Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca/szarpanie


malloc

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.12.2017 o 13:41, malloc napisał:

Wróciłem właśnie z innego aso, w największym skrócie "ten typ tak ma" - mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6 = szarpanie.

Szef tego aso stwierdził że jak skończy się gwarancja to dadzą namiary na magika co zlikwiduje szarpanie i w następstwie euro6.

Paranoja.

 

Cześć

 

mam podobny problem w Scenicu III PH2  1,2 130KM. Mam przejechane 60tyś już po gwarancji. masz może ten namiary na magika co usunie tą przypadłość? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w tym samym zakresie obrotów. Samochód ma to zjawisko od odebrania z salonu. Przejechałem dopiero 800 kilometrów. Kazali mi jeździć aż do upływu 3 tyś km bo samochód się dopiero dociera i jeździ niby na innej mapie paliwowej zanim nie przejedzie tych 3 tyś km. Z tego co widzę to raczej bajka dla uspokojenia po powyższych postach :-) No nic póki co jeżdżę. Te szarpanie to oznaka na moje oko albo: zanikającego wtrysku/iskry na zimno albo sterowania turbosprężarką/wastegate. Zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem moją Megane 5 miesięcy temu i też zauważyłem nerwowość poniżej 2000obrotów a czasem nawet szarpanie, nie miałem czasu zgłosić, poza tym objawy występowały raczej na zimnym więc auto musiałbym zostawić na noc a i tak pewnie nic by nie stwierdzili. Teraz mam 5000km i objawów szarpania brak lub są bardzo sporadyczne, dzisiaj specjalnie testowałem jadąc na 2 i 3 biegu ze stałymi obrotami 1800-1900 dłuższą chwilę, jest spokój. Ostatnio tankuję tylko na Orlenie 95, wcześniej bywało różnie, może jakość paliwa ma wpływ lub  po prostu się coś ułożyło, sądzę że z inna mapą do 3000 to ściema ale kto wie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

libic - nie mam namiarów, do końca gwarancji tj 02.03.2019 nie interesuje mnie zmiana map w silniku. Swoją drogą 1,2 100 koni jest bardzo wykastrowany gdy max moment 175Nm trzyma od 1500rpm....

Na razie pogodziłem się z tą przypadłością, zacząłem jeździć inaczej - na zimnym trzymam silnik na trochę wyższych obrotach tak pow 2200rpm - jedyny plus to że się szybciej nagrzewa....

Dnia 23.02.2018 o 13:42, gesio napisał:

sądzę że z inna mapą do 3000 to ściema ale kto wie??

 

Ja mam 9kkm, trzeci program i to samo...

Dnia 20.12.2017 o 17:45, Cendra napisał:

Pojechałem drugi raz to poinformowali mnie, że wtedy załączają się zmienne fazy rozrządu i wraz zimnym olejem taki jest efekt. Nie wierzę im w te bajki :-)

 

zmienne fazy załączają się tuż przed 2,2krpm - efekt chwilowego dołka przy przyspieszaniu - i to jest akurat zjawisko "normalne" imho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

tylko dziwne ,że w aucie testowym jak jeździłem to szarpania nie było . Ja mam przejechane 700km ,też już byłem raz w Aso i wgrali nowe oprogramowanie i wyczyścili błędy .Jak zabrałem auto to przez 40 km było dobrze i jak dojechałem do domu to znów zaczęło lettko szarpać na ciepłym silniku a rano to  samo .18 maja jestem umówiony W ASo.Ale mechanik znajomy powiedział ,że może być uszkodzony sterownik silnika którego nie zawsze komputer pokarze. .Polecam

Musimy wszyscy cisnąć Renault .Pisać trzeba do centrali 

Witam czy komuś naprawili te szarpanie?

Edytowane przez karle2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam mam przejechane 800 km i juz zauważyłem delikatne szarpanie i falowanie obrotow. A do ASO mam zamiar jechać w przyszłym tygodniu.

A podczas jazdy slychac u was dziwne szumy od strony kierowcy bo od strony pasażera jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przebieg 5800km. Podczas jakby słychać delikatnie jak się wyłączy radio dziwny odgłos gdzieś za nawiewem od strony kierowcy, mam tak od nowości i się tym nie przejmuję. Co do szarpania. Zazwyczaj jeżdżę ze stałą prędkości na 4 biegu w przedziale obrotów 1700-1900 i  czasami się zdarzy mu lekko szarpnąć, ale jest to naprawdę lekkie i baaaaaardzo sporadycznie, bez względu czy ciepły czy zimny silnik (przypuszczam, że byłoby to ciężkie do wykrycia przez ASO). Bardziej mnie denerwuje to, że czasami mi trzeszczy gdzieś przy kole przy skręcie kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam 56 tyś km i szarpanie od ok.15-20 tyś. ASO nic nie znalazł. zostałem poinformowany, że nie jestem pierwszy z takim problemem, a nad rozwiązaniem pracuje producent i spodziewają się jakieś odpowiedzi na początku roku. Częstotliwość i siła szarpania stopniowo się powiększa. Przypuszczam że z tego powodu silnik 1,2 TCe 130KM został wycofany z oferty 2019. Jeśli szarpanie się jeszcze powiększy to zostawię go w ASO i zażądam zastępczego do czasu usunięcia usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

U mnie również pojawiło się poszarpywanie, tak mniej więcej od 28k km. Strasznie to denerwuje. Najbardziej odczuwalne na zimnym w zakresie 1700 - 1900 tuż przed zmianą biegu. Gdybym miał manuala to pewnie bym jakoś później zmieniał bieg, ale w automacie jak mi wrzuca kolejny bieg to zwykle właśnie w tym zakresie i wtedy czuć to najbardziej. Ciekawe, że niektórzy mają to od nowości, a u mnie wystawiło po prawie 2 latach.

 

Ktoś sobie z tym poradził, jakieś konkretne ASO i mógłby dla potomnych podzielić się tą tajemną wiedzą?

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie ma związku z tą turbiną i małym silnikiem, ja mam 1.6 SCE więc bez turbo,  silnik nie taki mały i też teraz gdy nadeszły mrozy zaczął szarpać.  Przy temperaturach plus 7-8 problem nie występuje. Jak przejadę ze 2-3 km, silnik się trochę rozgrzeje i przestaje szarpać. Bardziej bym obstawiał spełnianie tej normy Euro6. ASO nic nie wykryło, na razie nie chce mi się znowu go odstawiać, dodatkowo nie jest to aż tak denerwujące. Bardziej drażni fakt , że jak nowe to wszystko powinno działać cacy, a tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!