Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w wyborze


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem w trakcie poszukiwania nowego autka. Aktualnie jeżdżę Mazdą 6 z 2006r. z silnikiem benzynowym 2.0 147M. Gdyby nie rdza i trochę za twarde zawieszenie auto trzymałbym do śmierci :-)

Szukam auta przede wszystkim taniego w eksploatacji, bezawaryjnego i komfortowego. Mój budżet to 30-35tys zł. Przebiegi roczne 8-10tys. km. Jednym z obiektów zainteresowań jest właśnie Renault Megane III kombi z silnikiem 1.4tce. Mam kilka pytań i z niecierpliwością będę czekać na konkretne odpowiedzi bez docinek.

 

1. Jak sprawuje się silnik 1.4tce 130KM? Co z łańcuchem rozrządu, dynamiką, awaryjnością?

2. Komfort jazdy? Sztywno? Miękko? Porównując do Mazdy oczywiście.

3. Na jakie ewentualne awarie się przygotować?

4. Jaka jest różnica w wersji GT oprócz zderzaków, zegarów, foteli, itp.? Inne zawieszenie?

5. Jak z przestronnością wnętrza? Przesiadłbym się z segmentu "D" do "C".

6. Wasza ogólna opinia

 

Za wszystkie wyczerpujące odpowiedzi będę bardzo wdzięczny!!! Jeśli nie spytałem o coś ważnego, to proszę powiedzcie mi o tym :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5 dCi więc nie będę zmyślał, mogę odpowiedzieć, że samochód jest bardzo fajny, miejsca jest w miarę ok, troszkę mniej niż w golfie V, komfort jazdy (zawieszenie) jest dużo twardsze niż w golfie V, sorry, że tak porównuje, ale na tej podstawie mogę tylko powiedzieć. Z tego co słyszałem to TCE lubi troszkę oleju, ale to już zależy pewnie w jakim stanie silnik, turbina, zresztą te dzisiejsze benzyniaki na turbo wszystkie w jakimś stopniu pożerają olej, jedne mnie drugie bardziej.

Co do samego autka to nic się nie psuję (chyba, że ktoś kupi gniota), to moja druga meganka z 1.5 dCi, ale w środku to samo i w sumie to żadnych awarii nie było.

Co do GT to zawieszenie jest z tego co wiem sztywniejsze i twardsze, co przekłada się na lepsze osiągi i przyczepność samochodu. Resztę niech dopowie ktoś kto posiada ten silnik.

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w każdej meganie 3 zawieszenie jest gorsze niż w golfie V da się to odczuć na dziurach, sprawdzałem na dziurach tego i tego i czułem różnice, nie aż taką, ale jednak czuć. Nie bez powodu Niemieckie auta kosztują ile kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

1. Do silnika się nie odniosę mam 1.6 K4M858 110km 2010 rok dynamika w porównaniu z Mazdą 2.0 słaba trzeba go kręcić w 1.4 będzie podobnie jak w twojej Mazdzie?

2. Komfort jazdy myślę że też podobnie jak w Mazdzie (miałem kiedyś chwilę Mazdę 6 w 2.0 d) jeżeli chodzi o sztywność ale gorzej wyciszony.

3. Jak kupisz nieumęczony powinno być ok.

4. Zawieszenie z tego co się orientuję jest niższe i pewno twardsze.

5. Wnętrze nie jest małe w kombi ok. Ale w hatchbacku (taki mam) jest mniej. Fotelik na tylnej kanapie i dziecko wali nogami po fotelu.

6. Jak dla mnie auto w dobrym stosunku ceny do rocznika. Nie brzydkie i w miarę nie drogie  w utrzymaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt w Maździe wyciszenie jest bardzo słabe i zapomniałem o tym powiedzieć. Ale jeśli w Megane jest lepsze to komfort jazdy będzie trochę lepszy, choć nastawiałem się na wygodniejsze zawieszenie, dlatego teraz mam mętlik w głowie co ewentualnie wybrać. Wersja GT mimo, że wygląda, to ze względu na sztywność odpada :( w Lagunie jest tak samo sztywne zawieszenie?

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz zwykłego HB w dobrym stanie to będzie się prezentował, dołożysz ładne alusy, pomalujesz ładnie zaciski, oledujesz itd i autko nabierze uroku zobacz na moje, jak sobie zrobisz tak będziesz miał.

1.jpg

4.jpg

19349190_435498330182357_574292367_o.jpg

19467570_440230829709107_4479626963277882850_o.jpg

19720366_447057695693087_1438472989_o.jpg

Snapchat-1281028736.jpg

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od zawsze jezdziłem samochodami renault,  renault 19 ,megane, scenic,megane II, a teraz megane III 1.6 z 2012 roku. Megane III jest pierwszą renówka o tak sztywnym zawieszeniu ,ale moim zdanie doskonale pasuje do tego auta bo bardzo dobrze trzyma się drogi i daje dużo radości z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma źle jechałem wczoraj drogą kamienistą gdzie pełno dziur u wybojów nawet nie zwróciłem uwagi, że jakoś twardo jest czy coś.... Jedno ma twarde zawieszenie drugie miękkie każde ma swoje zalety i wady. Autko bez przesady, nie jest to stary samochód i nie będziesz czuł twardości jakbyś jechał wytelepanym samochodem, po prostu jest troszkę sztywniej niż w innych markach typu golf, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zawieszenie jakoś przeboleję, auto będzie młodsze od mojej Mazdy o jakieś 4-5 lat, więc powinno lepiej tłumić nierówności. Powiedzcie mi tylko jak z wyciszeniem? W Maździe jest kiepsko, przy prędkościach autostradowych 140km/h jest nieprzyjemnie głośno. Może macie jeszcze jakieś ważne info o Megane? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Powiem tak jeśli potrzebujesz auta przestronnego wygodnego którym chcesz coś przewieść to może warto by się zastanowić nad renault scenic .Bardzo wygodna wysoka  pozycja za kierownica i komfort jazdy .A w tych pieniądzach można naprawdę ładnego kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mnie kiedyś zbanuje z tego forum :-) Ale:

Biorąc pod uwagę Twój budżet, stosunkowo niewielkie przebiegi i obecny samochód to ja zamiast Megane 1.4TCe zastanowiłbym się nad Laguną III z benzyną 2.0 140KM (silnik to konstrukcja Nissana). Wg mnie za 35tys znajdziesz kombi albo liftback (do którego rower też chyba się zmieści). W wersji poliftowej (czyli od 2010), a to ważne, bo w Renault lift często oznacza nie tylko zmianę wyglądu ale i uporanie się z wcześniejszymi niedoróbkami.

Ale Megane Grandtour to też bardzo dobry wybór pod katem trwałości i przestronności. I nawiasem mówiąc ten silnik 2.0 chyba też trafiał do Meganki. Natomiast trudniej chyba taką Megankę znaleźć, a dla Laguny to był najczęściej wybierany benzyniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z różnic pomiędzy silnikami 1.5 dCi w MII a 1.5 dCi w MIII - dla mnie MIII jest zdecydowanie cichsza, do 140/150 km/h rzekłbym, że nawet auto jest naprawdę ciche; byłem miło zaskoczony i do tej pory nie mogę się przyzwyczaić: na autostradzie jest naprawdę przyjemnie.

 

Wg mnie MIII już tak nie trzeszczy jak robi to nieustannie >dwójka<, także tutaj jest wg mnie także przyzwoicie.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!