obroty schodzą poniżej 400 - wtedy samochód zazwyczaj gaśnie (ostatnio się ociepliło, więc gaśnięcie znikło niemal całkowicie - zamiast tego przez 2-3 sekundy trwa walka, a potem obroty wracają do normy). Jak już zgaśnie, to po ponownym odpaleniu muszę przez kilka sekund przytrzymać lekko wciśnięty pedał gazu. Na zimnym silniku nie ma najmniejszych problemów.

 

Tutaj widać o co chodzi:

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolektor jest OK.

Na czyszczenie przepustnicy nie miałem czasu, wiec do tej pory przeglądałem tylko tematy na forum. W związku z tym nasunęły mi się dwa pytania:

1. Czy da się MII 1.4 wyciągnąć przepustnicę bez demontażu kolektora, tak jak na

filmiku?

2. Jeśli demontaż kolektora okaże się konieczny, czy muszę bezwarunkowo wymienić jego uszczelki?

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A tak samo wygląda silnik u ciebie jak na tym filmiku? Obstawiam że jednak inaczej, masz MII a tam przepustnica jest inaczej przykręcona do kolektora, najpierw musisz odkręcić gumową rurę między przepustnicą a obudową filtra powietrza (dwie obejmy - kluczyk 7 lub wkrętak); następnie odpiąć z tyłu przepustnicy wężyk i odkręcić cztery śruby - klucz 10; wypiąć wtyczkę. Uważaj aby niespadły ci śruby, możesz mieć problem z ich wydobyciem.

2. Trzeba zobaczyć w jakim są stanie, możliwe że trzeba będzie wymienić tą między przepustnicą a kolektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica już wyczyszczona. Jest spora poprawa :)

Demontaż niemal jak na filmiku (różnica w szczegółach typu trzecia śruba trzymająca przepustnicę od góry oraz brak rurek przy puszce filtra powietrza). Oringi póki co zostały, ale w najbliższym czasie je wymienię, gdyż są spłaszczone i twarde, widać też ślady jakby trochę przepuszczały.

 

EDIT: Oringi już wymienione. Wolne obroty cały czas utrzymują się między 700-750 obr/min od razu po odpaleniu, o gaśnięciu już zapomniałem. Wielkie dzięki za pomoc :)

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

the_godfather pytanie do ciebie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Slnik nie wariował po przeczyszczeniu przepustnicy? Chodzi mi o to czy przyuczałeś jakoś przepustnicę czy nie? Mam ten sam silnik i ten sam problem. Ale boję się wyczyścić przepustnicę, żeby nie pogorszyć sytuacji. Dużo się naczytałem jak ludzie czyścili sami a potem (bez przyuczenia) 2,5k obrotów i nie chciało zejść.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7, 5.9, 5.13 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wiem, że odpowiadam dopiero po 3 miesiącach (nie zaglądałem do wątku): niczego nie przyuczałem. Zaraz po odpaleniu obroty skoczyły do 2000, ale po kilka sekundach stopniowy obniżyły się do ok. 1100 - 1200. Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami wolne obroty obniżyły się do 700-750. W zeszłym miesiącu zajrzałem ponownie do przepustnicy - nagar zaczął się dopiero pojawiać w nieznacznych ilościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!