Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Stary filtr (trzeba go dobrze wytrzepać) zakładam na chwilę po to że jeżeli w dolocie będą jakieś śmieci np. z drzew to żeby nie poszło to na parownik bo wcześniejsze odkurzanie okaże się daremne. Odkurzanie po włączeniu już klimy mija się z celem bo parownik jest już mokry. Tak, musisz założyć dekiel puszki filtra (nie musisz zakręcać śrub). Link do poglądowej aukcji żeby nie było że robię reklamę: http://allegro.pl/serwisowy-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-wurth-i6864361401.html Kupuje przeważnie 4 sztuki żeby było do dwóch samochodów na dwa sezony (ktoś może napisać że drogo że po co ale serio środek i metoda są skuteczne). Przy psikaniu wkładam rękę do puszki filtra i staram się spryskać cały parownik (uważaj bo środek jest pod dosyć dużym ciśnieniem i rozpylenie całej puszki zajmuje z 30 sekund a my potrzebujemy ją na 2 razy).

Jeżeli masz bardzo zasyfiony filtr kabinowy to zmieniaj go 2 razy w sezonie i staraj się nie parkować pod drzewami/krzewami z których leci jakiś syf (mam ten problem na parkingu pod pracą i przeważnie to co znajduje we filtrze to właśnie z tych drzew). Jeżeli kupujesz filtr to pomimo opinii krążących po forum o tym że z pionowymi żebrami są beznadziejne i ciężko się je zakłada to bierz właśnie te - przy zakładaniu nie zgniatasz tego filtra tylko robisz z niego równoległobok, filtr wejdzie bez problemu przez otwór a następnie sam się fajnie wyprostuje i będzie dobrze przylegać. http://allegro.pl/oryginal-filtr-kabinowy-renault-megane-iii-k1300a-i6868266386.html (to nie jest reklama ale od jakiegoś czasu zakładam właśnie takie). Jeżeli kupisz filtr z poziomymi żebrami to żeby go założyć należy go zgnieść bo niestety ciężko robi się z niego równoległobok. Po założeniu takiego filtra niestety nie rozprostuje się tak jak powinien i nie zasłania całej powierzchni parownika.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - bezpośrednio na parownik. Jeżeli to co wypsikasz nie bedzie spływało pod samochód to wtedy rurkę możesz wykorzystać do przetkania spływu (zdejmij tylko czerwoną końcówkę, żeby przypadkiem nie została w odpływie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobię jak piszesz za aplikuje ten preparat zatkam zaślepke i doczekam 10min. Potem przez ile ma być włączona klima i na jakim biegu? A czy tam nie będzie za mokro na tym parowniku jak zrobię co pisałeś i przystąpie do montażu filtra? Czy może trxdbs będzie to jakoś osuszyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak że puścisz na minimalną temperaturę klimy i maksymalne obroty wentylatora na 5 minut a później wyłącz klimę i niech pochodzi jeszcze 5 min (parownik wyschnie). Czysty filtr zakładasz po wszystkim. Ten środek do odkażania co o nim wcześniej pisałem to chyba było to: http://allegro.pl/incidin-liquid-spray-1l-promocja-i6435080780.html

nie pamiętam czy rozcieńczało się go izopropanolem (musiałbyś poszukać na forum). Myślę że ten gotowy środek z wurtha jest wystarczający :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodzi o to żeby przed aplikacją parownik był mokry i środek żeby zmył zanieczyszczenia. Później to ma być przedmuchane i odmoczone (przy pracy klimy skrapla się wilgoć z powietrza), znoowu zapsikane i na koniec wysuszone :) Jak weźmiesz się za to to sam będziesz wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się dzisiaj za klimę w samochodzie bratowej - "czyszczona" co roku u mechanika, poprzednia właścicielka robiła to samo. Problem był taki że po kazdym czyszczeniu 2 tygodnie i znowu śmierdziało. Przyczyna - filtr kabinowy nie był wymieniany od 2008 roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fourier napisał:

(...) filtr kabinowy nie był wymieniany od 2008 roku...

I samochód nie "parował" w środku? Aż dziw bierze, że takie rzeczy... Ja kiedyś przeciągnąłem wymianę filtra w Oplu Agila, ale nie o 8 lat :) - nawiew zaczął chodzić głośniej, wentylacji w zasadzie był brak. Chciałbym zobaczyć jak ten filtr wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym samochodem jeździłem okazjonalnie jako pasażer i przeważnie po jakiejś imprezie więc... ;) Próbuję od wczoraj dodać zdjęcia ale cały czas wyskakuje jakiś komunikat o możliwych rozszerzeniach plików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia filtra kabinowego wyjętego z Clio III 1.2 2007 (przebieg chyba 87 tys. km). Na obudowie data produkcji 10.2007 więc filtr był prawdopodobnie wymieniony tylko na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym. Samochód co roku był oddawany do "mechaników" na czyszczenie klimatyzacji.

jeden.jpg.jpg

dwa.jpg

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!