Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ja mu w GAZ a on ZGASŁ - brak mocy


przemo0018

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś moje Megane 1 PH II 1.4 8v zrobiło mi psikusa.

Odpaliłem po pracy jak gdyby nigdy nic samochód i ruszyłem, po wyjeździe z bramy zupełnie stracił moc. Zaczęło telepać silnikiem aż zgasł.

Ja mu wciskam gaz on zamiast podnosić obroty to się duzi i gaśnie, potem ma nawet problem z odpaleniem a jak odpali to zaraz i tak nim telepie i gaśnie.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Cewka iskrę daje, nie wiem czy odpowiednią ale daje na wszystkich cylindrach. Święte wymienione jakieś 1000 km temu.

Podpowiedzcie mi co się mogło popsuć i jak ta naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo tankowane tam gdzie zawsze więc myślę ze jest ok.

Filtr paliwa i powietrza były zmieniane jakieś 6000 temu.

Co prawda ostatnio była cała rezerwa wyjechana ale po tym było tankowane jeszcze 3 razy i jeździło się ok.

A jest opcja że to wina cewki? Co prawda daje iskrę na wszystkie świece ale może jakoś w są słabo albo coś?

Co jeszcze może być przyczyną?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala i gaśnie.

Czy paliwo dopływa do silnika??

Sprawdzić i poprawić złącza w instalacji zapłonu

Odkręcić korek baku ;

- powąchać, czy czasem nie wlano oleju napędowego ( ropy ),

- upuścić trochę paliwa i stwierdzić jego stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo lałem sam więc jest to na pewno PB.

Połączenia kabli WN poprawiłem ale nie pomaga. Po kilku próbach odpalenia i gaśnięcia w okolicach silnika śmierdzi benzyną.

Odpala i się po chwili dusi. Nawet jak chwilę popracuje na wolnych obrotach, które są nie równe to po wciśnięciu gazu strzela albo i nie i się dusi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku próbach odpalenia i gaśniecia w okolicach silnika smierdzi benzyną.

To równie dobrze może być objaw uszkodzonej cewki. Paliwo jest podawane i się nie spala. Sprawdź sobie po takich perypetiach z działaniem silnika każdą świecę, czy któraś nie jest zalana paliwem. Warto jednak według mnie podłączyć autko pod komputer, jak cewka to powinno wywalić dla niej błąd. Ewentualnie na pracującym silniku odłączasz po kolei każdą fajkę i patrzysz czy jest zmiana w pracy silnika. Jak na którejś fajce zmiany nie ma to nie ma tam iskry.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest na wszystkich cylindrach. Sprawdzałem po kolei każdy kabel WN i na każdym z nich jest iskra.

A czy może być tak że iskra jest za słaba lub nierównomierna?

I na tym polega uszkodzenie cewki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem po kolei każdy kabel WN i na każdym z nich jest iskra.

Jak to sprawdzałeś, zsuwałeś końcówkę przewodu WN ze świecy i była iskra między końcówką świecy i zdjętym przewodem, czy na innej świecy podłączonej do kabla WN?

A czy moze być tak ze iskra jest za słaba lub nierównomierna?

Może tak być, że iskra będzie na zewnątrz cylindra, ale w warunkach panujących w cylindrze może już tej iskry nie być, bo albo cewka daje za niskie napięcie (niewystarczające) do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze lub przeskok iskry jest gdzie indziej, a nie na świecy (uszkodzona gdzieś izolacja na WN). Ja w takich przypadkach diagnostycznie i drastycznie zmniejszam odstęp na świecach i jeżeli cylinder (silnik) zagada, to jest to o czym wcześniej napisałem. Jeżeli nie ma pozytywnego skutku, to przyczyna nie leży po stronie elektrycznej (zapłonu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sprawdzałeś, zsuwałeś końcówkę przewodu WN ze świecy i była iskra między końcówką świecy i zdjętym przewodem, czy na innej świecy podłączonej do kabla WN?

 

Sprawdzałem to tak ze w fajkę przewodu włożyłem klucz ampul i zbliżałem go do bloku silnika a 2 osoba kręciła rozrusznikiem i iskra z klucza przeskakiwała na blok silnika.

I tak sprawdzałem każdy przewód WN po kolei i na wszystkich byla iskra.

Czy taki sposób testu cewko jest nie właściwy?

 

Dodano: 31 maj 2017 - 17:37

Jednak to nie cweka zaplonowa. Podłączyłem nowa ale jest to samo co na starej. Jakie jeszcze mogą byc przyczyny braku mocy i duszenia się silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli paliwo jest właściwe, jest właściwa iskra zapłonowa, to głównymi winowajcami trudności rozruchu są ;

- czujnik temperatury płynu chłodzącego ,

- czujnik położenia wału korbowego ( tylko oryginał )Odpalanie silnika problem,

- zanieczyszczony zbiornik paliwa ;Silnik dławi się i gaśnie na PB lub filtr węglowy na opary zapchany,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego ten na łączeniu skrzyni i silnika?

Jeśli tak to wymieniłem go jakiś miesiąc temu, bo auto nie odpalało w ogóle.

Kolego ale samochód odpala.

Po dłuższym postoju odpala i nawet na wolnych obrotach w miarę pracuje lecz po dodaniu gazu się dusi i gaśnie.

Kolejne odpalenie już nie jest takie łatwe. To znaczy odpala ale zaraz się dławi i gaśnie.

P.S. Paliwo na pewno dochodzi do silnika bo wypiąłem wężyk zwrotny przy wtryskach to po włączeniu zapłonu zaczęło sikać paliwem pod ciśnieniem.

 

Dodano: 31 maj 2017 - 19:10

Macie jeszcze jakieś pomysły braki braku mocy i dławienia się silnika?

Filtr węglowy czyli ten w tej czarnej puszce obok obok reflektora?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału - musi być oryginał, bo zamienniki są kapryśne

Po dodaniu gazu się dusi i gaśnie.

Wymień świece na nowe, prawidłowe oraz nowe dobrej jakości przewody zapłonowe.

Trzeba sprawdzić szczelność układu dolotu, przeczyścić przepustnicę i sprawdzić stan krokowca.

Sprawdzić sondę lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem są osmolome ale suche

To wg mnie mieszanka jest bardzo bogata i przez to nie ma mocy. Albo leja wtryskiwacze, albo z pomiarem ilości zasysanego powietrza (ewentualnie coś z przepustnicą), albo coś z sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!