Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski ? Świece ? dziwne zachowanie samochodu


Zolty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W zeszłym tygodniu pojawił mi się błąd "CHECK INJECTION" gdy jechałem na rezerwie. Zauważyłem wtedy głośniejsza pracę silnika, lecz żadnej róznicy nie było jeśli chodzi o jazdę. Musiałem, tego dnia jeszcze samochodu używać, jeździł i odpalał normalnie, za wyjątkiem głośniejszej pracy silnika. Następnego dnia rano nie odpalił. Laweta zabrała Megane na warsztat.

Skasowali mnie 130zł za usunięcie błedu. Powiedzieli ze komputer pokazał bład na drugim cylindrze i jest to wina wtrysku. Chcieli mnie naciagnac na wymiane wszystkich 4 wtrysków + pompa. Powiedzieli, że sprawdzili ciśnienie na cylindrach i silnik jest w dobrej formie. Ale koszta jakie mi zaśpiewali zbiły mnie z nóg. Po usunięciu błedu przejechałem normalnie 100km, zalałem lepsze paliwo.

Błąd sie powtorzył, ale tym razem odpala za pierwszym razem na zimnym silniku o ile dodam mu troche gazu, towarzyszy przy tym biała chmura, ale nie duża.

Zaobserwowałem, że po usunięciu błedu samochód nie ma żadnych odznak nieprawidłowego działania. silnik chodzi rowno, nie trzęsie się.

Załatwiłem sobie OBD2 od kolegi i pokazuje mi 2 błedy:

P0380 / 0380

- Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka*

- Glow Plug Circuit A Malfunction*

P0202 / 0202

- Obwód wtryskiwacza cylinder 2 - usterka*

- Injector Circuit Malfunction - Cylinder #2*

Po skasowaniu ich i przejechaniu pojawia mi sie tylko przy pomocy OBD2 blad P0380. Samochod jezdzi dobrze żaden service sie nie wyswietla. Ale po dluzszej chwili pojawia sie P0202 nie zaleznie od ilosci dodawania gazu. Wtedy samochod jak by wchodził tryb awaryjny.

Jak myslicie czy to wina swiec, przez co może powodować błąd wtryskiem ? W środę jadę na serwis aby mi zdiagnozowali dokładnie przyczynę. Lecz przestałem ufać im i chciałbym się Was doradzić o prawdopodobne przyczyny abym mógł mechanika naprowadzić w razie potrzeby.

BTW. dziwne wydaje mi się to, że po skasowaniu błedu auto jeździ jak przedtem, nie powinno być tak, że przy walniętym wtrysku będzie czuć rożnice bądź słychać ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2003, auto posiadam od ponad roku, zrobiłem już nim ponad 50k km.

Wiem, że naprawić trzeba. Byłem od razu z tym u mechanika jak się problem pojawił, ale nie potrafili mi pomóc, po za usunięciem błędu oraz zaoferowaniem nowych wtrysków i pompy za około jedyne 7000zł.

 

krzychu73 - czy wymagana jest wymiana całego układu czy da się zregenerować pompę plus ewentualny wtryskiwacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojawiły się opiłki metalu w paliwie to czeka Cię konieczność kompleksowej naprawy. Poczytaj Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006. Opisz tą przygodę w tym temacie, aby inni użytkownicy skorzystali z Twojej wiedzy i sposobu rozwiązania problemu. W temacie tym masz podane ceny usług, w zależności czy zdecydujesz się na regenerację części czy na nowe części

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0380 to jest spalona świeca. Po rozruchu zimnego silnika świece są na krótko załączane i stąd pojawia się ten błąd. Nie ma to nic wspólnego z drugim błędem.

Błąd P202 to uszkodzenie elektryczne sterowaniem wtryskiwaczem. Albo uszkodzone cewka wtryskiwacza, albo wiązka do niego, albo połączenie przy komputerze wtrysku albo uszkodzony komputer wtrysku. Najtaniej wyjdzie zamiana wtryskiwaczy miejscami i sprawdzenie czy błąd wędruje za wtryskiwaczem, czy pozostaje w tym samym miejscu.

Przy łuszczącej pompie na 95 % miałbyś uszkodzone cztery wtryskiwacze, samochód by nie odpalał lub odpalał by za dziesiątym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Aktualnie do dzisiaj auto jeździło bez zarzutu. Nie ważne jak bym się starał błąd ponownie nie chcę się pokazać.

Odstawiłem auto do serwisu specjalizujący w naprawach dieslach. Mają mi posprawdzać wszystko, prawdopodobnie jutro będę coś wiedział.

Andrzeju, temat Twój przestudiowałem i to nie raz, na pewno zastosuje pewne rady, lecz nie wszystkie punkty. Auto ma swoje lata i bez sensu ładować w nie, aż takie duże pieniądze. Nie zależy mi na tym aby mój mercedes był w stanie kolekcjonerskim. Kupiłem go od znajomego za śmieszne 5000 zł. Miałem przygodę z alternatorem + plus eksploatacyjne wymiany i do tego ta awaria i już po roku użytkowania więcej włożyłem w auto niż za nie dałem.

 

Dodano: 23 cze 2017 - 00:13

Samochód z serwisu odebrałem. Wnioski? do regeneracji 4 wtryski, wykonano test przelewowy i się z nich leje. Ale dramatu nie ma, dla Andrzeja pewnie będzie. Niestety ja mojego mercedesa nie mam zamiaru remontować, nie opłaca się.

 

Dla potomnych napisałem osobny temat odnośnie kosztów regeneracji układu paliwowego, aby wiedział by wiedzieć z jaką awarią ma do czynienia. Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy były opiłki metalu w paliwie ???

Jeżeli tak to trzeba koniecznie wymienić zbiornik paliwa, rampę i przewody paliwowe, bo w przeciwnym razie za chwilę będzie to samo.

Proponuje sprawdzić;

-ciśnienie oleju na gorącym silniku ( pompa olejowa, panewki ), Główna przyczyna uszkodzenia turbo

-turbinę, magistralę olejową turbiny,

-odmę i zawór odmy

O świecy żarowej ani słowa ???

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Andrzeju.

Proponuję przeczytać jeszcze raz mój poprzedni post ze zrozumieniem. Nie mam zamiaru naprawiać Meganki! Proponowany kosztorys naprawy nie obejmuje nawet tego co proponujesz by zrobić dodatkowo przy całej operacji. Mechanik wykonał najprostszy test przelewowy wtrysków. Stwierdził że są do regeneracji. Podał mi już wtedy kosztorys naprawy nie rozkręcając dalej całego samochodu bo nie miało sensu. Tylko dodatkowe koszta. Planuje sprzedać Megane za śmieszne pieniądze. A to co miałem wydać na naprawę,wydam na zakup innego samochodu,z mniejszym przebiegiem, młodszy rocznikowo.

 

PS. Odnośnie świec. Wymieniono 1 świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisałem że naprawiłem ? Tylko sprawdziłem co się dzieje. A czy Ty idziesz od razu do zakładu pogrzebowego jak masz grypę czy najpierw do lekarza ?

Za świece zapłaciłem grosze. Chyba warto mimo wszystko dać do mechanika by sprawdził co dolega ? Czy zawsze problem z odpaleniem czy kontrolka serwisu musi oznaczać walnięta panewki, czy wtryski, a do tego wg. Ciebie wymiana pół samochodu? Zawsze może być jakaś pierdoła co to powoduje. Nie koniecznie to co na siłę starasz się każdemu wcisnąć i przekonywać do swojej racji jest prawdą i sprawdzi się w każdym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nikomu nie staram się wcisnąć i przekonać do swojej racji. Jeżeli użytkownik nie jest maminsynkiem to skorzysta z rady .

Uświadamiam użytkownikom istniejące zagrożenie i proponuje sprawdzić, a to nie znaczy że trzeba od razu robić remont

Lepiej zapobiegać niż leczyć - znane przysłowie już w starożytnym Rzymie

Ceny w kosztorysie - znacznie zawyżone .Patrz;POMPA WTRYSKOWA 1,5 DCI RENAULT 9042A041A DELPH

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli użytkownik nie jest maminsynkiem to skorzysta z rady .

Kto tu chyba chce odpocząć od pisowni na forum :!:

Proszę takie teksty zachować dla siebie.

Zolty: wie co i jak i jest świadomy swoich poczynań i nie musisz go naciągać :!:

Ktoś inny może po prostu się nie do końca znać i nie musi, co nie znaczy, że jak coś się stanie to zaraz maminsynkiem jest. :!: <czerwona>

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Prezes :)

 

Drogi Andrzeju, to Ty masz tutaj problem z czytaniem ze zrozumieniem... W temacie spytałem się o radę odnośnie błędów i zachowania samochodu. Udałem się do specjalistycznego serwisu odnośnie wtryskiwaczy. Wnioski ? Nie opłaca mi się naprawiać. Czysto biznesowa decyzja. Po czym wyskoczyłeś z radami co powinienem zrobić dalej... Na całe dwie wizyty wydałem łącznie 504,80 zł(pierwsza usunięcie błędu, druga konkretna diagnostyka). To nie jest duży koszt w porównaniu do kosztów całej naprawy. A zaoszczędzoną kasę dołożę do jakiegoś nowego fajnego autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!