Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawiony rozrząd czy coś innego?


DD11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byłem wczoraj na sprawdzenie u gazownika auta żeby założyć gaz, ale się mu niespodobało... Na luzie troszkę dziwnie on chodzi tak jakby nierówna praca mimo tego że obroty są ok, na kompie pokazało mu że auto ma za duże doładowanie (czy ciśnienie doładowania ?? wartość ok 43-46 było a mówił że max to 30) no i powiedział że 90% rozrząd do ustawienia, ok zrobię to bo czasami miał problem z odpalaniem że trzeba było gazu dodać aby odbił rozrusznik więc może 1 ząbek jest przestawiony. Ale co wy o tym sądzicie? Może wina jest czegoś innego? Lewego powietrza niby nie łapie, tylko tyle że z tyłu silnika kiedyś pojawiło się troszkę oleju przez co uszczelniłem odmę tą nad pokrywą zaworów ale nwm czy pozostał niestarty olej czy też dalej minimalnie cieknie (jest tylko troszkę mokry więc raczej nic poważniejszego). Ale i to może nie ma nic wspólnego, więc na co powinienem zwrócić uwagę oprócz tego rozrządu?

Edytowane przez DD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości ?  Wg.danych  ma  mały przebieg . Auto przygotowane do montażu LPG,  to silnik musi być  na 100 % sprawny  i  chodzić  jak  w  zegarku   a  więc  przede  wszystkim   rozrząd , zawory ,  kompresja  w  nienagannym  stanie,  właściwy  olej   silnikowy,  sprawne  cewki  i  świece  zapłonowe,  brak  wycieków   paliwa , oleju   aby  po  montażu  LPG,  nie  było  okazji zwalić  na  dany  element  silnika   a  nie  na  niewłaściwy  montaż  LPG  i  nieprawidłową  regulację  wykonaną  przez   gazownika .  Gazownik  sprawdzony,  blisko  domu  ,  instalacja  gazowa  Stag .  Przejdź   do  działu  LPG  np;  Jaka instalacja gazowa LPG do Megane 2.0T

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat gazownik bd dobry bo opinie bardzo dobre ma, co do instalacji to mam do wyboru na sterowniku Stag np Q-box plus albo to co oni oferują LPGTech w tych samych cenach. Auto mam 2 lata, chodzi idealnie wszystko sprawne przyspieszenie jest, super jazda etc... tylko tyle że wg gazownika nierówno troszkę chodzi i że jest niby rozrząd przestawiony ale może i te Meganki tak miały? Ustawić dla świętego spokoju ustawię i podskoczę do nich kolejny raz sprawdzić, ale nwm czy mogłoby być to coś innego niż rozrząd jeżeli doładowanie za duże (mówił o doładowaniu czy o ciśnieniu doładowania (auto bez turbo normalne 140 KM))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.gazownika ( bd dobry ) nierówno troszkę chodzi ?  co pokazuje obrotomierz ?  Czy  filtr  paliwa, powietrza, wymienione,  czyste,  świece sprawdzone ?  Warto  przeczyścić  przepustnicę,  zadbać  o  szczelność  układu  powietrznego  oraz  poprawność  łączy  elektrycznych, złączek , wtyczek.  Jeżeli  było  ostatnio  dużo  jazd  po  mieście,  czy  na  krótkich  odcinkach,  warto  dać   kilka  razy  po  garach , ustawienie rozrządu  sprawdzić. Oleju nie bierze ?  Ile pali średnio ?  Problem z przepustnicą i sondą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrotomierz pokazuje ok, na kompie też ma odchyły niewielkie (wg gazownika trochę dziwnie chodzi, ale może te autka tak były robione?), ale czuć nawet jak się siedzi w środku to na biegu jałowym cyklicznie co jakieś 10 sekund minimalnie, ledwo wyczuwalnie auto jakby drga, ale wg mnie wszystko ok. Filtr paliwa nieobecny, nie ma go, powietrza wymieniony, świece nowe, stare też były ok ale wymieniłem. Przepustnica przeczyszczona, układ szczelny, złącza i wtyczki wszystkie do których był dostęp przeczyszczałem, po garach to ma dość często :-) oleju nie bierze, pali średnio 8.3 l/100. Dbam o to autko więc wszystko co wymieniłeś było już robione :-) Zostało tylko ten rozrząd ustawić. Od kiedy go kupiłem już tak chodził więc nie miałem się do czego doczepić, chodzi fajnie jeździ też ok, a tu do gazu jakiś problem... Problemu z postu który podesłałeś nie ma u mnie, auto nie muli, jest dynamiczne, nic takiego nie ma miejsca, żadnych błędów komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Filtr paliwa jest zintegrowany  z  pompa paliwa  w  zbiorniku  i  wymienia  się  go  razem  z  pompą  paliwa  co  ok.  240.000 km . Jeżeli   to  niedomaganie  nie  ustanie  po  regulacji  rozrządu,  zamontuj  dodatkowy  filtr   paliwa  w  komorze  silnika .  Przy  zasilaniu  LPG , pompa  paliwa  jest  narażona  na   uszkodzenia ;  Jak odłączyć pompę  paliwa  po  przełączeniu  na gaz ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz ujmując mam coś przed tylnym kołem od strony kierowcy ale z tego co się dowiedziałem nie jest to filtr paliwa tylko węglowy pochłaniacz oparów paliwa. Dzięki wielkie za twoją pomoc, zobaczę co będzie po ustawieniu rozrządu i jeszcze napiszę co było przyczyną zwiększonego doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węglowy  pochłaniacz  oparów  paliwa ( to jest  to )  przy  tym  przebiegu  na 100 %  jest  sprawny.  Nie  masz   problemu  przy  tankowaniu ??

Jazda  po  mieście,  jazda  na  krótkich  odcinkach,  powoduje  zapychanie  katalizatora  w  silnikach  iskrowych  oraz  zapychanie  Fap-a  w silnikach  diesel. ( wzrost  zużycia  paliwa ).  W  obu  przypadkach  dobrze   jest   od  czasu   dać   silnikowi  po   GARACH  -  tzn. na  dłuższym  odcinku  utrzymywać  obroty  silnika   na   wysokich  wartościach  ( nie  koniecznie  wysoka  prędkość )     Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce  . Masz  zaufanie  do  mechanika,  zrób  to  co  polecił,  podjedź  również  do  ASO ,  porozmawiaj  z  mistrzem,  kierownikiem , posłuchaj  odgłosy  pracy  innych  aut  z  tym  silnikiem ,  będziesz  mądrzejszy  o  tą  wiedzę  .  Już  starożytni   rzymianie  twierdzili   "   Szukajcie   a   znajdziecie  "  Powodzenia .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy masz suche cewki. Świece jak są świeże to ok. Jak mechanik będzie ustawiać rozrząd (na blokadzie a nie na znakach) to niech sprawdzi ustawienie koła zmiennych faz rozrządu (posłuchaj, czy na gorącym silniku nie klekocze jak diesel). Jak klekocze to koło do wymiany.

Możesz też podjechać do mechanika od renówek, bo może się okazać, że wszystko jest ok, a ktoś próbuje Cię naciągnąć na koszty. Silniki 16v w renówkach kulturą specjalnie nie grzeszą i o ile dobrze pamiętam mają dopuszczalne wahania +/- 50 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem się rozwiązał, miałem przestawiony rozrząd o głupi 1 ząbek, podkreślam że ustawianie rozrządu nie jest najłatwiejszą rzeczą ze względu na małą ilość miejsca pod maską więc jakby ktoś myślał nad takim zabiegiem to teraz polecałbym zaprowadzić do mechanika i mu zapłacić niż męczyć się samemu (mi samemu z pomocą drugiej osoby przy ustawieniu wraz z wymianą poduszek silnika zajęło to od rana do późnego wieczora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mówiąc zużycie paliwa takie samo, a kopa ma jak już to minimalnie większego. Jak pisałem to i przed ustawieniem auto jeździło bardzo fajnie i dynamicznie więc to kwestia raczej "aby podzespoły dłużej wytrzymały" :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!