Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno przesiadłem się z megane I  1600 z 2002 r  do megane  III  1600  z 2010 . Ten model w porównaniu z poprzednim jeśli chodzi o zawartość elektroniki  to jak Star Trek do Ursusa c 360.

Przejechałem tym samochodem  nieco ponad 2000 km i zdarzyło się dwa  razy , że po odpaleniu  nagle samoczynnie wzrastają obroty silnika . Dzieje się to bardzo szybko i do ok.6-7tyś obr. Po chwili opadają i wyświetla się informacja " Stop możliwa awaria".  Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wszystko jest OK.  Gdy przeanalizowałem te zdarzenia to okazało się , iż w obydwu przypadkach po włożeniu karty-kluczyka do gniazda nie odczekałem by przeszedł cały "test systemów pokładowych" i nie wyświetlił się napis "OK" , tylko od razu odpaliłem silnik wciskając starter. W związku z powyższym mam pytanie : czy takie zachowanie silnika może być faktycznie spowodowane tylko i jedynie moim pośpiechem i nieprzeczekaniem testu przed odpaleniem , czy też powinienem się czymś martwić ?  Za pomoc dziękuję - Kompresja.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie kiedyś w fordzie okazało się ze to silniczek krokowy, może i u ciebie tak bedzie

REGULAMIN

Pkt. 5.7 - Przypominam, że w języku polskim istnieje coś takiego jak zdanie zaczynające się wielką literą, a kończące kropką!

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie czekam na przejście testów, mało tego, mam opcję Hands Free, więc nie muszę wkładać karty - wsiadam, wciskam hamulec (automat) i Start - auto odpala się od razu i po odpaleniu już są testy przeprowadzane. Obroty idą mi do ok 2tyś po czym spadają do 750.

Stawiałbym na przepustnicę - wystarczy ją odkręcić i przeczyścić z obu stron. W Megankach 3 dość szybko się brudzą. No albo wspomniany silniczek krokowy, aczkolwiek w moim silniku ani on ani przepływomierz - nie występują :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 dla silnika 1.6 raczej normalne nie jest. U mnie po uruchomieniu przy włączonej klimatyzacji na ssaniu jest 1500 i później spada aby zatrzymać się przy około 950.

Bez ssania silnik startuje od razu w okolicy 1000-950 obrotów.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W zeszłym tygodniu obroty całkowicie oszalały . Co chwilę wzrastały do ok.7000 , opadały i ponownie wzrastały. Nie pomogło restartowanie silnika i naciskanie i unoszenie dźwigni gazu. Po chwili pojazd przeszedł w stan awaryjny  i pozwolił mi jedynie zjechać na pobocze.  Skończyło się na wizycie w warsztacie i okazało się , że uszkodzony był pedał gazu a raczej :" mechaniczno-elektroniczny moduł  sterowania mieszanki i obrotów" Po prostu obudowany plastikami potencjometr suwakowy jak w radiu -  Ha Ha - kiedyś to był wygięty pręt z gumą pod nogę  z drugiej strony dołączony do linki gazu. Wtedy kosztował on kilkanaście złotych. Tak jak i sama linka. - Wiem , bo wymieniałem w poprzedniej megane I ./ A teraz ? - o nowym nie mówię - używka z allegro  załatwia sprawę. 

Edytowane przez kompresja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!