Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbo + Dym


lordzik112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Żal mi pisać ponieważ non stop coś w mojej megi nie gra.

 

Megi to 1.5 DCI

 

Wymieniłem turbo ponieważ się rozsypało (auto zaczeło mocno dymić oraz wydawać stuki) mechanik powiedział że Turbo. 

Zamówiłem z allegro używane lecz sprawne, lecz dymienie nie ustało. Prawda kopci mniej ale nadal kopci.

Kolor dymu jest niebieski i strasznie śmierdzi po przejechaniu około 20km dymienie ustaje.

 

Wcześniej wymieniałem głowicę i regenerowałem dwa wtryski ponieważ były jakieś błędy.

 

Jakieś sugestie co mogę poczynić dalej.

Dodam że auto mam dopiero 2 miesiące, wpadłem na minę a autko mi się podoba :-)

Edytowane przez lordzik112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stare turbo brało olej, a Twój mechanik nie wyczyścił całego dolotu, kolektora wydechowego, - to go zmień. Mi przy Turbo po samo zapłonie, wyczyszczeiu całego dolotu, intercollera, kolektorów, kopcił jeszcze 2 dni :O Pomogło ostre przekatowanie go. Stary olej który przepuszczała turbina musi się wypalić, nawet jak idealnie wyczyścisz to coś zostaje.

Co możesz zrobić w takiej sytuacjii? Zdejmij intercoller ( bo tam zawsze jest najwięcej oleju ), wyczyść go jakąś chemią, nitrem, acetonem czy coś, złóż wszystko, sprawdź poziom oleju. Zagrzej autko do odpowiedniej temperatury, zgaś odczekaj 5 minut, sprawdź znowu olej. Jak stan będzie taki sam, jedź gdzieś poza miasto, i przekatuj go, do 3500-4000 obrotów. Przez jakiś czas. Przejedź tak z 30 km, sprawdź poziom oleju. Jeżeli następnego dnia znowu będzie kopcił, polecam sprawdzić spręzanie na cylindrach. W przypadku mojego scenika było też tak, że pierścienie były do wymiany na jednym tłoku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, powiesz mi gdzie znajduje się ten intercoller?

Ostatnio przykatowałem auto na dwójce do prawie 3,5tys obrotów to wyskoczył mi Injection fault.

 

Jeżdżę już tak prawie dwa tyg z tym kopceniem.

Wrócę z pracy do domku sprawdzę poziom oleju :-)

 

 

Faktycznie zdjołem zdjąłem ten intercoller i olej był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie olej gromadzi się w intercollerze. Lecz dostaje się też w kolektor dolotowy. Z nim już jest troszkę więcej roboty. 

Co do Twojego komunikatu. Jeżeli samochód brał olej, często dochodzi do spalenia świec żarowych. Sprawdź je na przejście. Stąd pewnie ten komunikat,

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2017 o 08:53, MechanikAmator napisał:

Co do Twojego komunikatu. Jeżeli samochód brał olej, często dochodzi do spalenia świec żarowych. Sprawdź je na przejście. Stąd pewnie ten komunikat,

 

Dzięki za info, wytłumaczył byś mi może jak mam je sprawdzić? na jakie przejście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 8.08.2017 o 09:44, lordzik112 napisał:

Wcześniej wymieniałem głowicę i regenerowałem dwa wtryski ponieważ były jakieś błędy.

 Czy  zawory  były  docierane?  Czy  zmieniono  uszczelniacze  zaworów ?  Czy  zmierzono  luzy  zaworowe?

 Czy  po  zmianie  turbiny  używanej  jest  moc ?  Jakie   zużycie   paliwa ?  Czy  rozruch  jest  bez  problemu ?

 Z  którego  roku  auto ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2017 o 09:31, Andrzej-2010 napisał:

 

 Cięcie.

1.) Nie wiem

2.) Nie wiem

3.) Nie wiem

4.) Jest moc :-)

5.) nie zmieniło się spalanie około 4,7litra

6.) rozruch bez najmniejszego problemu.

7.) 2003 r.

 

Wyczyściłem iltercoller, i zwiększyłem obroty silnika  prawie na 4tys i jest ok.

Co prawda błąd czasami wyskoczy ale po 2 sec znika :-)

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj  zużycie  oleju.  Uzupełnij  wiedzę  na  temat  silnika , przepytaj  mechanika . Polecam  przestudiować  temat ;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!