Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź układ wtryskowy-sprawdź układ wydechowy


markis80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj po ściągnięciu kolektora ssącego i wymiany uszczelki przepustnicy najpierw po odpaleniu pojawił się komunikat sprawdź układ wtryskowy a po kilku odpaleniach zmienił się na sprawdź układ wydechowy. Auto chodzi normalnie no może poza mały ale jak delikatnie dodam gazu słychać lekkie zaciągnięcie powietrza z od strony podszybia. Gdzie szukać usterki??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 3 razy sprawdziłem, jest opcja żeby się kolektor sam rozszczelnił??

W kolektorze jest jakiś czujnik on strony rozrządu na górze i on się rusza. Tak ma być czy może on jest winny??

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałeś cały kolektor ssący? Czy tylko przepustnicę i rurę do filtra powietrza? Najprościej nabrać pewności za pomoca plaka. Jak chodzi sobie silniczek bierzesz plak i psikasz powoli w rejony podejrzane. Tak można wymacać ewentualne lewe ssania, tzn gdy silnik zaczyna zmieniać obroty to tam gdzie akurat psikasz jest jakaś nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem cały kolektor tylko chyba nie ma opcji go źle założyć.

Po podłączeniu pod kompa zwykłym kablem elm 327 wywala

 

"błąd 0110 - kod błedu OBD II.

(Obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego - wadliwe działanie.)"

 

Dodano 28 kwiecień 2017 - 21:23

 

Witam

Jak szybko i tanio sprawdzić szczelność układu dolotowego oprócz psikania plakiem bo mam podejrzenie że zasysa powietrze przy czujniku na kolektorze ssącym przy rozrządzie ?? I może ktoś wie co to za czujnik.

Pozdrawiam

Po co zakładasz nowy temat, skoro to ciągłość już istniejącego ?

Łącze oba

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi ci o ten czujnik ciśnienia powietrza - popularnie mapsensor: Mój odnośnik

Nie przejmuj się on zawsze jest "luźny". Ma dwa uszczelniacze jak widzisz na zdjęciach. Jak chcesz to go wyciągnij i sprawdź ich stan. Jest zamocowany na wcisk.

Natomiast ten błąd co Ci wyskakuje jest od tego czujnika: Mój odnośnik

Jest on z przodu kolektora którego zdejmowałeś (może uszkodziłeś go podczas ściągania kolektora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zastanawiam się nad jeszcze jednym bo jak wyciągnąłem aku to zauważyłem nieszczelności na łączeniu obudowy filtra powietrza a rułą powietrza i ja uszczelniłem i chyba od tego czasu mam coś takiego jak na filmiku.

https://www.dropbox.com/s/ywgwk43fwcbrds7/VID_20170428_220104041.mp4?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem to uszczelnienia i nic dalej to samo. Rozebrałem cały układ powietrza i posprawdzalem czy czasem coś nie jest uszkodzone i wszystko jest ok, tylko nie mam jak sprawdzić porządnie kolektora. Czy ktoś miał przypadek żeby rozszczelnił się kolektor ssący bo już nie ma innej opcji syczenie słuchać z kolektora.

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniałeś uszczelkę odmy? Tą co w tym poście: Mój odnośnik Może ona jest nieszczelna. Jeszcze pytanie czy wylałeś olej z kolektora (czy go nie było)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę wymieniłem niedawno razem z tymi pod kolektor w kształcie jajka. Zamawiałem ostatnio filtry, świece itd to wziąłem od razu uszczelkę pod przepustnice może zbieg okoliczności że teraz zauważyłem że syczy, w kabinie nic nie słychać to może coś wcześniej padło. Co do samej uszczelki odmy silnik suchy a oleju w kolektorze nie ma no może taki delikatny filtr olejowy się osiadł a przed wymianą olej to wylewalem z kolektora.

 

Mam kolegę który pracował w ASO Renault jako elektryk i mówił że zdarzały się roszczelnienia kolektora. I zastanawiam się czy kupić używany za 20-30 zł czy nowy za 140 zł.

 

Znalazłem jeszcze taki post na forum

Ale tam jest jedna duża (między aluminiowym kolektorem a słupkiem silnika) chyba że chodzi ci o owalne uszczelki (4szt) między plastikowym kolektorem a tym aluminiowym, ale one chyba mniej kosztują za sztukę.

 

Edit...

Kup autostart (plak lub coś palnego) i popryskaj na pracującym silniku gdzie możesz przy kolektorze jak podskoczą obroty to tam masz nieszczelność.

Co do tego gwizdu/syku powietrza to może to być normalne, coś takiego:

 

Może ktoś sprawdzić jak jest w jego silniku 1.6 16v, na wolnych obrotach trzeba szybko nacisnąć pedał gazu.

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem bardzo zainteresowany tym tematem, mam taki sam silnik... po szybkim naciśnięciu gazu słychać syczenie.

nie udało się znaleźć przyczyny z plakiem, nie mogłem tego zlokalizować.

a mam pytanie o czujnik ciśnienia, czy można go jakoś sprawdzić miernikiem elektronicznym ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zasiągłem informację że jeżeli chodzi o czujnik temperatury powietrza to auto dużo pali a jeżeli chodzi o mapsensor to w przypadku jego awarii auto nie odpala albo z wielkim trudem info od osoby pracującej kiedyś w ASO. Jutro jadę na clip i odsłuchanie tego syczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nieszczelność układu dolotowego. Podbiera powietrze i ten nierównoważony skład mieszanki wpływa na temperaturę spalin. Wyłapuje to sonda. Zazwyczaj wzrastają obroty biegu jałowego i samochód słabiej przyśpiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!