Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z licznikiem i wskazówkami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam megane ii 1.6 16v i widziałem gdzieś na forum że gościu zamienił kolor wskazówek na białe, też tak chciałem tylko na inny kolor. Wszystko szło szybko sprawdziłem pcb licznika jakie diody trzeba wymienić na zielone i ile ich muszę mieć, zrobiłem sobie zdjęcie bym właśnie mógł policzyć. Stwierdzilem że jak już jestem przy liczniku to zmienię sobie kolor wskazówek na inny np niebieski. Wziąłem zmywacz do paznokci i szybko zmyłem oryginalny lakier. Następnie dokładnie lakierowalem wskazówkę po wskazówce. Tutaj właśnie zaczyna się problem, nie wiem czy każdy widział ale, mam taki problem że te wskazówki nie przypuszczają światła, nie odbijają go bo chyba na takiej zasadzie działały. Drugi problem to to że ciężko jest je zestroić z faktycznym stanem silnika przyrządów pomiarowych, temperatury, paliwa, obrotów, prędkości. Dokładnie problem polega na tym że wskazówka od obrotów i paliwa opada po za zakres. Nie wiem czy to jest z tym związane ale zawsze jak podpisałem licznik lub bezpiecznik odpowiedzialny za konsole, to licznik zawsze buczał. Od dołu widać czarne ślady jakby okopcenia, nie wiem co teraz robić czy szukać nowego licznika czy coś trzeba podkręcić. Jestem niezadowolony ponieważ narobiłem sobie pracy na jutro i więcej strat niż zysku.

P.S czy te wskaźniki maja być wsadzone na Maxa na tą igiełkowe że środka bo jak tak to może tu jest problem, lecz wcześniej tak miałem to się obrotomierz nie kręcił wgl. a może trzeba nakręcić to pokrętło, naprawdę nie wiem skończyły mi się pomysły. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże z tymi 2 problemami

 

Dodano: 23 maj 2017 - 14:48

Czym się różni wersja licznika angielska a europejska, bo znalazłem podobny tylko są mile, a jak by wymienił ten pasek z cyframi to było by dobrze. Zastanawiam się że pewnie byłby inny odczyt prędkości, pewnie Silniczek do wymiany jak bym chciał takie wstawić, zgadza Się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tak to już bywa jak się bierze za liczniki w Renault'ach. Moim zdaniem nie psując sobie nerwów kupić drugi licznik, akurat do meganek są tanie. Czym się różnią te dwie wersje ?

Powiem tak posiadam dwa takie liczniki, jeden na 100 % europejski, drugi prawdopodobnie Angielski, podmienione są Prędkość - Obroty, oraz prędkóść jest w milach. Tak to wszystko działa./

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam megi ii 1.6 16v z licznikiem o numerach 8200306538 czy jest możliwość założenia innego licznika z bogatszej wersji czy tylko ten o numerach, myślałem nad licznikiem z PHL2,lecz tam jest inna wtyczka, wiec jak by zrobił zamianę tak jak radio lista na upade to powinno działać.

Ktoś ma jakieś pomysły bądź schemat licznika z phl1 i phl2 ?

 

Dodano: 24 maj 2017 - 10:55

Niestety narobiłem tylko paniki, wystarczyło tylko przekręcić wskazówki w lewo, a następnie je skalibrować na włączonym zapłonie z silnikiem zimnym(logiczne bo temperatura)

Kolego Narky "Hmm, tak to już bywa jak się bierze za liczniki w Renaultach. Moim zdaniem nie psując sobie nerwów kupić drugi licznik, akurat do meganek są tanie. Czym się różnią te dwie wersje ?

Powiem tak posiadam dwa takie liczniki, jeden na 100 % europejski, drugi prawdopodobnie Angielski, podmienione są Prędkość - Obroty, oraz prędkość jest w milach. Tak to wszystko działa./ " Widzę że mało wiesz o licznikach w megi, ja wczoraj dużo studiowałem na ich temat. Oto kilka faktów po pierwsze w tym liczniku jest zakres obrotów do 7k to przeważę benzyna, chociaż jest wersja z dialem co ma 7k rpm, ale nie pamiętam co ona ma. Po drugie anglik a europejski różni się innym zakresem prędkości bo w EU są kilometry, a GB mile. Po 3 w liczniku jest przebieg samochodu który jak wymienimy licznik w którym jest większy to może podnieść przebieg na wyższy. Po czwarte zakodowany numer vin który czasem nie chce współpracować z innymi częściami samochodu o innym numerze bo będzie wyskakiwał komunikat i świeciła lampka stopu. Jest jeszcze język ale to chyba każdy wie ;-)

Podsumowując wymiana licznika nie jest w cale taka prosta.czasem nawet i clipem nie można sobie poradzić który właśnie jest wskazany przy wymianie tej części.

 

Dodano: 24 maj 2017 - 10:55

Do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!