Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Stary filtr (trzeba go dobrze wytrzepać) zakładam na chwilę po to że jeżeli w dolocie będą jakieś śmieci np. z drzew to żeby nie poszło to na parownik bo wcześniejsze odkurzanie okaże się daremne. Odkurzanie po włączeniu już klimy mija się z celem bo parownik jest już mokry. Tak, musisz założyć dekiel puszki filtra (nie musisz zakręcać śrub). Link do poglądowej aukcji żeby nie było że robię reklamę: http://allegro.pl/serwisowy-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-wurth-i6864361401.html Kupuje przeważnie 4 sztuki żeby było do dwóch samochodów na dwa sezony (ktoś może napisać że drogo że po co ale serio środek i metoda są skuteczne). Przy psikaniu wkładam rękę do puszki filtra i staram się spryskać cały parownik (uważaj bo środek jest pod dosyć dużym ciśnieniem i rozpylenie całej puszki zajmuje z 30 sekund a my potrzebujemy ją na 2 razy).

Jeżeli masz bardzo zasyfiony filtr kabinowy to zmieniaj go 2 razy w sezonie i staraj się nie parkować pod drzewami/krzewami z których leci jakiś syf (mam ten problem na parkingu pod pracą i przeważnie to co znajduje we filtrze to właśnie z tych drzew). Jeżeli kupujesz filtr to pomimo opinii krążących po forum o tym że z pionowymi żebrami są beznadziejne i ciężko się je zakłada to bierz właśnie te - przy zakładaniu nie zgniatasz tego filtra tylko robisz z niego równoległobok, filtr wejdzie bez problemu przez otwór a następnie sam się fajnie wyprostuje i będzie dobrze przylegać. http://allegro.pl/oryginal-filtr-kabinowy-renault-megane-iii-k1300a-i6868266386.html (to nie jest reklama ale od jakiegoś czasu zakładam właśnie takie). Jeżeli kupisz filtr z poziomymi żebrami to żeby go założyć należy go zgnieść bo niestety ciężko robi się z niego równoległobok. Po założeniu takiego filtra niestety nie rozprostuje się tak jak powinien i nie zasłania całej powierzchni parownika.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - bezpośrednio na parownik. Jeżeli to co wypsikasz nie bedzie spływało pod samochód to wtedy rurkę możesz wykorzystać do przetkania spływu (zdejmij tylko czerwoną końcówkę, żeby przypadkiem nie została w odpływie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobię jak piszesz za aplikuje ten preparat zatkam zaślepke i doczekam 10min. Potem przez ile ma być włączona klima i na jakim biegu? A czy tam nie będzie za mokro na tym parowniku jak zrobię co pisałeś i przystąpie do montażu filtra? Czy może trxdbs będzie to jakoś osuszyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak że puścisz na minimalną temperaturę klimy i maksymalne obroty wentylatora na 5 minut a później wyłącz klimę i niech pochodzi jeszcze 5 min (parownik wyschnie). Czysty filtr zakładasz po wszystkim. Ten środek do odkażania co o nim wcześniej pisałem to chyba było to: http://allegro.pl/incidin-liquid-spray-1l-promocja-i6435080780.html

nie pamiętam czy rozcieńczało się go izopropanolem (musiałbyś poszukać na forum). Myślę że ten gotowy środek z wurtha jest wystarczający :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodzi o to żeby przed aplikacją parownik był mokry i środek żeby zmył zanieczyszczenia. Później to ma być przedmuchane i odmoczone (przy pracy klimy skrapla się wilgoć z powietrza), znoowu zapsikane i na koniec wysuszone :) Jak weźmiesz się za to to sam będziesz wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się dzisiaj za klimę w samochodzie bratowej - "czyszczona" co roku u mechanika, poprzednia właścicielka robiła to samo. Problem był taki że po kazdym czyszczeniu 2 tygodnie i znowu śmierdziało. Przyczyna - filtr kabinowy nie był wymieniany od 2008 roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fourier napisał:

(...) filtr kabinowy nie był wymieniany od 2008 roku...

I samochód nie "parował" w środku? Aż dziw bierze, że takie rzeczy... Ja kiedyś przeciągnąłem wymianę filtra w Oplu Agila, ale nie o 8 lat :) - nawiew zaczął chodzić głośniej, wentylacji w zasadzie był brak. Chciałbym zobaczyć jak ten filtr wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym samochodem jeździłem okazjonalnie jako pasażer i przeważnie po jakiejś imprezie więc... ;) Próbuję od wczoraj dodać zdjęcia ale cały czas wyskakuje jakiś komunikat o możliwych rozszerzeniach plików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia filtra kabinowego wyjętego z Clio III 1.2 2007 (przebieg chyba 87 tys. km). Na obudowie data produkcji 10.2007 więc filtr był prawdopodobnie wymieniony tylko na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym. Samochód co roku był oddawany do "mechaników" na czyszczenie klimatyzacji.

jeden.jpg.jpg

dwa.jpg

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!