Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić przełączniki szyb?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przestała działać szyba od strony pasażera. Podejrzewam uszkodzony przełącznik, niestety nie wiem który. Istnieje jakaś metoda znalezienia winowajcy (bez podmiany - np. miernik)? I czy przełącznik od strony pasażera powinien pracować bez jakiegokolwiek kliknięcia? Szyby zwykłe, bez automatycznego opuszczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie działa szyba gdy przyciskasz w panelu kierowcy lub przełącznik od pasażera, to winowajcą nie jest przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co to może być i jak to spradzić? Mechanizm w ogóle nie reaguje na żaden z przycisków, nie dzieje się kompletnie nic. Samo z siebie przestało w jednej chwili działać. Silnika raczej nie podejrzewam. W innym samochodzie taka awaria objawiała się tym, że słychać było charakterystyczny dźwięk - silniczek "kręcił", ale nie był w stanie dźwignąć szyby, która pozostała w jednej pozycji. Tu silnik "trzyma", szyba nie opada. Dlatego właśnie podejrzewałem panel lub przełącznik. Jak wcześniej wspominałem, sterowanie bez jakichkolwiek dodatków (nawet nie mam czujnika temperatury - czy to normalne?), więc pewnie nie ma żadnego sterownika.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak byś zdjął tapicerkę i zobaczył czy na silniku jest taki sterownik: link. Od tego zależy dalsze postępowanie, a dokładnie chodzi o budowę instalacji. Raczej go nie będzie. Niżej masz schemat jak by tego sterownika nie było (nie gwarantuje, że na 100% ten rysunek pasuje do twojego modelu - za mało danych). Musiał byś sprawdzić co miernik pokazuje na kostce R4 lub na przełączniku szyby. Przekaźnik (703) nie mógł się uszkodzić ponieważ też zasila drugie drzwi. Ale patrząc teraz na schematy instalacji bez sterowników impulsowych to cofam zdanie, że nie może być uszkodzony przełącznik w panelu kierowcy. Może (ale nie musi) być uszkodzony ponieważ napięcie do prawej szyby idzie przez niego.

aa0216.pdf

aaS14.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria przelączników jest bardzo mało prawdopodobna. Tak na 10%. Na 90% to awaria sterownika.

Klasyczna awaria Megane/Scenic. Należy wymienić sterownik szyby - do nabycia w sieci (nowy). Najlepiej plug and play tz. 6 pinowy.

Sa oferty na allegro napraw tego sterownika. Osobiście kiedyś skorzystałem. Ale po silnych opadach deszczu zwarł - - nie potrafili uszczelnić tej puszki. 

Dlatego potem skorzystałem z opcji zakupu na ebay. Jedną z ofert zamieszczam. Ale jest ich wiele - cenowo zbliżonych.

 

https://www.googla.pl/search?q=megane+2+window+motor+regulator&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl-pl&client=safari&dlnr=1&sei=cqCWWbXbNILzUK-0lpAC#dlnr=1&imgdii=q4KEtgriJyMD9M:&imgrc=P5-fpWXpIlHmgM:

 

 http://www.ebaya.com/itm/RENAULT-MEGANE-2-WINDOW-REGULATOR-MOTOR-MODULE-WITH-ONE-TOUCH-ANTI-PINCH-COMFORT-/321793295881?fits=Make%3ARenault

 

:lapka:

Regulamin: Pkt. 6 się kłania. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JAGLOT napisał:

Na 90% to awaria sterownika.

Nie może mieć awarii, czegoś czego w jego wersji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radami z innego tematu podłączyłem miernik pod kostkę przełącznika od strony pasażera (plus najpierw na A1, potem na B1, minus na A2), sprawdzałem też żarówką na włączonym zapłonie. Napięcie 0V, żarówka ani drgnie. Odkryłem też, że panel jest 2 lata młodszy od auta i zgubiłem blaszkę, która go trzyma (nie mam zielonego pojęcia jak zdjąć tapicerkę).

 

Mały offtop (nie chcę o taką drobnostkę zakładać osobnego tematu): czy możliwe jest złe złożenie panelu nawiewów, tzn. ustawienie pokrętła w złej pozycji, innej niż przed rozbiórką? I czy można bez żadnych dodatkowych kombinacji (komputer, itp) dołożyć czujnik temperatury zewnętrznej?

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokaże miernik zależy jaką masz instalację. Inaczej pokaże jak masz sterownik przy silnikach, a inaczej jak go nie ma. Ponieważ pisałeś, że nie masz impulsowego to raczej też nie masz sterownika. Wtedy ze schematu wynika (dla przycisków od strony kierowcy), że na pinie 5 białej kostki powinieneś mieć 12V dla obu szyb. Ale też jak jest przycisk sprawny to 12V powinno być na 4 (białej kostki) i na pinie 5 czarnej kostki.

Za dużo jest wątpliwości, może być tak, że ktoś zamontował przełącznik od impulsowego i wtedy on coś miesza. Dlatego koniecznie zdejmij tylko części materiałową tapicerki, żeby sprawdzić jaką masz instalację. Musisz wyjąć schowek (podważasz po bokach i wyskakuje z zatrzasków - najpierw sprawdź w środku czy nie masz po bokach włożonych spinek - jak są wyciągnij). Odkręć klamkę wewnętrzną wyciągając okrągłą zaślepkę. Następnie podważ od spodu (jest mały prostokątny otwór) nakładkę na rączkę drzwi (jest na zatrzaskach). Pod nią będą dwie śruby trzymającą tapicerkę razem z rączką. Sama tapicerka jest na zatrzaskach - trzeba po kolei mocno ciągnąć - zacząłbym od strony schowka. Jest ciepło to plastiki powinny łatwo puszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz prostszą instalację. Teraz najlepiej jak byś podał nr części który jest na panelu sterowania (przyciski). Sprawdzimy czy masz dobry przełącznik.

3 godziny temu, the_godfather napisał:

miernik pod kostkę przełącznika od strony pasażera

Podłącz miernik pod przyciski kierowcy i tak  jak pisałem wcześniej sprawdź gdzie jest napięcie.

Jeszcze pytanie czy z tyłu masz elektryczne szyby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, the_godfather napisał:

108269B

Przed tym kodem powinno być jeszcze 8200..., ale to jest przełącznik do szyb bez impulsowego działania - czyli dobry. 

Tak jak pisałem sprawdź na lewym panelu kierowcy gdzie masz napięcie i kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 17 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!