Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II CC w dieslu, proszę o porady i opinie


Stusi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Przymierzam się do zakupu Renault Megane II CC z silnikiem diesla. I w tym miejscu proszę Was o kilka porad. Przede wszystkim interesuje mnie silnik 2.0dCi 150 KM. Czy to prawda że jest on już mniej awaryjny niż 1.9? Po drugie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Chodzi mi o typowe usterki i niedomagania Megane oraz oczywiście sprawy związane z dachem ( w tej kwestii jestem zielony to będzie moje pierwsze cabrio) No i oczywiście jak możecie to opiszcie mi swoje wrażenia z jazdy  i eksploatacji tego autka, może być  w innych nadwoziach  a jeżeli ktoś ma ten model w CC to juz w ogóle super. :rolleyes: A jeżeli podobny temat już jest to sorry za dubel ale w wyszukiwarce niż odpowiedniego nie znalazłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to Ci nie powiem, bo mam benzynę. Ale jak kupujesz diesla to weź ze sobą dobrego mechanika w tej dziedzinie bo możesz się nieźle wkopać. Ale zwrócić musisz uwagę tradycyjnie, czy nie jest po poważnym dzwonie - czyli miernik lakieru i jedziesz bardzo dokładnie samochód dookoła. Sprawdź czy są naklejki na tylnych częściach progów i małe naklejki na górnej części błotników tylnych na wysokości tylnych bocznych okien.

Niedomagania w każdym modelu mogą być różne, jeżeli to twoja pierwsza meganka to najlepiej mieć ze sobą kogoś kto ma megane II i zna wszystkie triki - np. gdzie włączyć ogrzewanie lusterek :-) , jak działa HF czy jak włączyć tryb testowy zegarów, żeby sprawdzić czy np nie wylutowali diody od poduszek powietrznych lub ABS-u, żeby świecąc nie kuła w oczy kupującego i wiele innych rzeczy.

Co do dachu to oczywiście powinien się płynnie otwierać i składać. Podczas jazdy lepiej jechać z zamkniętym, aby sprawdzić czy za mocno dach nie stuka na nierównościach. Oczywiście możesz jeszcze polać wodę i sprawdzić czy nie cieknie, ale to tylko pomaga w skrajnych przypadkach (dużych nieszczelnościach). Jeżeli dach nie był po wypadku to nieszczelność dachu jest do ogarnięcia za niewielkie pieniądze (nawet za darmo).

Ogólnie 2,0 diesla jest mało więc nie napalaj się jak już jakiegoś zobaczysz, bo może się źle skończyć.

Na twoim miejscu poświęcił bym kilkanaście godzin na dział forum Zakup - Megane II. Po kilkudziesięciu postach zaczniesz sobie wyrabiać pewien obraz czego się spodziewać podczas kupna.

A jak się jeździ? Z otwartym dachem super, ale jak się ma windschota, bez niego trochę wieje przy szybszej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, właśnie o coś takiego mi chodziło. Wiem, że z tym silnikiem nie będzie łatwo znaleźć, bo nie ma ich za dużo, ale nie spieszy mi się. Co do diesla akurat jakieś tam pojęcie mam ,bo jeżdżę Alfą 156 JTD i mam już 323 tys. przebiegu, więc już troszkę te jednostki poznałem, aczkolwiek wiadomo, że każdy silnik jest inny, dlatego wolę zapytać użytkowników tego konkretnego motoru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka wygląda nawet fajnie, ale mimo wszytko wolałbym z silnikiem 2.0 i troszkę mniejszym przebiegiem. Może ktoś przyglądał się bliżej temu egzemplarzowi i może coś o nim więcej powiedzieć?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-cabrio-2-0-diesel-150km-bezwypadkowy-sliczny-ID6yZ7q9.html#bc74288b42

Edytowane przez Stusi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żeby kupić dobre auto dla siebie to trzeba ok. 0,5 do 1 roku poszukiwań. Każda  wizyta  związana z zakupem danego modelu, będzie dobrą lekcją na przyszłą wizytę , Ilu miał właścicieli ?? Czy  jest  bez wypadkowy?? bez  kolizyjny ??   Co  ile była  wymiana oleju ? Jak co 30.000 km to trzeba przyjrzeć się;  a/ jakie są ciśnienia sprężania w cylindrach ?  b/ jakie ciśnienie oleju na gorącym silniku ?   c/ jaki olej był stosowany?  Czy komputer nie wykazuje błędów ?  czy silnik równo pracuje ?  czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto ? jaki stan tarcz hamulcowych, klocków , opon?  czy jest zestaw kół zimowych ? Letnich?  czy  wszystko w aucie działa tak jak trzeba ?  jaki stan płynu hamulcowego ? chłodzącego ?  czy nie ma przedmuchów po zdjęciu korka wlewu oleju ?? czy jest pełnosprawne koło zapasowe ??  Podjechać na stacje diagnostyczną w celu kontroli podwozia, hamulców, świateł, analizy spalin  oraz czy nie ma śladów spawania i maskowania tej czynności ??  Polecam  temat ;

Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pcz_07 napisał:

Pokaż, które masz na myśl

Jak na zdjęciu. Taka sama naklejeczka jest z drugiej strony. Bynajmniej to jest rok prod. 2003.

20170803_203421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Możliwe, sam nie wiem po co akurat tutaj te naklejki, ale wyglądają na oryginalne i z 2 razy na innych takie widziałem. Nie gwarantuje, że na 100% wszystkie takie miały. Może inni napiszą czy takie mają, to można by było potwierdzić czy zawsze były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Megane II CC 2.0 DCi (2008) i nie mam takich naklejek.

XXX

Co do samego modelu przed zakupem to skupiałbym się w pierwszej kolejności na:

XXX

1)  bez wypadkowości - każda poważniejsza stłuczka powoduje uszkodzenia dachu (pasowania dachu z nadwoziem). Dach później trzeszczy, przecieka, słychać szum podczas jazdy a poprawne wyregulowanie tego elementu jest niemożliwe. Mierząc miernikiem pamiętaj, że błotniki są z plastiku. A i nie panikuj mierząc szczeliny w przednim zderzaku (ten silnik jest tak upchnięty, że naprawdę wymiana żarówki to ściąganie zderzaka). 

XXX

2) stan techniczny silnika - silnik akurat jest największym atutem tego auta bo nie jest od renault (znikome spalanie, dynamiczny) ale jak to silnik ma też kilka wad. Zacznij od wycieków oleju, sprawdzaj wszędzie! tzn. turbina; EGR; odma, owszem tam może być olej ale suchy zaschnięty, jeśli przejedziesz chwile i później poczujesz świeży płynny olej - to może być sygnał poważnych usterek. 

XXX

3) sprawdź ogólną pracę silnika - fajnie było by umówić się z kimś na odpalenie zimnego silnika, u mnie pierwszy poranny rozruch to jakiś dramat, kręci 2-4 sekundy, złapie lekko temperaturę i odpala jak należy. Następnie oceń pracę silnika tzn. Czy nie słychać metalicznego dźwięku na jałowym biegu; świstów z intercoolera itd.

XXX

4) stan techniczny sprzęgła/dwumasy -  podczas jazdy wkręć go na wyższe obroty, ujmij gazy i wciśnij normalnie sprzęgło; gdy słychać huk może oznaczać to usterki dwumasy. 

XXX

XXX

Jak wspomniano wyżej, jest mały wybór także na pewno będziesz musiał iść na jakiś kompromis ale myślę, że jeśli zerkniesz na rzeczy wypunktowane to na pewno oszczędzisz kilka złotych. 

XXX

Życzę powodzenia!

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

 

lapka2.gif

Regulamin 

pkt.5.9 - Enter - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!