Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renegeracja turbiny po 250km padł silnik


MonikaRSL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! Mam problem, z racji tego że jestem Kobietą, mechanik będzie ze mnie drwić, zregenerowałam turbinę po przejechaniu 250km silnik zgasł i już tylko kręci, czy ktoś już miał taki problem? Na wstępnie powiedział że to nie wina z turbo, aczkolwiek dowiedziałam się ze może to być przyczyną źle zregenerowanej turbiny. Szukam pomocy aby obciążyć mechanika na koszty. Za regenerację zapłaciłam 1600zl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałam, może z 3tys obroty. Sprawa wygląda tak, bo uszkodzeniu auto trafiło spowrotem do tego mechanika po dwóch tyg. Stania samochodu u niego, wzięłam zawiozlam do innego mechanika, ten stwierdził że turbo jest w kompletnej rozsypce uszkodzila się przy okazji silnik uszkodzila, pierwszy mechanik teraz umywa ręce, wiec z turbo muszę jechać na gwarancję czy była źle zregenerowana czy źle założona. Olej ponoć był wymieniany, ale po przejechaniu na nowym turbo i oleju (250km) olej zszedł do minimum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję Ci bo takie przepychanki to nic przyjemnego. Zanim obrzucisz kogoś błotem sprawdź dokładnie co było przyczyną awarii.

Mechanicy zawsze zwalą coś na poprzednika, bo tak jest najłatwiej.

Z własnego doświadczenia powiem Ci że lepiej się jest dogadać, bo na końcu to i tak najtaniej wychodzi.:rolleyes:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałam się dogadać, Ale on stwierdził że nie potrzebnie auto od niego zbierałam po dwóch tygodniach, on nadal trzyma się wersji że to nie jego wina. Także podjadę z turbo tam gdzie była regenerowana. A potem do rzeczoznawcy. Trafić na dobrego mechanika to bardzo ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustalić dokładnie co było przyczyną uszkodzenia silnika, jeżeli źle zrobiona regeneracja to obciążasz firmę która ją robiła, jeżeli zły montaż to mechanika. Jeżeli mechanik nr 2 nie jest w stanie tego ustalić to pasowałby jakiś rzeczonawca. Jak będziesz miała taką opinię to do mechanika nr1 podjedź  i niech się ustosunkuje nalepiej na piśmie , a wtedy do UOK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam wizytę u rzecznika jak najszybciej, nie czekaj. Przedstaw sytuację,  powiedz co chcesz zrobić i dostaniesz informacje co możesz, w jaki sposób i jakie masz prawa. To pozwoli na pewniejsze i konkretniejsze rozmowy z tymi trzema firmami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2017 o 23:13, MonikaRSL napisał:

zregenerowałam turbinę po przejechaniu 250 km silnik zgasł i już tylko kręci, czy ktoś już miał taki problem?

 

4 godziny temu, MonikaRSL napisał:

po uszkodzeniu auto trafiło z powrotem do tego mechanika,  po dwóch tygodniach  stania samochodu u niego, wzięłam zawiozłam do innego mechanika, ten stwierdził że turbo jest w kompletnej rozsypce,  uszkodził  się  przy  okazji silnik, 

Czy  masz  rachunek za  naprawę  turbosprężarki  i  jakie  usługi  są  tam wyszczególnione . Sama  regeneracja turbosprężarki nawet prawidłowo wykonana   to  za  mało .  Należy  przede  wszystkim   stwierdzić  ;

- stan odmy  i  zaworu  odmy  olejowej ( membrana )  -  główna  przyczyna  zapchania  i  uszkodzenia  katalizatora  i   turbosprężarki .  Przy  przebiegu  ok. 200.000 km,  zawór  odmy   nadaje  się  z  reguły  do wymiany  a  w  każdym  razie  do  naprawy ,

- stan  magistrali   olejowej   turbosprężarki  -  najlepiej  wymienić  na  nową ,

- stan  układu  dolotowego  i  wydechowego, aby  były  czyste  i  pozbawione  resztek  spalonego  oleju,  sadzy, brudu ,

( aby  obce  ciało nie  dostało  się na łopatki turbiny )  oraz   układ  wydechowy  nie  miał  nadmiernych  oporów  przy  wydechu,

- przepłukany,  drożny  układ  olejenia,  zmieniony  olej , ( najlepiej  na  fuul  syntetic )   filtr  oleju  oraz  filtr  powietrza ,

- po  zamontowaniu  zregenerowanej  turbosprężarki , pomierzyć  ciśnienie  oleju  na  gorącym  silniku  przed  wydaniem  auta .

  Wyniki  mogą  skłonić  mechanika  do  kontroli  i  ewentualnej  wymiany  panewek  i  pompy  olejowej  ( niedopracowana  w  wersji 120 KM) ,Główna przyczyna uszkodzenia turbo  . Wielu   mechaników  ogranicza  się  tylko  do  regeneracji  turbiny , czy  to  z  nieznajomości zagadnienia  czy  na  podstawie  uzgodnień  z  klientem 

-stan  EGR -u , czyszczenie   i   jego  ewentualne  zaślepienie ,

Jakie   są   obecnie   uszkodzenia   silnika ???

Trzeba  poważnie  zastanowić  się,  czy   auto  z  silnikiem  diesla  jest  odpowiednie  dla  Twoich  potrzeb !!!!

Mając nawet 100 % racji , ekspertyzy  lecz  brak  porozumienia, prowadzi do sądu .A sądy jakie mamy każdy widzi !! 

Patrz uwaga  Lionel2000

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rachunku pisze: wymiana turbosprężarki, wymiana oleju, wymiana przewodu turbiny, zestaw uszczelnień, obecny mechanik stwierdził że mam tego nie popuscic bo ewidentnie źle zostało to zrobione. Silnik nadaje się do wymiany. Ja nie pytałam czy diesel będzie dla mnie odpowiedni ;-) to raczej ja decyduje o tym na jakim motorze chce jeździć. A Tu jest ewidentnie wina mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  tego  opisu  wynika,  że  mechanik  żadnych  dodatkowych  czynności  nie  wykonał,  aby  silnik  i  turbinę  przed  awarią  uchronić .

Podaj  Go  w  wykazie  mechaników  nie polecanych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pójdziesz drogą UOK to czeka Cię ciężka przeprawa.

Wszystkie koszty ekspertyz itd bierzesz na siebie, później i tak musisz iść do sądu żeby odzyskać pieniądze.

Tak więc za kilka lat sprawa się rozstrzygnie a Ty do tego czasu nie będziesz mogła ruszyć samochodu, bo jest dowodem w sprawie.

Dochodzi więc koszt samochodu z wypożyczalni itd.

Nadal proponuję się dogadać. Jeżeli nie umiesz weź mediatora.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście droga sądowa na samym końcu jeśli dogadać się nie uda ale wizyta u rzecznika jest wskazana. Nie po to żeby od razu kierować sprawę do sądu tylko po to żeby poznać swoje prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!