Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski ? Świece ? dziwne zachowanie samochodu


Zolty

Rekomendowane odpowiedzi

Zolty dobra decyzja, to byłby początek skarbonki, a znając życie przy okazji naprawy wyjdzie to i jeszcze tamto.

 

Andrzej, odpowiedz szczerze na pytanie. Czy gdybyś miał uszkodzone auto o wartości 2-3tys zł, dołożyłbyś 7 tys żeby je naprawić za wszelką cenę i nie wyjść na maminsynka?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, koledzy - wyszło wielkie nieporozumienie. Zrozumiałem (opacznie), że Zolty wykonał naprawę wg.kosztorysu i zasugerowałem kontrole, czy w paliwie nie ma opiłków. To jest jeszcze wolny kraj i Zolty może auto sprzedać za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów. Mam bardzo podobne objawy w mojej Megii II. Pojawia się błąd Check injection, auto ma problem z odpalaniem, pojawia się biała chmura, usunięcie błędu pomaga na ok 200km. Za każdym razem problem dotyczy jednego wtryskiwacza dokładnie trzeciego. Diagnoskop wskazuje problem na obwodzie wtryskiwacza. Wtryski zostały zamienione miejscami, wiązki kabli na odcinku wtryskiwacz komputer sprawdzone, wtryski nie przelewają, z turbiny pojawia się minimalny wyciek oleju ale aktualnie turbina pracuje poprawnie. Moje pytanie co do przypuszczalnej przyczyny, czyli opiłków w paliwie. Błędy nie powinny pojawiać się na wszystkich wtryskiwaczach a nie tylko na jednym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o błąd pojawiający się tylko na 3 cylindrze to tylko kwestia czasu, aż na pozostałych błąd się pojawi. Opiłki załatwią po ciuchu całą resztę. O ile jest to początek awarii to warto od razu zbadać pompę czy się nie łuszczy. Możliwe, że pozostałe wtryski można jeszcze uratować przed śmiercią gdy podejdziesz do tematu szybko. Dzięki temu może uda się uratować przed wydawaniem fortuny na naprawę wszystkich wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że często przyczyną takiego rodzaju błędu na obwodzie wtryskiwacza jest komputer. Jeżeli tak, czy istnieje sposób naprawy takiego komputera? Czy tylko podmiana komputera z ingerencją w program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków koszty naprawy komputera wtrysku przekraczają cenę nowego, oraz kwestia gwarancji.

Kolego, nie czekaj aż błędy pojawią się na wszystkich wtryskach, sprawdź organoleptycznie czy nie ma opiłków metali w paliwie. Przestudiuj temat zalecany przeze mnie .

Błąd Check injection, nie musi oznaczać obecności opiłków, ale temat dobrze jest zgłębić dla swojego dobra.

Skontroluj turbinę, odmę, zawór odmy i magistralę olejową turbiny ( pojawia się biała chmura )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma objawów OPIŁKÓW w paliwie, a masz zamiar jeszcze pojeździć autem to zalecam;

1/zregenerować pompę wtryskową ( za 800 zł ),

2/sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku, stan panewek i pompę olejową (najlepiej wymienić na nowszego typu, dającą wyższe ciśnienia ) bo większość aut ma grubo > 200.000 km przebiegu, mimo że licznik pokazuje inaczej,Różnice w silnikach 1,5 dci,

3/cieszyć się z jazdy przez następne ok. 200.000 km przebiegu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę odkopię temat, ale opowiem co się umnie zmieniło.
 

Pomoc przy megance zaoferował mi ojciec kolegi. Posprawdzal mi caly uklad paliwowy w poszukiwaniu opiłków i nigdzie ich nie znalazl w przeciwienstwie do seriwsu.

Posprawdzal wtryski i jak sie okazało tylko jeden wtrysk przelewal bardzo mocno(ten na ktorym komputer pokazywal blad, dwa lekko, a czwarty jak nowka). Zakupiłem regenerowany wtrysk na popularnym serwisie aukcyjnym za 369zl. Po wymianie wtrysku auto jeździ jak nowe.

 

Czyli z kosztow proponowanych przez serwis 5500zł wyszło 369zł plus flaszka.

 

:lapka:

Regulamin: Pkt. 5.6 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!