Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w wyborze


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to ten sam silnik ani co i jak tam się psuje, a psuje się na pewno (jak wszystko). Chciałeś Megane, 2 litry i 140 koników to jest :-) Automaty zawsze są droższe w  eksploatacji niż manuale ale wygodne. Testowałem kiedyś tydzień Toyotę z automatem (pal licho jakim) i rozwiązanie do miasta jest mega. Na forum jest kilka tematów o tej konkretnie skrzyni, poczytaj.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i posiedziałem, policzyłem LPG (1.4 TCe, 2.0 TCe) vs ON (1.6 dCi), z grubsza wyszło tak: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Xcnw8X4zHXU_op0AkkxRkiUMjwrwLMvJ7c5rNelIQKo/edit?usp=sharing

Oczywiście wszystko pobieżnie, mocno uśrednione, dane z autocentrum, koszty instalacji uśrednione z różnych forów - każdy może wstawić sobie swoje średnie spalania, ceny i wyliczyć co i jak. Jak ktoś będzie chciał to udostępnię linka do edycji i można będzie więcej modeli dodać do porównania. 

Edytowane przez spineless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie minusem jest to, że benzyna 2.0+automat w Megane ma w papierach o 1,5s słabsze przyspieszenie 0-100, niż ten sam silnik+manual w cięższej Lagunie.

Chociaż tu na forum było parę wypowiedzi zadowolonych użytkowników.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, ari1979 napisał:

Megane ma w papierach o 1,5s słabsze przyspieszenie 0-100

Nie popadajmy w skrajności. Nawet nie odczujesz, ciężko nawet odmierzyć taki czas. Przecież 1,5 sekundy to jakby nic. Ale jak szukasz auta na wyścigi to chyba nie na tym forum albo zainteresuj się wersją RS :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pbet napisał:

Aby mieć pełny obraz należało by porównać jeszcze koszty serwisowania i usunięcia ewentualnych najpopularniejszych awarii oraz ubezpieczeń (wyższa pojemność oznacza wyższe składki).

Oczywiście, to jest tylko "baza" - koszty serwisu i części dla poszczególnych modeli będą bardzo różne, różne będą koszty ubezpieczeń, nowych opon i wielu innych rzeczy, ale to też jest kwestia konkretnego egzemplarza. Bardziej skupiłem się na tym czy lpg do tych modeli się w ogóle opłaca względem diesla.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko samo paliwo i spalanie to nie wszystko. Globalnie spoglądając na zagadnienie to właśnie opłacalność benzyny (z LPG lub bez) do diesla jest ogromnie zależna od tego jakie jest prawdopodobieństwo awarii i jak często coś się psuje oraz jaki jest koszt napraw. Jak powszechnie wiadomo diesel w odpowiednim wieku i z odpowiednim przebiegiem wymaga więcej nakładów finansowych (turbo, egr, dpf, wtryski, panewki, itd.) niż wolnossąca benzyna. Koszt ubezpieczenia OC dla mocnego 2 litrowego silnika to również kilka stówek w roku mniej z kieszeni, o AC nie wspominając.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden zapłaci za OC 1200 zł a drugi 2000 zł, podobnie z AC, nie da się tego uśrednić, podobnie jak nie da się uśrednić prawdopodobieństwa wystąpienia awarii turbo czy wymiany upg albo tego czy ktoś kupi gumy za 200 zł/szt czy 450 zł/szt. Ten sam model przejedzie bezawaryjnie 250 kkm a inny egzemplarz będzie w serwisie co 10 kkm - na forach pełno takich przypadków. Oczywiście że diesel potencjalnie będzie droższy w serwisie, ale np. remont głowicy w wolnossących benzynach albo regulacje zaworów także tanie nie są już pomijając fakt np. źle zamontowanej lub dobranej instalacji lpg.

 

Pytanie tylko czy oszczędności płynące z posiadania auta zasilanego tym konkretnie paliwem są w stanie zrekompensować potencjalne koszty jego utrzymania ? Ale na to pytanie każdy musi sobie znaleźć odpowiedź. 

Edytowane przez spineless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja dorzucę 3 grosze:

  1. Moja Megane II 1.5 dCi, rocznik 2008, kiedy ją kupiłem w 2012 roku (zaraz po leasingu), miała 45 kkm na liczniku. Jeżdżona do tamtego momentu tylko po Warszawie, czasem trasa ca. 200 km. Dzisiaj ma >133 kkm, nic się nie dzieje. Planowane roczne przebiegi - użytkuje małżonka - ca. 10 kkm i na razie zostaje w rodzinie.
  2. Menage III teścia, 1.5 dCi, rocznik 2010, kupiona z tego samego źródła (nie wiem z jakim przebiegiem) - dzisiaj, w 2017 ma ca. 60 kkm. Nic się nie dzieje.
  3. Laguna III, którą chciałem kupić (wcześniejsze wpisy), 2.0 dCi, rocznik 2011, samochód ze źródła jw., szwagierka dojechała nim do 52 kkm - 6-letnie auto (miesiąc temu sprzedana). Nic się nie działo.

Wszystkie powyższe diesle nie przekraczały 20 kkm rocznie, wręcz ocierały się o 10 kkm. Wnioski do wyciągnięcia :-)

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-10 tys rocznie - ja bym wybrał benzynę, bez lpg. 2.0 TCe w kombi jest bardzo mało, a przy tym są dość drogie, trafić w dobry egzemplarz pewnie będzie trudno, ale to na pewno silnik dający dużo radości z jazdy. 1.6 110 KM będzie nieco ospały na trasach, choć wiadomo że można piłować po obrotomierzu jeśli jest taka potrzeba. 2.0 16V to skrzynia w automacie, na pewno będzie nieco żwawszy niż 1.6, ale to ciągle automat i cudów pod względem elastyczności nie będzie, 1.4 TCe wydaje się najlepszym rozwiązaniem - silnik dość elastyczny i przyjemny, jak będzie brakować Ci mocy zawsze możesz zaczipować i ok. 160 kucy wyciągnąć. Do tego jest trochę egzemplarzy, więc można już poszperać i pojeździć po komisach. 

 

Nie piszę nic o awaryjności, bo jakieś typowe usterki, oprócz uszczelki w 1.4 TCe raczej się nie pojawiają, choć ktoś może sprostuje i okaże się, że jestem jednak w błędzie, a na jaki trafi się egzemplarz, to nigdy nie wiadomo. Co ważne nie byłem nigdy właścicielem Megane, ale po przeczytaniu kilkudziesięciu różnych opinii mniej więcej taki obraz się przedstawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!