Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca/szarpanie


malloc

Rekomendowane odpowiedzi

Do kolektora ssacego masz podłączona odme czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej/głowicy silnika przez którą wraz z powietrzem leci tzw "mgła olejowa" czyli opary oleju które osiadaja się w kolektorze i na zaworach powodując nagar. Nie wspominam już o przypadkach gdy silnik ma takie przedmuchy że aż pluje olejem przez odme. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wyżej:

- dla osób mających ekologię w D; - zaślepiamy wejście odmy do kolektora i rurka na ziemie - ale to brzydkie rozwiązanie

- aby było jak należy montujemy na przykład takie urządzenie 

 

https://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiornik-odmy-oleju-dolot-nowy-oct-i7391926724.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIx6GbuMz53wIVTs-yCh2C-Q4ZEAQYAiABEgLIJfD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, marcin33892 napisał:

Do kolektora ssacego masz podłączona odme czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej/głowicy silnika przez którą wraz z powietrzem leci tzw "mgła olejowa" czyli opary oleju które osiadaja się w kolektorze i na zaworach powodując nagar. Nie wspominam już o przypadkach gdy silnik ma takie przedmuchy że aż pluje olejem przez odme. 

 

W takim razie każdy samochód z bezpośrednim wtryskiem musi mieć w programie serwisowym czyszczenia kolektora ssącego co jakiś czas. Nie bardzo widzę tego elementu w książce serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien mieć ale nie ma. A nagar to już tak popularny problem jak wymiana rozrządu, trzeba to zrobić raz na jakiś czas i juz. Też zależy dużo od konstrukcji odmy bo są takie co więcej tego syfu wpuszcza do silnika a są takie co mniej i silnik będzie się szybko zalepial albo wolniej. Zresztą po to wymyślono też Oil Catch Tank ale nie jest to w myśl polityki ekologicznej producentów samochodów więc się tego nie montuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.08.2018 o 22:29, Hubert5554 napisał:

Witam mam przejechane 800 km i juz zauważyłem delikatne szarpanie i falowanie obrotow. A do ASO mam zamiar jechać w przyszłym tygodniu.

A podczas jazdy slychac u was dziwne szumy od strony kierowcy bo od strony pasażera jest cisza.

Witam ja w swoim 1.3 115 FAP mam takie oto szumy od strony kierowcy...

dzwiek nagrany dyktafonem ktory polozylem pod stopami w trakcie jazdy... serwis szukał przyczyny 22 dni i oświadczył że "ten model tak ma".

Czy udało Ci się wyeliminować szumy w twoim egzemplarzu? Proszę o kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meganka (2014) jak na razie spisuje się całkiem poprawnie: nie bierze oleju, (prawie) nie szarpie, oraz stosunkowo mało pali. Jeżdzę stosunkowo spokojnie, z czego ok. 60% to przejazdy autostradowe. Olej zmieniam co 10-15 tys km, pierwsza zmiana po 2 tys. km. Jedyne co to rozrząd został zmieniony po 55tys km z powodu stuków przy przyspieszaniu. Była to naprawa gwarancyjna i jak na razie jest OK.

 

Jednak zastanawia mnie ten nagar w kolektorze ssącym. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby odpowiedzieć na moje pytania:

1) Czy można w łatwy sposób sprawdzić ilość nagaru, np nie rozbierając połowy silnika? Czy da radę zrobić to samemu?

2) Czy styl jazdy ma wpływ na ilość nagaru?

Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemano,  jutro jadę do serwisu w spr szarpania megane 4 gt linę 1.2tce 12600km przebieg , auto od nowości szarpie TTTM.. , ostatnio post z fb identyczny problem.jak mój,  co zrobili wygrali nowe mapy silnika czy wtrysków, i auto jak nowe zobaczymy co mi powiedzą , serwis Gliwice Keller 

 

Dnia 7.02.2019 o 11:44, bziku123 napisał:

Papuga

Siemano dziś w serwisie,  stwierdzili soft, wyrywają nowy, nowszy ale to sprawdzę jaki mam po wgraniu, to ja się kur... pytam skoro jest nowy soft dlaczego ludzi nie wzywają do aso?? To jak z telefonem, jest aktualizacja to trzeba zainstalować proste, tak wgl z innej beczki meganki lepiej spasowane, ale maska dalej lata no i obcierki z klapy bagażnika porażka... we wszystkich 5 sprawdzałem w salonie i wszystkie 5 ..

 


lapka2.gif
Regulamin pkt.
5.13 – cytowanie

 

Po co sam siebie cytujesz?? Aston76

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, to ja teraz trochę z innej beczki, choć też w temacie szrpania. Zauważyłem u siebie od niedawna poszrapanie przy ruszaniu.

Problem wydaje się być bardziej zauważalny na zimnym silniku. Przy łagodniejszym ruszaniu jest lepiej, a jak chcę ruszyć bardziej dynamicznie poszarpywanie jest wyraźniejsze. Nie bardzo chce mi sie wierzyć, aby to było sprzęgło, bo przejechane jest dopiero niecałe 40kkm, no i nie zawsze się dzieje, ale kto to wie?

Acha, problem jest wyraźniejszy przy ruszaniu z niższych obrotów 1300-1700, powyżej 2000 raczej nie występuje.

Czy może to być też problem z poduszkami?

 

Pytam, bo jest jeszcze jedna dziwna rzecz, o której juz kiedyś pisałem w innym wątku. Czy u Was też tak jest, że jak przyspieszacie z gazem prawie w podłogę i odpuścicie gaz przy 3100-3400obr,  tak żeby silnik zaczął zwalniać na tym samym biegu, to pojawiają sie wibracje? Ciekawe, że wibracje trwają do 2900-3000obr i nagle znikają :-\

Wibracje coś ala jak by załączyć 6'tke i dać pedał gazu w podłgę przy 1000obr/min, albo coś ala jak się wjedzie na kostkę na drodze.

 

Zgłaszałem temat do serwisu już trzy razy, ale niczego nie widza, nie czują, nie słyszą i generalnie silnik pracuje cudownie. :-\

         

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo rany... a ja myślałem, że to tylko mój tak ma, bo składał go jakiś skacowany gościu ;-)

Nie zmienia to faktu, że totalna porażka taka charakterystka pracy silnika. Jeżeli faktycznie to błąd konstrukcyjny, bo może jednak usterka np.: przepływomierza powietrza (MAF). Jeden z internautów pisał kiedyś, że miał identyczny problem i po wymianie przepływomierza jak ręką odiął.

Chodzi o to, że czujnik przepływu powietrza błędnie podaje warości przy zamknietej przepustynicy. Wtedy komp wtryskuje odrobinę paliwa, która się nie spala w cylindrze (brak iskry) tylko w kolektorze wylotowym i stąd wibracje w wydechu. Może to mięć sens, bo jak pierwszy raz zgłosiłem problem, to podkręcili mocniej mocnowanie wydechu, że niby ma być lepiej, a okazało się, że było jeszcze gorzej ;-) 

 

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jwax napisał:

Panowie, to ja teraz trochę z innej beczki, choć też w temacie szrpania. Zauważyłem u siebie od niedawna poszrapanie przy ruszaniu.

Problem wydaje się być bardziej zauważalny na zimnym silniku. Przy łagodniejszym ruszaniu jest lepiej, a jak chcę ruszyć bardziej dynamicznie poszarpywanie jest wyraźniejsze. Nie bardzo chce mi sie wierzyć, aby to było sprzęgło, bo przejechane jest dopiero niecałe 40kkm, no i nie zawsze się dzieje, ale kto to wie?

Acha, problem jest wyraźniejszy przy ruszaniu z niższych obrotów 1300-1700, powyżej 2000 raczej nie występuje.

Czy może to być też problem z poduszkami?

 

Pytam, bo jest jeszcze jedna dziwna rzecz, o której juz kiedyś pisałem w innym wątku. Czy u Was też tak jest, że jak przyspieszacie z gazem prawie w podłogę i odpuścicie gaz przy 3100-3400obr,  tak żeby silnik zaczął zwalniać na tym samym biegu, to pojawiają sie wibracje? Ciekawe, że wibracje trwają do 2900-3000obr i nagle znikają :-\

Wibracje coś ala jak by załączyć 6'tke i dać pedał gazu w podłgę przy 1000obr/min, albo coś ala jak się wjedzie na kostkę na drodze.

 

Zgłaszałem temat do serwisu już trzy razy, ale niczego nie widza, nie czują, nie słyszą i generalnie silnik pracuje cudownie. :-\

         

Kurczę współczuję,  najgorzej jak aso nie wie oco kaman ;/ pewno TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!