Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Która opcja najlepsza?


KolaLBN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zamierzam zakupić nowe megane IV w wersji intens hatchback.Biore pod uwagę silnik 1,2 TCE o mocy 130KM lub 1,5 dci o mocy 110 KM.W przypadku 1,2 TCE manual kosztuje 75600 a edc 83600.Obecnie jezdze automatem ale roznica 8000zl jest duza.Pod uwagę biore też co bedzie po zakonczeniu 5letniej gwarancji ktora chce wykupić.Od 3 lat jezdze automatem ale wczesniej tylko manualami.Rocznie jezdze okolo 18.000km z czego 65% to duze miasto a reszta to glownie drogi krajowe.Mam zamiar pojezdzić autem okolo 8lat czyli do przebiegu okolo 130000km.Przyznam że bardziej wolalbym automata i jestem w stanie doplacić te 8.000 zł do wygody ale dręczy mnie jedna myśl.Czy ten automat edc traktowany spokojnie nie rozleci sie już przy przebiegu 90.000km czyli po gwarancji?Ile taki autoamt powinien wytzrymać przy spokojnym uzytkowaniu?A jak ma sie sprawa z tym 6biegowymi manualami?Czy one wytrzymają dluzej niz automat?jesli dluzej to w cenie 1,2 edc moge zakupić też 1,5 dci a manualu.Ale czy z moimi przebiegami warto brać dizla pod uwagę?Robie duzo krótkich odcinków.Z jednej strony komfort i wygoda autoamta i niepewnosc czy wytrzyma do tych 130000km a z drugiej strony niepewność czy dam radę jeszce zmusić sie do manuala ale mając świadomość że skrzynia manulana mi sie nie posypie zaraz po gwarancji.Co mam wybrać?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszą opcją będzie dla Ciebie chyba TCE - stosunkowo dużo jeździsz po mieście, gdzie automat to wygoda, sam powinieneś o tym wiedzieć. Mocne strony diesla objawiają sie głównie podczas szybkiej jazdy po drogach ekspresowych i autostradach. Raczej nie martwiłbym się o resurs skrzyni.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDC ma całkiem niezłe opnie, lepsze niż DSG ;) Ja bym wolał te 8 tys dopłacić do wersji grandtour i innego wyposażenia, ale powoli staję się Januszem więc to moja opinia :)

A co do silnika - TCe. Dla diesla jazda miejska to męka. W mieście diesel nie pokaże atutów (elastyczność, spalanie). A te 130 tys km to nawet dla turbomalucha dystans znośny i da się później autko sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się pierwszy post w dziale o EDC użytkownika, któremu padły sprzęgiełka w skrzyni przy przebiegu 5 tysięcy. Trochę to dziwne, czekam na jego odzew, bo jestem ciekaw czy objawy pojawiły się znienacka, czy coś było bagatelizowane. Sam posiadam EDC, o czym jako autor wspominam w tamtym temacie w dziale o silnikach 1.2.

Początkowe szarpnięcia o których pisałem przy 3 pierwszych biegach teraz są już prawie niezauważalne, nie wiem czy elementy skrzyni jakoś się spasowały, ale przy około 4 tys. zmiana 3 pierwszych biegów jest gładziutka. Obecny przebieg 6.5 tys. i złego słowa nie mogę powiedzieć o skrzyni i silniku. No może poza spalaniem, bo w mieście przy automacie i laciach 18 nie da się zejść poniżej 9 w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geble.9 litrow to jeszce jest spoko w miescie.Moze to też wynika z tych kol 18tek?Moze na mniejszych by mniej palil.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Megane z manualną skrzynią (i tym samym silnikiem) spala po Warszawie ok 9,5-10,0l. Koła 17stki. Jeżdżę dość spokojnie a odcinki to 3-7km po Śródmieściu i okolicach. Głównie w godzinach szczytu.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienili na gwarancji ?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Tu można śledzić wątek. Póki co nic nie wiadomo, poza tym, że ma być wymieniona w sierpniu.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Nie żłopie Ci oliwy przy tak krótkich odcinkach?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żłopie Ci oliwy przy tak krótkich odcinkach?

Nie wiem. Nie sprawdzałem. Póki co całkowity przebieg to 2500km a miasto to u mnie i tak zaledwie 30% tego przebiegu. Nie będę się wygłupiał żeby sprawdzać co chwilę olej przy takich przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do silnika - TCe. Dla diesla jazda miejska to męka. W mieście diesel nie pokaże atutów (elastyczność, spalanie).

A jakie atuty ma w mieście benzyna?

Spalanie na poziomie 10 litrów /100 km?

Moja megane dci 1.5 przy jeździe czysto miejskiej pali latem do 4.5 litra ON/100 km, zimą dochodzi do 5,5 litra ON/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!